Työttömyyskortistoon.. taas
-
Työttömyyskortistoon.. taas
Viesti Kirjoittaja kankari »
No nyt olen työttömänä tietoisena kaikesta tästä, halukkaana tekemään jotain pahoinvoivien nuortemme hyväksi, MUTTA työttömyyskortistoonhan on mentävä, eikä sitten SAA tehdä mitään etuuksiaan menettämättä. Paskamaista, tää kai muuttuu muotoon "paskamaista".
-
Re: Työttömyyskortistoon.. taas
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Mä yritin kerran "olla vapaalla", eli työttömänä ILMAN päivärahoja. Mutta ku luonto ei anna perix, ni kuitenki hain heti töitä. Ja paholainen!!!! Sanotiin ett, oon liian koulutettu ja en saanut. Seuraavana päivänä soitettin, ett ei se toine ilmestynyt... Se siitä parin kuukauden sapatista. Tää siis (auts!) 25v sitten. Sen jälkeen en sit duunii ookkaan hakenut. Aina on pyydetty! Sanoisin... yksilö valinta on toi työttömyys.
Edit eikä tämä edes ollut se kysymys, minun työllistymiseni, vaan enemmänkin olen huolestunut näistä nuorista, syrjäytymisuhan alla olevista, heillehän me parasta toivomme. Minulla itselläni senverran Nokiaa takataskussa, että menee kuinka huonosti vain, tulemme toimeen.
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
p.s sen aikana kun oot työtön, niin hae vapaaehtoistöihin, niitä riittää, päteviä auttajia tarvitaan ja vältät turhan katkeroitumisen.
Macbook Pro 16" i9
MacBook Air 13" i5 w/ Fedora/macos 15.5
Mac Mini Pro M4
MacBook Air 13,3" M2
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Jatkaa eläkkeelle saakka...??? Olen siis NYT, ja työpaikka on vaihtunut useaan kertaa... Siis?kankari kirjoitti:Nöyryyttä; 25 v sitten olit mitä markkinat haluaa. Toivottavasti voit jatkaa eläkkeelle saakka. Jollet, joudut kamppailemaan nuorempien kanssa duuneista ja siinä myllyssä helposti käy huonosti.
...kamppailemaan nuorempien kanssa???? Mix? Pysy messis!!! Ole siis osa heitä!!!
Samas myllys me kaikki pyöritää!!! Valintakysymys! Jos haluu olla mummo/vaari, jos haluu olla osa...
SINÄ olet se joka valitsee!!!
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
kankari kirjoitti:Okei, olet jo nauttinut juomia. Skåål, kirjoittele taas huomenna.

Macbook Pro 16" i9
MacBook Air 13" i5 w/ Fedora/macos 15.5
Mac Mini Pro M4
MacBook Air 13,3" M2
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
kankari kirjoitti:Okei, olet jo nauttinut juomia. Skåål, kirjoittele taas huomenna.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alasi ammattilainen selvästi..

Uskon, että nyt kun nuorten miesten huono olo on taas tapetilla, tulee Helsinkiinkin tarvittavia pajoja. Sinne sitten. Vaaditaan kokemusta saada jannut kuriin, sitä sinulle varmasti on kertynyt.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja e-mac »
Aijaha. Ehkä minun ei pitäisi vastata tähän ollenkaan, vaan kävellä talon ympäri ja vetää henkeä.Kamu kirjoitti:Sanoisin... yksilö valinta on toi työttömyys.
TYÖTTÖMYYS ON PRKL TODELLA HARVAN KOHDALLA "YKSILÖN VALINTA"!!!
Ketjun aloittaja, ne syrjäytyneet nuoret, niin monet alikoulutetut, niin monet ylikoulutetut, yli 40-vuotiaat, minä...
Suksi suohon.
netissä vuodesta 1993
nyt käytössä iMac 20" / 2007; 2,4 GHz, 4 Gt
MacBook / 2017; 1,3 GHz, 8 Gt
iPad Mini2
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Ymmärrän tulenpalavan ärsyyntymisen, ilmiliekit aiotaan kuitenkin tukahduttaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Ideani oli se, että ihminen joka "osaa kaiken ja on muutenkin maanalaisen paikan hyvä työntekijä", eikä koskaan (30 vuoteen) ole ollut kipeänä poissa töistä, on taas vailla töitä. Työtodistusten mukaan aivan uskomaton tyyppi ja eikun taas kortistoon! Ei tämä minun ongelmani ole vaan niiden, jotka haluaisivat osaamiseni hyväkseen saada! Joku toivotti jaksamista ja joku puhui katkeruudesta: EI kuulkaa; minulla on "munaa" ja ymmärrystä itseni olemuksesta. Jos ei helmet (osaamiseni) kelpaa sioille (yrittäjät) rupean itse siaksi...
EDIIT Voi näitä "maanalaiseen" piti siis olla se nimitys sille kuumemmalle paikalle!
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Sinulla on sentään näyttöä osaamisesta, niitä hemmetin hyviä sanoja sieltä sun täältä. Ei luulis sun papruilla olevan vaikeaa saada uutta työtä tai sitten ruveta yrittäjäksi. Entäs ne ihmiset, jotka ovat ensinnäkin kouluttautuneet puolet elämästään mutta eivät saa työtä kokemuksen puuttuessa? Mistä hemmetistä sitä kokemusta saa jos ei saa työtä, häh? Siivoojana ei ehkä saa kaupalliselle alalle arvokasta kokemusta, vai saako? Eikä ole tähän mennessä riittänyt kokemus muilta aloilta, että saisi työtä siitä hommasta, johon on viimeksi kouluttautunut.
Kuulemma ikäluokkani (30-40 v) ovat väliinputoajia, emme ole riittävän nuoria jotta meitä työllistettäisiin emmekä riittävän vanhoja, että osaamisemme katsottaisiin riittävän tarpeelliseksi. Tai jotain. Emme ole riittävän vanhoja edes päästäksemme eläkkeelle, joten missä me olemme? Työttömyyskortistossa odottelemassa aikoja parempia tai masennukseen sairastuneina koska emme kelpaa minnekään. Edes työttömyyskortistoon meitä ei oteta mielellään. Onko tämä oma valinta, mitä?! Kissanviikset ja koiran hapset. Revin pelihousuni tässä ja nyt

![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Voihan sitä hakeutua esimerkiksi palkattomaan työharjoitteluun. Tuskin kovin moni firma kieltäytyy koulutetusta, ilmaisesta työvoimasta.tsip kirjoitti:Mistä hemmetistä sitä kokemusta saa jos ei saa työtä, häh? Siivoojana ei ehkä saa kaupalliselle alalle arvokasta kokemusta, vai saako? Eikä ole tähän mennessä riittänyt kokemus muilta aloilta, että saisi työtä siitä hommasta, johon on viimeksi kouluttautunut.
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Ja vielä useampi yksilö kieltäytyy tekemästä töitä ilman palkkaa, kun sille ei ole todellisuudessa minkäänlaista perustetta varsinkaan siinä tapauksessa, jos on muodollisesti pätevä.matteus/2 kirjoitti:Tuskin kovin moni firma kieltäytyy koulutetusta, ilmaisesta työvoimasta.
-
Mielestäni työkokemuksen hankkiminen on aika hyvä peruste, mikäli kunnon palkkaduunin saaminen sen puutteeseen jatkuvasti tyssää.Lihapipo kirjoitti:Ja vielä useampi yksilö kieltäytyy tekemästä töitä ilman palkkaa, kun sille ei ole todellisuudessa minkäänlaista perustetta varsinkaan siinä tapauksessa, jos on muodollisesti pätevä.matteus/2 kirjoitti:Tuskin kovin moni firma kieltäytyy koulutetusta, ilmaisesta työvoimasta.
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »

/V
-
Ei kai työnantajilla sinun terveyshistoriastasi ole tietoa?vinouma kirjoitti:Kun on viettänyt lyhyen elämänsä aikana vuoden hullujenhuoneella, on työnsaanti mahdotonta.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
No joo, oma mielenkanta asiaan on se että työttömyys ei ole "oma valinta".
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Luulen, että työnantajaa kiinnostaa, miksi olen ollut vuoden toimettomana - kai...matteus/2 kirjoitti:Ei kai työnantajilla sinun terveyshistoriastasi ole tietoa?

/V
-
Tämäkin romaninuori, idols-voittaja tms, sanoo 30- vuotiaana ettei urasta tullut mitään, mutta eipä ole tullut töitäkään tehtyä! No hänenkin elämisensä me maksamme. Oli vaimo, lapset ja kunnan vuokra-asunto, jonka maksoi tietysti kunnan sosiaalivirasto.
Miehen mitta on mielestäni tänäänkin, että sossua ei tarvita. Joka tästä lipeää, olkoon hiljaa yhteisössään
PS Sairaita tämä vaatimus ei toki koske, heistä huolehdimme toki.
-
Niin. Koulutus ei välttämättä tee ihmistä päteväksi mihinkään. Työn kuin työn oppii tekemällä. Jos ihminen ei ole saanut koulutusta tehtävään, hänet voidaan kouluttaa. Jos ihminen taas on muodollisesti pätevä, mutta ihmisenä yhteistyökyvytön ja passiivinen, tilanne on hankalampi.nalle76 kirjoitti:Moni epäpätevä taas tekee sitä mitä ne toiset pätevät haluisivat.
Ei varmasti olekaan tietoinen valinta, mutta monet työttömät asennoituvat uhriksi ja lannistuvat. Työnsaanti on tietysti helpompaa aktiiviselle, positiivisesti ja avoimesti asioihin suhtautuvalle, kuin passiiviselle "paperit sisään ja odotellaan"-tyypille.nalle76 kirjoitti:No joo, oma mielenkanta asiaan on se että työttömyys ei ole "oma valinta".
Enpä tiedä tuosta. Omassa lähipiirissäni on myöhäisteininä puoli vuotta suljetulla viettänyt ihminen. Sittemin hän on valmistunut yliopistosta ja saanut töitä.vinouma kirjoitti:Luulen, että työnantajaa kiinnostaa, miksi olen ollut vuoden toimettomana - kai...matteus/2 kirjoitti:Ei kai työnantajilla sinun terveyshistoriastasi ole tietoa?
Tietysti jos itse omassa päässään päättää että ei voi työllistyä tai menestyä, siitä tulee itselle totta. Think different, paholainen!

-
Viesti Kirjoittaja route-electrique »
_
http://www.waveformbakery.com
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka