Aluksi: Kiitokset G5Zenille ja Absumille mahtavasta työstä. Todella nopeasti (verrattuna esim. Spymac 2->3 päivitykseen verrattuna) olette saaneet Ho 2:n pystyyn.
Nyt sitten toiveita (eivät marmattamista vaan nimenomaan toiveita):
• Yläpalkin napit penemmiksi tai tekstiksi
• Vasen palkki oikealle. (Silmät hakeutuvat väkisinkin ensin vasemmalle, eikä steksti olekaan siellä.)
• Hymiöt ja muut pikanapit tekstinkirjoituskenttään. (Käsittääkseni tekeillä jo?)
• Avatarien/nimien alle voisi laittaa jonkinlaisen ranking systeemin (jos ei nyt postien määrää niin jotain ainakin) että erottaa moderaattorin taviksesta ja aloittelijan veteraanista.
(Voisi jopa olla itsemäärättävä tuolta omista tiedoista, tyyliin: Swicher, Mac-evankelista, Steve Jobs...)
• Olisi myös kiva jos profiilista voisi määrätä kuinka monta viestiä näkyy per sivu. Itse tykkäisin katsella kaikkia ketjun viestejä samalla sivulla.
• Samoin olisi kiva saada nappi, jolla voi merkata kaikki viestit luetuiksi. Kaikki vanhatkin postit näkyvät nyt lukemattomina.
Ja sitten tuosta vihreästä. Joitakin se tuntuu kalvavan, mutta minusta se on ihan siedettävä.
Kunhan nappien määrää (kuten G5Zen jo sanoikin) vain hieman rajoitetaan. Tai ne siirretään avatarin alle.
Aquan voisi kuitenkin tehdä sitten kun aikaa (parin vuoden päästä?) riittää.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Osaako joku viisaampi kertoa miksi osa foorumi-käppyröistä käyttää YAMM/YABB- ja osa "HTML"-muotoilukomentoja? Onko tähän joku esimerkiksi tietoturvaan perustuva syy vai halutaanko vain tehdä asiat erilailla?
kallekilponen kirjoitti:• Vasen palkki oikealle. (Silmät hakeutuvat väkisinkin ensin vasemmalle, eikä steksti olekaan siellä.)
Ei. Näin on hyvä. Nämä on mielipidejuttuja, mä tykkään tästä ja ei toi palkkikaan oo liian leveä. Hankkikaa ihmiset kunnon monitorit. Applella on hyviä, wink, wink.
kallekilponen kirjoitti:• Hymiöt ja muut pikanapit tekstinkirjoituskenttään. (Käsittääkseni tekeillä jo?)
Vilkasepas piruuttas sen vastaussivun sorsia..
kallekilponen kirjoitti:• Avatarien/nimien alle voisi laittaa jonkinlaisen ranking systeemin (jos ei nyt postien määrää niin jotain ainakin) että erottaa moderaattorin taviksesta ja aloittelijan veteraanista.
(Voisi jopa olla itsemäärättävä tuolta omista tiedoista, tyyliin: Swicher, Mac-evankelista, Steve Jobs...)
Vilkaisepas piruuttas viestiketjun sorsia, sieltä voit kattella rankinkia. Näin on ihan hyvä...
kallekilponen kirjoitti:• Samoin olisi kiva saada nappi, jolla voi merkata kaikki viestit luetuiksi. Kaikki vanhatkin postit näkyvät nyt lukemattomina.
Vilkaisepa ihan sivun ala-laitaan, foorumi-näkymässä. Ei tosin taida (vielä) täysin toimia.
kallekilponen kirjoitti:• Samoin olisi kiva saada nappi, jolla voi merkata kaikki viestit luetuiksi. Kaikki vanhatkin postit näkyvät nyt lukemattomina.
Mikko kirjoitti:•
Vilkaisepa ihan sivun ala-laitaan, foorumi-näkymässä. Ei tosin taida (vielä) täysin toimia.
Toimii kyllä, pitää vain refreshata. Mutta nytten mulla on se ongelma, että vanhoihin ketjuihin tulleet uudet viestit eivät väritä palloja vihreiksi.
Mitä muuten nuo tähdet ovat joidenkin ketjujen pallojen tilalla?
Onko muuten semmoista toivottu jo, että voisi saada vaikka samanketjun viestit näkymään putkena? Ettei tarvitsisi vaihdella sivua? Tai vaikkapa näin:
10
20
30
40
50
100
Kaikki
Kerronpa minäkin näkemyksiäni siltä varalta, että ketään kiinnostaa.
Ensin tietenkin kiitos ylläpitäjille valtavasta työmäärästä! Tarpeellisia toimintoja on saatu mukaan, hieno juttu. Ymmärrän, että demokratia on syvältä eivätkä käyttäjät mistään mitään ymmärrä, mutta toivon, että myös makuasiat voitaisiin ottaa huomioon, jahka tekniikka on saatu kuntoon. Minä olen tavallisesti niin innokas muutokselle, että hyväksyn ne, vaikka ne jotain tuhoaisivatkin. Niinpä tälläkin hetkellä olen lievästi positiivisella mielellä, vaikka tuntuu, että joiltain osin leiska on mennyt takapakkia.
Olen samaa mieltä useimpien kanssa tuosta vasemmasta palkista. Itse katselen tätä 12-tuumaiselta ruudulta ja turhauttaa, että joudun kiskomaan selainikkunan koko ruudun kokoiseksi, jotta lukeminen olisi siedettävää. Semminkin, kun vasemmassa palkissa ei ole mitään muuta oleellista kuin tuo bänneri (, jonka tietenkin täytyy olla prominentilla paikalla).
Eniten minua ahdistaa, ettei missään ole rauhoittavaa tyhjää tilaa, vaan sivusto syö kaiken tilan, mitä sille antaa. Näemmä tekstin rivitykselle on jokin maksimileveys, mutta tausta jatkaa levenemistään silloinkin. Minä kaipaisin vähän valkoista oikeaan laitaan, mahdollisesti muihinkin väleihin.
Kallen mainitsemassa rankingissä on minusta pointtia. Ei niinkään itsensä tehostamisen kannalta, mutta on mukava tietää suurin piirtein, millaisesta kirjoittajasta on kyse. Täysnyypälle voi kirjoittaa selittävämmin, hc-tyypille ei parane käydä viisastelemaan. Viestien lukumäärä ei välttämättä ole paras tapa arvon laskemiseen, aidoimpaan tulokseen kai päästäisiin toisten antamiin ääniin pohjaavalla systeemillä (vrt. esim. nettihuutokaupat). Monilla foorumeilla omat viestimääränsä voi piilottaa, jos ei huvita lähteä leikkiin mukaan. Tämäkin on yksi vaihtoehto.
Fonttikoon kai ylläpitokin myönsi rahtusen pieneksi, mutta mainitaan kuitenkin. Safari kun ei tarjoa sivustokohtaisia fonttiasetuksia, sen joutuu tekemään käsin joka kerta (tai sitten pitämään HO:ta ikusesti selainikkunassa, jota ei koskaan sulje...) Sattuuko joku tietämään, tarjoaako jokin ilmainen (ei siis OmniWeb) moista toimintoa?
Sipulinaama, veikkaan, ettei tuo allekirjoituksen enttereiden poisto ole vahinko. Luultavasti tällä tavalla on pyritty tiivistämään niitä hieman. Tokihan tilaa tarvitaan, jotta joka viestin alapuolelle saadaan mahtumaan tuo nappularivi. :-P
Tämä ei ole välttämättä oikea paikka, mutta kuinka linkkejä tehdään nykyään? Joko ne tulevat itsestään? HTML ei ainakaan toiminut.
(Tuopa onkin hauska ruksi "Tähän viestiin ei saa vastata". Siitä vain avaamaan uusi keskustelu ja julistamaan kaikille, että lällätilää, tänne ei ole muilla asiaa...)
MjP2 kirjoitti:Tämä ei ole välttämättä oikea paikka, mutta kuinka linkkejä tehdään nykyään? Joko ne tulevat itsestään? HTML ei ainakaan toiminut.
Eivät tule automatiikalla (eikös tämä ollut kuitenkin kehityksen alla, jos en aivan väärin muista?). Kaikki muotoilukomennot tulee BBcodella, kuten absum jo aiemmin mainitsikin. Linkin saa seuraavasti(poista *-merkit): [*url="http://www.osoite.com/"*]Linkki[*/url*]
Pannaaan ylläpidolle sellainen joulupatakassa, niin se rutinansietokynnys varmaan madaltuisi? Kyllä tämä Omena kuitenkin suoli24-foorumit pesee 6-0, vaikka "vastaapainikkeet" ois minkä värisiä ja (minuakin)häiritsevä vasen palkki peittäisi puolet tästä 17'tuuman näytöstä.
Oikeastaaan ihan siistiä, ettei ole niitä top 25 juttuja enää. Ihan yhtä painavaa se teksti on kuitenkin jokaisella.
Hmmm, minulle kyllä voisi laittaa jotkut "ylikessunnatsat tms avatarin alle, kun se kuitenkin tuntui hieman imartelevalta olla edes jossain listalla kahdenkymmenenviiden "parhaan" joukossa... :-)
Ja ylläpito!!! Onko kenekään kritiikistä löytynyt mielestänne jotain kehityksen siementä? Kysyn näin ihan ystävyyden hengessä, enkä provosoiden.
Itse teen niin, että revin ikkunan niin, että se vasen sivupalkki häviää näkyvistä ja siten venytän lopun ikkunan näytön kokoiseksi. Näin mun ei tartte katella mitään turhia mainoksia yms. ja saan koko näytön alan käyttöön! Olen tyytyväinen. Ainoastaan ekaa tabia ei voi käyttää, mutta siinäkin yleensä pyöritän vain sitä HO:n etusivua. Muut surffailut teen kokonaan toisessa ikkunassa...
Kokeilkaapa!
Itse en enää välttämättä vaihtaisi takaisin vanhaan. Kyllä tähän nopeasti tottui!
sipulinaama kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä jamac painaisit Tamperelta Helsinkiin ainoastaan ostamaan jotakin Tectorista? Enkä mä usko että sä edes uskaltaisit mennä sinne kun mä sijaitsen 0,5km päässä kyseisestä putiikista sipulikanuunani kanssa.
OT: Asun muuten itsekin suht lähellä Tectoria. En aio ampua ketään sipuleilla, mutta lupaan heittää Hopeisen Omenan käyttäjiä käytetyillä ILLYn espressopusseilla. Ne läpsähtää nimittäin ilkeesti talvipakkasella poskea vasten!
:-P
Miksikö?
Ihan vaan omaksi ilokseni....
Silencio kirjoitti:Ja ylläpito!!! Onko kenekään kritiikistä löytynyt mielestänne jotain kehityksen siementä? Kysyn näin ihan ystävyyden hengessä, enkä provosoiden.
On toki (lähes jokaisen kritiikissä on ollut jotain), ja kaikki järkevät toiveet menevät kehityslistalle. Tämä uudistus kun ei ole vielä siinä kuosissa että itsekään sitä sanoisin valmiiksi. Kestää vain hetken, ennen kuin kaikkea ehtii tekemään ja siistimään.
Silencio kirjoitti:
OT: Asun muuten itsekin suht lähellä Tectoria. En aio ampua ketään sipuleilla, mutta lupaan heittää Hopeisen Omenan käyttäjiä käytetyillä ILLYn espressopusseilla. Ne läpsähtää nimittäin ilkeesti talvipakkasella poskea vasten!
:-P
Miksikö?
Ihan vaan omaksi ilokseni....
Kuinka lähellä? Meinaan vaan että saattaako suhun törmätä ulos lähtiessä. Olis kiva joskus ihan vaan spontaanisti tavata joku mäkkärin käyttäjä.
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
Oulunkylän Macistikanta tuntuu olevan varsin alhainen Jos joskus Ogelissa liikkuessasi näet kerrostalon ensimmäisen kerroksen ikkunassa G5 iMacin (teksti näkyy alas asti) niin lähetä kännykällä sähköpostia ja tule kahville (vaikka itse en kahvia juokaan).
ps: ja kyllä sinne Tectoriin on enemmän kuin 0,5 kilsaa...
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
Kiitos ystävällismielisestä tarjouksesta! Täytyy panna korvan taakse.
Joskus ollaan haettu vaimokkeen kanssa pitsaa Oulunkylän KOTIPITSAsta. Päteviä limppuja!
Ogelin kotipitsa? Mähän asun siinä kivenheiton (50-100m) päässä ylämäkeen. Enhän mä sitten ihan yksin ole. Kotipitsan palveluita en ole itse vielä kokeillut vaikka olen täällä jo 1,5 vuotta asunut. Teen mieluummin pitsan ite.
Niin ja onhan täällä joskus muitakin Homputtelijoita bisnesmielessä käynyt.
-Sydney Losstarot
Kahvista tulikin mieleeni kahvinkeitto. Taidan panna espressot tsupattamaan. Eihän se kellokaan oo vielä oikein mitään. Kerranhan sitä joululomalla ollaan!
Henk.koht. tässä uudessa ärsyttää tämä jotenkin sekava gridi ja se, että pitkässä threadissa tuntuu silmä pomppivan ihan valtoimenaan mihin sattuu. Osasyynä lienee nuo vihreät napit jotka tuovat aika pirusti kontrastia verrattuna taustaan. Sitten kun on monta viestiä threadissa päällekäin niin tuo postaajan kotisivut, sähköposti yms. napit on eri puolella kuin nuo 'vastaa' yms. napit mitkä on taas oikealla puolella. Mulle syntyy siitä ainakin sellanen siksak-liike kun ei tiedä mihin sitä oikein kohdistaisi.
Tykkäsin kyllä aiemmasta paljon enemmän jo ihan luettavuudenkin takia.
Ulkoasumuutoksissa tuntuu pätevän aina sama psykologinen lainalaisuus. <b>Aina</b> kun tehdään uusi ulkoasu, esimerkiksi lehteen (verrattavissa nettisaittiin), tulee taatusti valituksia ulkoasusta. Vaihdatpa lehteen fontin tai hiukan perusstruktuuria, niin aina osa ihmisistä kokee asian erittäin epämiellyttäväksi. Graafikon EI TULE välittää asiasta (ellei sitten ole kysymys Cpmic Sans:sta . Kun uuta ulkoasua käytetään niin silmä ja mieli alkaa tottumaan uuteen, jolloin "ongelma" katoaa itsestään. Näin se menee, tietäkää tai uskokaa.