Pyhäinhäväistys!
-
Pyhäinhäväistys!
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
-
Re: Pyhäinhäväistys!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
-
Viesti Kirjoittaja jkyynara »

-
Viesti Kirjoittaja absum »
Jeh, tokihan palveluntarjoajan verkkokatkoksetkin voi laittaa windowsin viaksi jos se paremmalta tuntuu. Linux/Mac tms:hän toimii ja palvelee käyttäjiä vaikka ilman yhteyttä kantapalvelimeen tai ulkomaailmaan. Nerokasta.jkyynara kirjoitti:löytyipä kuitenkin selitys sillekin miksi tänne ei hetkeen päässyt...
-
Viesti Kirjoittaja Sape »
Mutta minustakin tämä saisi siirtyä mac tai unix palvelimelle.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Miksi? En halua lietsoa sotaa, mutta kiinnostaisi kuulla perusteluita. Itselle on ihan sama millä alustalla pyörii, kunhan pyörii.Sape kirjoitti:Mutta minustakin tämä saisi siirtyä mac tai unix palvelimelle.
-
Oikeasti, ei asiat ole niin yksinkertaisia. Miksi mac-forumin tekninen pystytysvastuu jäi minulle, minulle joka olen korvatatuoitu työni puolesta Windows -maailmaan. Siksi, että eipä hommaan muitakaan vapaaehtoisia ole ilmoittautunut tekemään palkatonta työtä.
Tällä "tämän pitäisi olla sitä ja tätä" -asenteelle Hopeinen Omena olisi jäänyt pystyttämättä. Minua Windows -koodarina ei häiritse ylläpitää Mac -forumia, miksi sinua häiritsee Mac -käyttäjänä minun käyttämä koodiratkaisu? Ei pitäisi minkään takia, joten annetaanko asian olla ja nautitaan siitä meillä on?
-
Viesti Kirjoittaja kartsa »
Viesti Kirjoittaja keke68 »
absum kirjoitti:Siitä vaan hommaamaan unix/mac -palvelinta, maksamaan sitä, tekemään uutta versiota sen niskaan, ottamaan vastuu sen toiminnasta ja kiinnittämään suuri osa vapaa-ajastaan asiaan ilman palkkaa. Minä voin sitten tulla moittimaan vuorostaan sinne miten on kummallista kun asia x ei ole y tai a, kun se MUN mielestä on parempi kuin x.
Oikeasti, ei asiat ole niin yksinkertaisia. Miksi mac-forumin tekninen pystytysvastuu jäi minulle, minulle joka olen korvatatuoitu työni puolesta Windows -maailmaan. Siksi, että eipä hommaan muitakaan vapaaehtoisia ole ilmoittautunut tekemään palkatonta työtä.
Tällä "tämän pitäisi olla sitä ja tätä" -asenteelle Hopeinen Omena olisi jäänyt pystyttämättä. Minua Windows -koodarina ei häiritse ylläpitää Mac -forumia, miksi sinua häiritsee Mac -käyttäjänä minun käyttämä koodiratkaisu? Ei pitäisi minkään takia, joten annetaanko asian olla ja nautitaan siitä meillä on?
Asiaa!
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Hyvä yritys, mutta lie tuossa pari virhettä... muistelisin että Susurrum delendum...

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Sape »
Vain henkilökohtaisen mielipiteen vuoksi. En sanonut, että minua haittaisi, että tämä on Windows -alustalla. En sen tarkemmin lähdeä tässä ruotimaan mikä on mun henkilökohtainen mielipiteeni, mutta yv:nä voin kyllä sitä valottaa, jos jotain kiinnostaa.Mikko kirjoitti: Miksi? En halua lietsoa sotaa, mutta kiinnostaisi kuulla perusteluita. Itselle on ihan sama millä alustalla pyörii, kunhan pyörii.
Eli ei mua siis häiritse se, että tämä on windows alustalla.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Nyt sitä ei ole luettavissa.
Tullee uuteen Faq-osioon.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja keke68 »
Ja oikeasti. Eikö tuo ole sama minkä väriset mollukat tuolla kenottaa. Uudistuksia tuli monta hyödyllistä. Kiitos siitä. (akujärkytykseni alkaa laantumaan)MacFinn kirjoitti:Sama kai se on millä alustalla tää pyörii, kunhan pyörii.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eikä noi vihreät muakaan täältä poissa pidä. Onhan se meille kaikille tuttua, että jos haluat että joku asia tehdään oikein (eli niinkuin itse haluat) tee se itse. Pojat on tehneet tän itse, tehneet omat valintansa. Ja se on ihan oikein.
-
Minustatkin on pääasia, että pyörii mutta mac-myönteisenä sivustona tavoitteena tulisi ilman muuta olla, että pyörii mäkillä. Sehän se sitä mäkkimyönteisyyttä on, että suhatudutaan myönteisesti siihen, että toimii mäkillä =) ...
PS. Kiitokset silti kaikille aktiivisuudesta, että ylipäänsä toimii ja uudistukset olivat ihan hyödyllisiä joskin pidin enemmän edellisestä designista. Nykyinen on hieman ... hmmm... miten sen nyt sanoisi diplomaattisesti ... hmmm... ei niin omenainen =)
-
Ja sitäpaitsi, jos sivusto ei saa yhteyttä eri palvelimella olevaan tietokantaan ja sinä näet siitä virheilmoituksen, mistä osaat päätellä alustan, onko Windows silloin tillin tallin? Ei, jos windows on tillin tallin, et näe edes sitä virheilmoitusta.
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Yleensähän se on niin että on se mikä tahansa vapaehtoistyö niin innostusta on paljon, tekijöitä on vähän, toteuttajia vielä vähemmän ja hitommoinen lauma niitä jotka nillittävät että väärin sammutettu, kiittämättömyys on usein maailman palkka.keke68 kirjoitti:
Ja oikeasti. Eikö tuo ole sama minkä väriset mollukat tuolla kenottaa. Uudistuksia tuli monta hyödyllistä. Kiitos siitä. (akujärkytykseni alkaa laantumaan)
Mutta mitä noihin pallukoihin tulee niin on eri asia kritisoiko pelkkää väriä vaiko esimerkiksi väriyhdistelmän kontrastia ja luettavuutta eri resoluutioilla ja monitoreilla. Ensimmäinen lienee melko turhanaikasta mutta jälkimmäisessä lienee vielä jotain pointtia ?
-
Sama "vitsi" ei jaksa naurattaa enää kahdettakymmenettä kertaa. Saatan olla tosikkokin.CaptainNapalm kirjoitti:taidat olla tosikko. Ei se mitään, niin olen minäkin.
-
"vitsi" tai vain keskustelua. Jos aihe tympii, niin eihkä kannattaa jättää se niille, joita aihe kiinnostaa.absum kirjoitti:Sama "vitsi" ei jaksa naurattaa enää kahdettakymmenettä kertaa. Saatan olla tosikkokin.CaptainNapalm kirjoitti:taidat olla tosikko. Ei se mitään, niin olen minäkin.
Itseäsi lainaten "Cry me a river, build me a bridge and get over it.".
-
Joo, se oli ihan sulle.CaptainNapalm kirjoitti: Itseäsi lainaten "Cry me a river, build me a bridge and get over it.".
Katson velvollisuudekseni selventää asia kaltaisillesi salapoliiseille, vaikka se tympisikin. Onhan kuitekin minun vikani, että HO on windows-alustalla.
-
-
Nerokas sanailusi saa minut ihan hämilleni, punottaa. Lopeta nyt ihmeessä ennen kuin pelästyn terävää sanan säilääsi ja käännän isoa kytkintä.CaptainNapalm kirjoitti:Joo, jotenkin se vaan sopii paremmin sulle ;-)
Loppuun vielä hymiöllä kuvattu pelästynyt admini keventämään synkeäksi mennyttä tunnelmaa.
=:-O
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka