Olen vastikään hommannut iBookin ja siirtynyt pc:stä maciin. Mulla on valokuvia cd:llä, joka aukenee ihan mutkattomasti pc:ssä, mutta macissäni levy ei ilmesty työpöydälle. Tein kuten ohjeissa neuvottiin, mutta se ei tuottanut tulosta. Poltin kuvalevyn uudelleen PC:ssä ja ennen operaatiota kokeilin niin iBookin työpöydälle ilmestyi tyhjä cdr-levy. Kun olin polttannut kuvat samaiselle levylle ei se enää ilmestynytkään työpöydälle. Missä vika?
Vähän samantapainen ongelma ilmeni joululahjaksi saadun itse tehdyn dvd:n kanssa. Se kyllä ilmestyy työpöydälle, mutta kun yritän käynnistää tai tehdä jotain muuta ilmestyy ruudulle aina "ei sallittu".
Valokuva-cd ei ilmesty työpöydälle eikä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Valokuva-cd ei ilmesty työpöydälle eikä
Viesti Kirjoittaja möyry »
-
Re: Valokuva-cd ei ilmesty työpöydälle eik
Viesti Kirjoittaja NOx »
Onko tarkempaa tietoa millä, miten ja mihin formaattiin CD on poltettu?möyry kirjoitti:Olen vastikään hommannut iBookin ja siirtynyt pc:stä maciin. Mulla on valokuvia cd:llä, joka aukenee ihan mutkattomasti pc:ssä, mutta macissäni levy ei ilmesty työpöydälle. Tein kuten ohjeissa neuvottiin, mutta se ei tuottanut tulosta. Poltin kuvalevyn uudelleen PC:ssä ja ennen operaatiota kokeilin niin iBookin työpöydälle ilmestyi tyhjä cdr-levy. Kun olin polttannut kuvat samaiselle levylle ei se enää ilmestynytkään työpöydälle. Missä vika?
Vähän samantapainen ongelma ilmeni joululahjaksi saadun itse tehdyn dvd:n kanssa. Se kyllä ilmestyy työpöydälle, mutta kun yritän käynnistää tai tehdä jotain muuta ilmestyy ruudulle aina "ei sallittu".
DVD-levyn "Ei sallittu" -ilmoitus tulee kun yrität tehdä jotakin mitä DVD-levy ei salli tehdä. Eli kyse on DVD-levyn rakenteesta. Onko levyssä valikoita tms? Miten yrität käynnistää toiston? Oletko kokeillut käynnistää välilyönnillä toistoa?
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
DVD:tä yritin käynnistää myös välilyönnillä, mutta edelleen ilmestyy teksti " ei sallittu".
Eli laitan levyn koneeseen, levy ilmestyy normaalisti työpöydälle ja DVD-soitin käynnistyy. Yrittäessäni käynnistää tai painaa ihan mitä tahansa DVD-soittimen topimintonappulaa saan saman tylyn "ei sallittu" viestin.
CD-sisältää ihan tavallisia jpg muotoisia valokuvia, jotka siis PC:ssä näkyvät ihan normaalisti, mutta oma iBookkini ei tuo levyä työpöydälle. Tein eilen levystä kokeeksi uuden version PC-llä nero-ohjelmalla. Koneeni tunnisti tyhjän levyn, mutta kun olin laittanut kuvat cd:lle levy ei enää ilmestynytkään työpöydälle.
Eli laitan levyn koneeseen, levy ilmestyy normaalisti työpöydälle ja DVD-soitin käynnistyy. Yrittäessäni käynnistää tai painaa ihan mitä tahansa DVD-soittimen topimintonappulaa saan saman tylyn "ei sallittu" viestin.
CD-sisältää ihan tavallisia jpg muotoisia valokuvia, jotka siis PC:ssä näkyvät ihan normaalisti, mutta oma iBookkini ei tuo levyä työpöydälle. Tein eilen levystä kokeeksi uuden version PC-llä nero-ohjelmalla. Koneeni tunnisti tyhjän levyn, mutta kun olin laittanut kuvat cd:lle levy ei enää ilmestynytkään työpöydälle.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Onko kyseessä kaupallinen elokuva-DVD? Vaiko itse tehty DVD? Onko DVD-soittimen asetuksissa automaattinen toisto päällä? Kaupallisten leffojen kanssa en ole törmännyt ongelmiin ikinä, mutta joidenkin kavereiden tuotosten kanssa kyllä. DVD-soittimen sijaan voi kokeilla myös VLC:tä (imuroi esim. http://www.versiontracker.com:n kautta).möyry kirjoitti:DVD:tä yritin käynnistää myös välilyönnillä, mutta edelleen ilmestyy teksti " ei sallittu".
Kuva-CD:stä: oletko varmasti Nerolla sulkenut levyn vai onko se edelleen tilassa jossa levylle voidaa kirjoittaa vielä lisää dataa (session)? ISO9660 on varmin formaatti siirreltäessä dataa koneesta toiseen ja varmin arkistointitarkoituksissa.
-
DVD alkoi näkymään kun latasin VLC:n, nyt puuttuu vain ääni. Kyse on siis kotivideosta, joka on tehty dvd:ksi jossakin firmassa ei siis kaupallinen tuotos.
Kiitos tähän astisista neuvoista
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Ei kyllä kuullosta kauhean terveeltä tuo DVD. Nimittäin yleensä ei kyllä ole mitään ongelmia jos levy vain standardien mukainen.möyry kirjoitti:DVD alkoi näkymään kun latasin VLC:n, nyt puuttuu vain ääni. Kyse on siis kotivideosta, joka on tehty dvd:ksi jossakin firmassa ei siis kaupallinen tuotos.
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
mulla on noiden dvd-ärrien kanssa itseasiassa ollu jonkun verran onkelmia. "oikeissa" dvd-soittimissa levyt on toiminu aina, mutta mäkki ei suostu kaikkia näyttämään. mulla on lacien d2 ja toast. poltan levyn, otan ulos sen, laitan takaisin samaan asemaan, dvd-soitin käynnistyy, mutta sanoo juuri tuon "ei sallittu" vaikka tekisin mitä. väillä koneen sisäinen combo-asema tekee saman.
sitten mulle on yks tietty dvd-rw -levy, jonka nämä molemmat lukevat aina välillä. poltto tapahtuu kuitenkin aina samalla tavalla ja samoilla ohjelmilla.
mutta jänskää on se, että ibookin asema on toistaiseksi lukenu kaikki levyt. myös ne mitä lacie ja emäkki ei. väitänki siis, että vika on asemassa ei levyssä. mutta mitä sille voisi tehdä, onkin sitte toinen juttu. mie en tiijä.
vastaavanlaisesta raportoi äskettäin myös eräs sukulaiseni. hää ol tehny kuvashou levyn upouudella G5 mikälie- koneella ja idvd:llä. kone ei suostunut näyttämään. ihmetteli suuresti, että kone polttaa levyn, muttei itse sitä osaa lukea...
sitten mulle on yks tietty dvd-rw -levy, jonka nämä molemmat lukevat aina välillä. poltto tapahtuu kuitenkin aina samalla tavalla ja samoilla ohjelmilla.
mutta jänskää on se, että ibookin asema on toistaiseksi lukenu kaikki levyt. myös ne mitä lacie ja emäkki ei. väitänki siis, että vika on asemassa ei levyssä. mutta mitä sille voisi tehdä, onkin sitte toinen juttu. mie en tiijä.
vastaavanlaisesta raportoi äskettäin myös eräs sukulaiseni. hää ol tehny kuvashou levyn upouudella G5 mikälie- koneella ja idvd:llä. kone ei suostunut näyttämään. ihmetteli suuresti, että kone polttaa levyn, muttei itse sitä osaa lukea...
smack my pizza!
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Tässä kohdassa jos vain takuuta on jäljellä niin kone oitis huoltoon. Eikä tuo sisäinen DVD-asema varaosanakaan kait hirveästi maksa?vastaavanlaisesta raportoi äskettäin myös eräs sukulaiseni. hää ol tehny kuvashou levyn upouudella G5 mikälie- koneella ja idvd:llä. kone ei suostunut näyttämään. ihmetteli suuresti, että kone polttaa levyn, muttei itse sitä osaa lukea...
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
niinko meinaat? täytyy välittää viesti eteenpäin. muistelisin, että takuuta on vielä jäljellä, mut en oo ihan varma.
hinnoista en tiedä. syksyllä kyselin ibookkiini superdrivea. ei onnistunut, koska alkuperäinen on combo. omituista, ettei asemaa pysty vaihtamaan parempaan. noh, tämähän ei liity alkuperäiseen aiheeseen mitenkän.
hyvät uudet vuodet, jos joku sattuu tätä vielä tänään lukemaan:)
hinnoista en tiedä. syksyllä kyselin ibookkiini superdrivea. ei onnistunut, koska alkuperäinen on combo. omituista, ettei asemaa pysty vaihtamaan parempaan. noh, tämähän ei liity alkuperäiseen aiheeseen mitenkän.
hyvät uudet vuodet, jos joku sattuu tätä vielä tänään lukemaan:)
smack my pizza!
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka