Sherukka kirjoitti:Eikö sitä QuickTimen mpeg-2 -palikkaa tarvita ainoastaan encodauksen ei decodaukseen?
MPlayer: Jotain mätää tuossa koneessa on, reboot?
EDIT: USB-tikut voinee vääntää jotain sinnepäin-mpg:iä, näin veikkaisin vaikka on minulla kavereiden Windows-koneilla ja usbi tikuilla tehdyt tallennukset pelanneet?
Ihan dekoodaukseen myös. Mikä on kieltämättä outo homma, nimittäin kuin esim. iMovie kuitenkin ko. muotoa ymmärtää. http://www.apple.com/quicktime/mpeg2/
Sherukka kirjoitti:Eikö sitä QuickTimen mpeg-2 -palikkaa tarvita ainoastaan encodauksen ei decodaukseen?
MPlayer: Jotain mätää tuossa koneessa on, reboot?
EDIT: USB-tikut voinee vääntää jotain sinnepäin-mpg:iä, näin veikkaisin vaikka on minulla kavereiden Windows-koneilla ja usbi tikuilla tehdyt tallennukset pelanneet?
Ihan dekoodaukseen myös. Mikä on kieltämättä outo homma, nimittäin kuin esim. iMovie kuitenkin ko. muotoa ymmärtää. http://www.apple.com/quicktime/mpeg2/
Mitä ihmeitä on usbitikuilla tehdyt tallenteet?
Digi-tv-tikut!
Oho! En muistanutkaan että oli noin kökköä tuo QuickTime & mpeg2.
Itselläni Pro-versio joten siinähän se on mukana.
Itse asensin tänään Microsoftin Silverlight -pluginin. Teko oli ihan spontaani vierailtuani Naxos Music Libraryssa ja todettuani, että tällä kertaa - huolimatta Flip4Macistäni - tarjottiin taas "väärä URL"-tavaraa. Naxoksen sivulla oli vinkki Silveristä; asensin sen ja homma toimi hyvin.
Naxos Music Libraryyn pääsee täältä - SUOSITTELEN !
jusssi kirjoitti:10.4.2
Noista tässä ketjussa vähän aiemmin esitetyistä linkeistä viimeksi latasin.
Ohhoh. Kannattaisiko järjestelmän päivitys suorittaa, ihan riippumatta siitä ratkaiseeko se ongelmaa vai ei, jollei jotain erityistä syytä ole noin ikivanhaa versiota tiikeristä pitää.
Edit: itse en kovasti fiksautuisi sen mplayerin saamiseen, se pirullisen buginen ohjelma. Jotain kummaa noissa sun videoissa on, ei juuri ole sellaista avia ainakaan vastaan tullut jota ei vlc toistaisi, ei varmaan koskaan. Digiboksit tuottaa joskus varsin kummallista sössöä videotiedostoiksi, jotka mediaplayer windowsin puolella sattuu toistamaan.
Joo, olen tota koittanuta päivittää, mutta se ISO 186mt tiedosto ei jostain syystä ole tykänny tulla perille- aina lopettanut lataamisen kesken virheilmoituksella joku "aikakatkaisu" virhe...
jusssi kirjoitti:Eipä tunnu mikään tekevän toimivaksi tuota Mplayeria. Jollaki vielä ideaa, että mikä mättää?
Onko muuten jokin erityinen syy mPlayerin käyttöön - Flip4Mac kyllä toimi moitteettomasti vielä Pantterissakin vähän aikaa sitten, ja nyt myös Leopardissa ?
jusssi kirjoitti:Joo, olen tota koittanuta päivittää, mutta se ISO 186mt tiedosto ei jostain syystä ole tykänny tulla perille- aina lopettanut lataamisen kesken virheilmoituksella joku "aikakatkaisu" virhe...
Kannattaa varmaan koettaa ladata combo update applen sivuilta ja asentaa siitä, noin vanhaa järjestelmää ei varmasti kannata pitää.
Noni! tuoltahan se päivitys sitten tuli koneelle ja sitä myöten myös Mplayer alkoi toimia ja sillä sitten aukes nuo usbtikkutallennusmpegitkin! Kiitti kaikille vinkeistä, eiköhän tämä mac-elämä tästä ala sujua!
No niin Flip4macit voidaan sitten varmaan tästä lähtien unohtaa. Eipä toimi enää kun flipistä versio 2.2.1.11 ja os x:stä 10.4.11 ja kaikki päivitykset asennettuna. Quicktime ei avaa wmv:tä eikä enää edes mpeg:jä. Kun yrittää avata tiedoston Quikctime ilmoittaa tylysti että "The file is not a movie file". VLCplayeri avaa kuitenki kaiken normaalisti, joten ainakaa videotiedostoissa vika ei ole. Samanlaista ongelmaa on tuntunut olevan googletuksen perusteella muillakin ihmisillä ympäri palloa.
meegsthesound kirjoitti:No niin Flip4macit voidaan sitten varmaan tästä lähtien unohtaa. Eipä toimi enää kun flipistä versio 2.2.1.11 ja os x:stä 10.4.11 ja kaikki päivitykset asennettuna. Quicktime ei avaa wmv:tä eikä enää edes mpeg:jä. Kun yrittää avata tiedoston Quikctime ilmoittaa tylysti että "The file is not a movie file". VLCplayeri avaa kuitenki kaiken normaalisti, joten ainakaa videotiedostoissa vika ei ole. Samanlaista ongelmaa on tuntunut olevan googletuksen perusteella muillakin ihmisillä ympäri palloa.
Anna esimerkki netistä löytyvästä pätkästä niin kokeilen koska itse en ole ongelmaa huomannut? Minulla on kyllä QuickTime Pro...
Sherukka kirjoitti:Minulla on kyllä QuickTime Pro...
Tällä ei mitään merkitystä pitäisi olla.
Ei ole, meinasin taas sotkea. Mpeg:ien toimimattomuus johtunee (maksullisen) QuickTime mpeg -palikan puuttumisesta? Eikö Perian pitäisi riittää mpeg-tiedostoille?
EDIT: Ratkaisu Flip4Mac ongelmiisi voinee löytyä pluginin asetuksista, kerrotko ne kohdat missä täppä on päällä?
Perian kyllä väittää MPEG-tukea parantavansa, mutta eipä se nyt hirmuisesti kyllä ole juuri koskaan auttanut. MPEG2-filut aukeaa sillä maksullisella QT pluginilla vasta.
Mutta siis riippuu ihan mpeg-filusta. Niitä on monenlaisia.
Itse epäilen edelleen, että vika on uusimmassa Flip4macissa ja Tiikerin yhteensopivuudessa.
Ei ongelma voinut missään nipukoista väärissä paikoissa johtua, kun kaikki toimi hyvin kunnes päivitti käyttiksen. Nyt se taas pelaa, kun poistin koko plugarin ja asensin vanhemman version siitä.
Juuri tälläisten takia käytän kyllä pääasiassa VLCplayeriä, mutta sekun ei osaa wmv:tä vaan toistaa kovin sujuvasti. Tai siis tekee aina jotain häiriöitä kun yrittää kelata tai siirtyä aikajanalla.
Hmm... Toimiiko teillä Elävän arkiston radiopätkät? Videotallenteet on aina toiminut moitteetta, samoin Yle Areenan suorat radiolähetykset, mutta nyt kun yritän kuunnella radiota täältä http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=29&t=&a=05039 se ei onnistu. Samanlainen ikkuna kyllä aukeaa kuin videoidenkin kohdalla, mutta siinä ei ole playeria (timeline, play/pause-näppäintä).
Flip4Mac on asennettu.
edit: Elävän arkiston nettiradio ei myöskään toimi.
Testasin tuon linkkisi, ja ihan hyvin toimi - onkohan QTn asetuksissa jotain häikkää? Äkkiseltään en osaa antaa neuvoa, kun monesti nuo asetusasiat ovat todella pienestä kiinni, ja vaikka Macci muuten onkin selkeyden riemuvoitto, saa asetusrastitusten kanssa joskus repiä hiuksia päästään kun ei tosiaankaan tiedä mitä rastittaa, mitä ei .
Yritin jos jonkimoista asetusmuutosta Flip4Macin, Quicktimen ja Firefoxin osalta, enkä tiedä auttoiko niistä jokin, mutta huomasin seuraavaa: kun painaa ikkunassa tarkalleen siitä kohdasta, missä play-painike on, se ilmestyy näkyviin. Kun sitä sitten ränkkää, kohtaa timeline ja muuta painikkeet (tai osa niistä) ilmestyy kokonaan näkyviin. Erikoista.
Suosittelen Luontoillan Herra 47 Lemmen tunnelissa -osaa.
Leopardia päivittämässä joten kysynkin että toimiiko jo 5.1 äänet näissä netistä löytyvistä mkv-tiedostoista millään playerillä? Tiikerillähän nämä 5.1 äänet pelittävät mutta Leopardissa oli ainakin alussa mahdotonta....