”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: Tyhmät kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja kiwi »
MacBook White 2008
iPhone 4
-
Re: Kuvien tuonti (on typerä kysymys)
Miksi ne pitäisi saada muualle? Minusta ne on ainakin todella kätevästi iPhotossa.emmipunk kirjoitti:Voiko kuvat tuoda/saada koneelle jotenkin muuten, kuin iPhoton kautta?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook White 2008
iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kyllä esim. sivulla https://myinfo.apple.com/ tulee lukko näkyviin. Mutta ei se ole varmaankaan samassa paikassa kuin vistassa.kiwi kirjoitti:Oletteko harrastaneet nettiostamista applen kanssa? Mä olen, ja mua mietityttää, kun sellaista lukko ei näy (kuin Vistasta). Pitäiskö olla huolissaan? Se https-juttu on kuitenkin. Onko teillä siis myös se lukko poissa? Olen koittanut samaa Vistalla, ja siellä on se lukko (sama kauppa).
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Esimerkiksi jos otan yhteyden fidiskiin niin kuvake ei ilmesty työpöydälle?
Pöytäkoneella ilmestyy..
EDIT:
dvd/cd ilmestyy kyllä
-
Viesti Kirjoittaja skip »
itse katsoisin ensimmäisenä, onko finderin asetukset kunnossa.Machist kirjoitti:Miksikähän MacBookissa ei näy mountatun taltion kuvaketta työpöydällä?
Pöytäkoneella ilmestyy..
EDIT:
dvd/cd ilmestyy kyllä
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
No voi .....skip kirjoitti:itse katsoisin ensimmäisenä, onko finderin asetukset kunnossa.Machist kirjoitti:Miksikähän MacBookissa ei näy mountatun taltion kuvaketta työpöydällä?
Pöytäkoneella ilmestyy..
EDIT:
dvd/cd ilmestyy kyllä
Ei vieläkään ole mennyt täysin OS X logiikka perille..
Siellä finderin asetuksissa oli "näytä työpöydällä --> käytettävissä olevat palvelimet" Etsin jo mielestäni joka ikisen paikan mutta mitään tuohon viittaava ei löytynyt.
Välillä tässä tarvitsee pientä potkimista oikeaan suuntaan että älyää

-
Joo, aivan tuolla yläkulmassa. En ole varma näkyikö siellä mullakin. Ehkä..kermit kirjoitti:Kyllä esim. sivulla https://myinfo.apple.com/ tulee lukko näkyviin. Mutta ei se ole varmaankaan samassa paikassa kuin vistassa.kiwi kirjoitti:Oletteko harrastaneet nettiostamista applen kanssa? Mä olen, ja mua mietityttää, kun sellaista lukko ei näy (kuin Vistasta). Pitäiskö olla huolissaan? Se https-juttu on kuitenkin. Onko teillä siis myös se lukko poissa? Olen koittanut samaa Vistalla, ja siellä on se lukko (sama kauppa).
MacBook White 2008
iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja Heka »
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Viesti Kirjoittaja letired »
iMac piuhalla - toimii
PS3 wlan - toimii
Touch wlan - toimii
MacBook wlan - ei toimi
Netti toimii ok, samoin wlan, ja MB yhdistää ja näkee verkon hyvin, mutta yhteyttä ei ole eli esim. safari ei avaa sivuja. Mikäs mättää? Muutin juuri HOASin kämppään eli täällä on Soneran netti. Ei toistaikseksi (yllätyksekseni) pahaa sanottavaa. Kummallista nyt on se että n. viikko sitten pääsin MacBookillani langattomasti nettiin, pienen tahmailun jälkeen. Nyt se ei kuitenkaan enää saa yhteyttä. Hmm?
iPhone 5 16GB
Nano 2Gen RED© 4GB
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

-
-
Viesti Kirjoittaja horatia »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Jos kirjoitinajurissa ei ole layout-valintaa, niin tämä täytyy tehdä sovelluksessa. Mikä sovellus oli Windowsissa ja mikä Macissä?horatia kirjoitti:On ongelmia tulostimen kanssa. Haluaisin tulostella luentoprujuja siten, että saisin tulostettua ne kaksipuoleisesti ja yhdelle puolelle neljä luentosivua. Yritin etsiä tällaisia mahdollisuutta, mutta en löytänyt. Windowsilla onnistun tulostamaan juuri näin, mutta haluaisin kuitenkin tehdä saman macilla. Ja tulostin on Epson stylus DX4000.
-
Lainaan itse itseäni päivittääkseni tilannetta. Eli kun jaksaa odottaa tarpeeksi kauan, niin PC ilmeisesti löytää verkko-osoitteen ja ilmoittaa että yhteys muodostettu. Tilapalkki ilmoittaa että kaikki on nyt kunnossa ja yhteyden nopeus x-mb/s, mutta kun avaa nettiselaimen, niin kone ei silti pysty yhdistämään millekään nettisivulle. Mikä mahtaa olla ongelmana??Heka kirjoitti:Airport on päällä ja pc löytää kyllä verkon ja yrittää yhdistää siihen, mutta se jää noutamaan verkko-osoitetta eikä mene siitä eteenpäin.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kuulostaa softaongelmalta, eli pitäis varmaan konffata se langaton mokkula ensin vaikka sen puuceen kautta. Onkohan sulla siellä wintoosan(?) verkkoasetuksessa langaton verkkoyhteys aktiivisena ja langaton lähiverkko konffattuna oikein? Onko wlan -mokkulan mukana tullut softa asennettu? Kokeilitko mäkin puolella jo tuota mercuryn mainitsemaa konstia, ja avasitko Internet Connect -ohjelman ja katsoit, mitä se sanoo?
Itsellä on ollut vierailevia puuceita Airport -kotiverkossa, ja molemmissa tapauksissa homma on ollut semmoinen, että valitaan käytössä olevista verkoista se tarjolla oleva Apple -verkko, ja sillä siisti. Itse Airport -verkon asennus oli simppeli homma, Airport -mokkula kiinni modeemiin, virta päälle, ja sitten mäkissä Airport Setup assistantti käyttöön ja muutaman minuutin päästä homma oli valmis. Kerran yhdessä toisessa kämpässä oli käytössä semmoinen tavanomainen markettibuffalo, ja homma oli jopa puuceen kanssa sen verran työlästä, että turhautuminen iski jo asennusvaiheessa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Juu, ilman tukiasemaa tosiaan mennään. Laitoin jaon päälle, mutta PC ei saa vieläkään nettiin yhteyttä. Epäilen että PC:n asetuksissa on nyt jotain, joka estää yhteyden muodostumisen. Miten ne asetukset pitää siellä wintoosassa olla, että homma on altis toimimiselle (käyttis on XP)? Täytyykö esim. palomuurissa olla jotain oleellista päällä/pois päältä?kermit kirjoitti:Taitaa olla suora wlan-yhteys kahden koneen välillä ilman tukiasemaa eli ns. ad hoc. Jos se wlan-yhteys on saatu aikaiseksi, niin internet-yhteys pitää vielä jakaa siitä koneesta johon tulee. Tähän tapaan kuin on neuvottu http://docs.info.apple.com/article.html ... /8156.html
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tosin noiden halpaboksien toimivuus ei aina olen järin häävi. Wippies-boksit tosin tuntuvat suhteellisen hyvin toimivan.
-
3kpl koneita joista 2kpl mäkkejä ja yksi Vista kone.
Kaikilta pitäisi saada varmuuskopiot tehtyä ja tulostinkin olisi helpompi jakaa (nykyään Proon perässä jaettuna).
Vista ja ja macbook langattomasti Proo langallisesti.
Kannattaako? vai yritänkö vielä viritellä Lacieta kunhan takuusta tulee takaisin?
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Et kai saa?zuki kirjoitti:Ei vain löydä. Mistä saan suurennettua Leopardissa näyttöfonttia?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
No ainakin Tiikerissä se onnistui?? Toivottovasti se onnistuu nyt tässäkin.Sherukka kirjoitti:Et kai saa?zuki kirjoitti:Ei vain löydä. Mistä saan suurennettua Leopardissa näyttöfonttia?
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka