Mielestäni aika erikoinen valinta vuoden luontokuvaksi, sillä itse miellän luonto-sanan enemmän muualle kuin kaupunkiin. Toisaalta ihmisille kaupunkiympäristö ja sää ovat varmaan sitä keskeisintä luontoa, kun siellä suurin osa ajasta vietetään ja tietty aihe (leuto talvi) on hyvin ajankohtainen.
Myöskin fakta, että kuvaustilanne on "tehty", häiritsee. Laittaa nyt emäntä juoksemaan vesisateeseen muovipussi kädessä ja antaa luurilla ohjeita miten liikkua.
Tietysti joku (muu kuin minä) pystyy näkemään hienon kuvan ilman puuttuvaa "osaa" ja sommittelemaan sen ja vielä onnistuu kuvan toteuttamisessa, niin pisteet siitä. Kuva selvästi tarvitsee tuon ihmishahmon.
Teknisesti kuva onkin erittäin hyvin onnistunut ja toimiva ja puhutteleva. Aiheuttaa omaan analyysiini paljon ristiriitoja, mikä on hyvä asia.
Itse äänestin "korpimetsoja", joka voittikin yleisöäänestyksen. Tuo kuva oli itselle jonkin verran henkilökohtainen, kun olen päässyt teerien soidinta tarkkailemaan ja pystyin kuvittelemaan kuvaustilanteen hyvin.
Ja onhan tuokin todella hieno kuva...hienompi kuin voittaja, mutta se on minun mielipiteeni.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mielipiteitä kuvista??