iMacille apukaiuttimet?
-
iMacille apukaiuttimet?
Viesti Kirjoittaja zuki »
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Re: iMacille apukaiuttimet?
Viesti Kirjoittaja Dorisp »
Itsellä käytössä nämä
http://www.teufel.eu/iTeufel/Motiv-2.cfm
ja kaverin kanssa kuunneltuani, voin sanoa että pesevät kyllä bosen täydellisesti. Sivustolta löytyy toki muitakin malleja.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

-
Viesti Kirjoittaja kökkö »
kaiuttimet ovat metallivalua (paitsi aktiivibasso) ja pesee äänen ja laadun puolesta todennäköisesti kaikki muovirimpulat
omassa hintaluokassa (noin 200€).
Hifimesta (turku) taitaa olla kyseisen kaiutinmerkin ainoa myyjä ja maahantuoja suomessa eikä kovin moni tiedä
koko kaiutinsarjan olemassaolosta.
AMA-EDIT: Sana kaiutin korjattu tekstissä...
-
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Jos iMacille haluaa hyvät kaiuttimet kaveriksi, olisi tuossa "kohtuuhintaan" loistava paketti. Pienistä kaiuttumista iso ääni, näin voisi tiivistää.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja malhotra »
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Sitä vaan olen pähkäillyt, että riittääkö pelkkä iMacin kaiutinliitäntä vai pääsevätkö Genelecit arvoonsa vasta jonkin ulkoisen äänikortin kautta?
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
Genelecin mies oli juurikin itse ajellut ko. settiä macbook prolla. Hyvin toimii, hänen mielestään. Hieno oli setti, kaikin puolin.Jubax kirjoitti:Aikoja sitten olen jo tehnyt päätökseni vaihtaa nykyiset creativen rimpulat johonkin parempaan eli Geneleceihin. Ja juurikin 6010A:iin. Missään en ole päässyt fyysisesti kokemaan, mutta ilmeisestikin ihan hintansa väärtit?
Sitä vaan olen pähkäillyt, että riittääkö pelkkä iMacin kaiutinliitäntä vai pääsevätkö Genelecit arvoonsa vasta jonkin ulkoisen äänikortin kautta?
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Noh, pitääpä tässä sitten ottaa auto alle ja ajella jokukerta mutka tuolla susirajan takana, vaikkapa Tectorilla.zuki kirjoitti:Genelecin mies oli juurikin itse ajellut ko. settiä macbook prolla. Hyvin toimii, hänen mielestään. Hieno oli setti, kaikin puolin.Jubax kirjoitti:Aikoja sitten olen jo tehnyt päätökseni vaihtaa nykyiset creativen rimpulat johonkin parempaan eli Geneleceihin. Ja juurikin 6010A:iin. Missään en ole päässyt fyysisesti kokemaan, mutta ilmeisestikin ihan hintansa väärtit?
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Tästä on ollut puhetta usein. Ero on melko suuri mutta tällä ei ole kaikille mitään väliä. On niin riippuvainen kuulijasta. iMacin lähtöhän ei tietenkään ole kaiutinliitäntä vaan linjatasoinen liitäntä johon voit sitten kytkeä aktiivikaiuttimet suoraan koska niissä on vahvistimet itse pönikän sisällä. Ehkäpä homma selviää kun lainaa kamulta jotain äänikorttia ja kokeilee sillä mitä korvat sanoo. Itse olen sitä mieltä että moiset pääsee vasta oikeuksiinsa ulkoisella äänikortilla. Ihan 200€ boxi tekee jo ihmeitä saa jo kunnon liittimetkin.Jubax kirjoitti: Sitä vaan olen pähkäillyt, että riittääkö pelkkä iMacin kaiutinliitäntä vai pääsevätkö Genelecit arvoonsa vasta jonkin ulkoisen äänikortin kautta?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Jopa halvempikin. Itsekin pistäisin kyllä hitusen rahaa äänikorttiin kiinni jo tuonkin hintaluokan kajareihin.Jone kirjoitti:Ihan 200€ boxi tekee jo ihmeitä saa jo kunnon liittimetkin.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Se on ihan totta. Tosin pitää muistaa että ei aina ole sitä tietoa ja asiantuntemusta jotta osaisi itse väsätä hyvän "seoksen" Siksi onkin hyvä että hakeutuu tällaiselle foorumille jossa on ehkä jo pikkasen kokemusta asiasta ja saa vinkkejä kuinka edetä asiassa. Mutta totta on se että setti ja signaalitiet tulisi olla jossain suhteessa toisiinsa. Ehkä ei aina varat salli hommata sitä hienointa ja upeinta systeemiä kerralla mutta vaikkapa vempain kerrallaan kunhan visio on selvä ja tietää mitä hommaa ja miksi.TheKraken kirjoitti:Se on hauskaa kuinka ollaan usein valmiita satsaamaan johonkin yhteen kohteeseen, mutta sitten aina jossain piuhoissa yms pihistellään
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
En tiedä mikä on näitten Genelecien tulotaso (Genelecin ammattivermeissä usein +4 dB mahdollisesti jopa +6db), enkä macin lähtötasoa (veikkaan -10db). Eli tässätapauksessa ainakin tökyä löytyisi, jos olisi ulkoinen loota, jossa Genelecin tasot. Imbedanssithan on toinen juttu, ei ehkä kovinkaan huomattava tässä tapauksessa.Jubax kirjoitti:Aikoja sitten olen jo tehnyt päätökseni vaihtaa nykyiset creativen rimpulat johonkin parempaan eli Geneleceihin. Ja juurikin 6010A:iin. Missään en ole päässyt fyysisesti kokemaan, mutta ilmeisestikin ihan hintansa väärtit?
EDIT: siis ulkoisen lootan laatu on varmaan parempi muutenkin (hurinat yms.).
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Viesti Kirjoittaja Petzkih »
Edit: Eikä tarvitse edes Saksasta tilata sillä melko samaan hintaan löysin Turun Soitin Laineelta. Oli jopa sattumalta juuri kyseinen kokoonpano iMacia myöten kytkettynä pöydällä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Unibody 2.0GHz, 2Gt, SSD (L2008)
ESI Duafire + ESI nEAR 05
iPhone 5 32Gt
iPad 64GB Wifi (1st Gen)
Apple TV 3gen
-
Viesti Kirjoittaja ikedude »
Jubax kirjoitti:Aikoja sitten olen jo tehnyt päätökseni vaihtaa nykyiset creativen rimpulat johonkin parempaan eli Geneleceihin. Ja juurikin 6010A:iin. Missään en ole päässyt fyysisesti kokemaan, mutta ilmeisestikin ihan hintansa väärtit?
Eilen kytkin 6010A -parin imacciin. Hyvin pelittää ja soundi on ok.
-
Et laittannut 5040 subia? On nimittäin melkoinen ero äänenlaadussa ilman ja kanssa.ikedude kirjoitti:Jubax kirjoitti:Aikoja sitten olen jo tehnyt päätökseni vaihtaa nykyiset creativen rimpulat johonkin parempaan eli Geneleceihin. Ja juurikin 6010A:iin. Missään en ole päässyt fyysisesti kokemaan, mutta ilmeisestikin ihan hintansa väärtit?
Eilen kytkin 6010A -parin imacciin. Hyvin pelittää ja soundi on ok.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja ikedude »
En laittanut. Voisi olla tarvetta kyllä. Ulkonäöltään huomattavan siistit vermeet (valkoiset).zuki kirjoitti: Et laittannut 5040 subia? On nimittäin melkoinen ero äänenlaadussa ilman ja kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja HTL »
Pientä nipotusta sanavalinnasta: Ulottuvuudessa ja kuuntelukokemuksessa on tietysti eroa, mutta ei äänenlaadussa.zuki kirjoitti:Et laittannut 5040 subia? On nimittäin melkoinen ero äänenlaadussa ilman ja kanssa.ikedude kirjoitti:Eilen kytkin 6010A -parin imacciin. Hyvin pelittää ja soundi on ok.
-
Syvimmät valitteluni.HTL kirjoitti:Pientä nipotusta sanavalinnasta: Ulottuvuudessa ja kuuntelukokemuksessa on tietysti eroa, mutta ei äänenlaadussa.zuki kirjoitti:Et laittannut 5040 subia? On nimittäin melkoinen ero äänenlaadussa ilman ja kanssa.ikedude kirjoitti:Eilen kytkin 6010A -parin imacciin. Hyvin pelittää ja soundi on ok.

iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Skyline^ »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Persona non Grata
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Minulla ainakin toimii loistavasti. Kajareiden piuha kiinni iMacin takamukseen äänen ulostuloaukkoon ja nupit kaakkoon!Skyline^ kirjoitti:Tällainen kysymys tuli mieleen, että mites tuo Harman Kardonin SoundStick II mahtaa iMacissa toimia, subin kanssa tietenkin..? Tarvitseeko ulkoista äänikorttia, tai vastaavaa...?
Siis toimii ilman ylimääräisiä vermeitä.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Skyline^ »
Kiitos amalle..amanita kirjoitti:Minulla ainakin toimii loistavasti. Kajareiden piuha kiinni iMacin takamukseen äänen ulostuloaukkoon ja nupit kaakkoon!Skyline^ kirjoitti:Tällainen kysymys tuli mieleen, että mites tuo Harman Kardonin SoundStick II mahtaa iMacissa toimia, subin kanssa tietenkin..? Tarvitseeko ulkoista äänikorttia, tai vastaavaa...?
Siis toimii ilman ylimääräisiä vermeitä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Persona non Grata
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka