![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iMac 24" tai "tykki" PC
iMac-aiheista keskustelua
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac 24" tai "tykki" PC
Viesti Kirjoittaja musamies82 »
Terve! olen ostamassa uutta konetta kun vanha levähtää. Olen miettinyt ostaa imac 24" 3.06GHz, mutta samalla rahalla saisin todella "tykki" pc:n sekä 26" näytön. Olen kahden vaiheella, että kumman ostan. Mun ystävät, jotka omistaa mac:in kehuvat sen taivaisiin ja tiedän, että mac on kova peli, mutta niin olis varmaan myös se tykki pc + 26" näyttö. Teen itse musaa sekä vähän pelailen esim Flight simulator x:ää, joka vaatii hyvän grafiikan sekä tietysti netti surffausta, video-editointia, valokuvia jne. Auttakaa minua päättämään. Kaikki kommentit kelpaa. Kiitos paljon jo etukäteen ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Re: imac 24" tai "tykki" pc
Viesti Kirjoittaja wanders »
Osta tykki-PC.
(Luulitko saavasi muunlaisia vastauksia täältä?)![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
(Luulitko saavasi muunlaisia vastauksia täältä?)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
---
-
- Ylläpitäjä
-
siinäpä se just on se mun pulma! osta imac, osta pc!
iMac kuulemma on tosi luotettava ja pc ei, mutta maceissä "rauta" on mielestäni heikkoa verrattavissa saman hintaluokan PC:isiin. Jos joku Antais mulle perusteluita miksi mun kannattais ostaa imac/pc olisin kiitollinen. Sori jos kysyn tyhmiä, mut en ole mac/pc asiantuntija ja luen yleensä vain koneesta specsit ja pc näyttää selkeesti paremmalta. Mikä mac:istä tekee vakavasti otettavan vaihtoehdon. Kiitos

-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Ethän huomannut wandersin kommentissa yhtään ironiaa? 

-
Viesti Kirjoittaja yugular »
Olen ihan uusi Mac käyttäjä. Ostin kuukausi sitten iMac 24" halvemman mallin, mutta kalliimmalla näytönohjaimella. Mac maailma on ihan uusi tuttavuus minulle ja kaiken opetteluun menee aikansa. Olen kuitenkin tyytyväinen että päädyin iMaciin. iMac käynnistyy ja sammuu <10sek. Ei ole kaatunut kertaakaan (Spore on kerran sulkeutunut itsestään) eikä ole ollut mitään ongelmia käyttöönotossa kun tarvittavat neuvot on löytyny/saatu täältä. Ei ole virustorjuntaohjelmia hidastamassa konetta mikä on suuri plussa!
Pelaamiseen PC saattaisi olla parempi vaihtoehto, mutta muuhun käyttöön voin varauksetta suositella Macia.
Pelaamiseen PC saattaisi olla parempi vaihtoehto, mutta muuhun käyttöön voin varauksetta suositella Macia.
• iMac 24" 2.8 GHz | 4 Gt RAM | 500 Gt | NVIDIA GeForce 8800 GS | Mac OS X Leopard
• MacBook 13,3" 2,26 GHz | 2 Gt RAM | 250 Gt | NVIDIA GeForce 9400M | Mac OS X Snow Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
• iPod nano | 8GB | 4th Gen
• MacBook 13,3" 2,26 GHz | 2 Gt RAM | 250 Gt | NVIDIA GeForce 9400M | Mac OS X Snow Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
-
Sori huono vastaus.
Oletko jo lukenut nämä sivut:
http://www.apple.com/fi/getamac/
Edit:
Voi tietysti olla että ajattelet tuon olevan kuorrutettua mainospuhetta.
Totuus on, että me/minä uskomme kaikkeen mitä Apple sanoo.
Oletko jo lukenut nämä sivut:
http://www.apple.com/fi/getamac/
Edit:
Voi tietysti olla että ajattelet tuon olevan kuorrutettua mainospuhetta.
Totuus on, että me/minä uskomme kaikkeen mitä Apple sanoo.
---
-
olen tainnut lukea ton tekstin, mutta kiitos linkistä. Prosessorit maceissä on hyvät ja se on plussaa. Mac pitää myös arvon hyvin, joten kun haluaa päivittää koneensa niin vanhasta saa viellä jotain. Tiedän kyllä macin hyvät puolet, ja niitä on paljon
, mutta viellä mietityttää. on se kuitenkin aika ero
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
En ihan tiedä mitä haluat kuulla. Sanot ettet ole laitemiehiä, mutta kuitenkin vertaat koneita speksien mukaan.
iMacin kanssa loppuu tietokoneen roplaaminen, jos sitä olet harrastanut tai joutunut tekemään. Nämä on huomattavasti enemmän käyttöelektroniikkaa. Jos ne menee rikki, niin toivottavasti se tapahtuu 1 vuoden takuuajan sisällä, jolloin pääset kokemaan senkin, että laite haetaan ja tuodaan huollosta kotiovelle.
Esim. itsellä oli hiiri sellainen naukuja, ettei sitä kestänyt. Puhelu Applelle, muutaman päivän päästä tuli uusi ovelle ja vanha lähti samaa kautta pois. Ei nau'u enää.
Nämä kaikki nostavat hintaa. Ihan turha yrittää laskea, että Applen koneet olisivat halvimpia, koska aina saa jonkun prosessorin jostain halpamyymälästä.
Edit.
VIelä tuosta viruksettomuudesta. Kun ei ole viruksia - ainakaan tähän asti - ei tarvitse virustorjuntaa. Tämä yksistään tekee koneista monta vuotta pitempään käytettäviä, kun ei ajeta vanhalle prosessorille raskaita virusskannereita. Ja käyttis on pysynyt kevyenä, myös tämä lisää pitkäikäisyyttä. iMac G4:t vuosituhannen alusta ovat ihan käyttökelpoisia netti-, musa-, kirjoitus- ym. koneita. Jopa kuvankäsittelyyn, jos jaksaa odottaa.
iMacin kanssa loppuu tietokoneen roplaaminen, jos sitä olet harrastanut tai joutunut tekemään. Nämä on huomattavasti enemmän käyttöelektroniikkaa. Jos ne menee rikki, niin toivottavasti se tapahtuu 1 vuoden takuuajan sisällä, jolloin pääset kokemaan senkin, että laite haetaan ja tuodaan huollosta kotiovelle.
Esim. itsellä oli hiiri sellainen naukuja, ettei sitä kestänyt. Puhelu Applelle, muutaman päivän päästä tuli uusi ovelle ja vanha lähti samaa kautta pois. Ei nau'u enää.
Nämä kaikki nostavat hintaa. Ihan turha yrittää laskea, että Applen koneet olisivat halvimpia, koska aina saa jonkun prosessorin jostain halpamyymälästä.
Edit.
VIelä tuosta viruksettomuudesta. Kun ei ole viruksia - ainakaan tähän asti - ei tarvitse virustorjuntaa. Tämä yksistään tekee koneista monta vuotta pitempään käytettäviä, kun ei ajeta vanhalle prosessorille raskaita virusskannereita. Ja käyttis on pysynyt kevyenä, myös tämä lisää pitkäikäisyyttä. iMac G4:t vuosituhannen alusta ovat ihan käyttökelpoisia netti-, musa-, kirjoitus- ym. koneita. Jopa kuvankäsittelyyn, jos jaksaa odottaa.
---
-
Kiitos vastauksesta. toi virustorjunta-ohjelman tehonsyönti oli hyvä pointti, kas kun ei itse hoksannut
. Selvensi asiaa lisää. Eli applen kalliit hinnat johtuu osittain myös sen palveluista. Pohdiskelin vain , että miksiköhän apple ei ole pistänyt koneisiin enempi muistia, kovalevy tilaa jne. iMac 24" 3.06 olis hyvin voinnut omata vakiona 4gb muistia ja enempi kovalevytilaa kun miettii, että sen hinta on noin 2000e. Tosin sen lisääminen ei itse paljoa maksa, joten ei se kai ole ongelma. Miten imac pyörittää vistaa, haluisin asentaa flight sim x:än ja jos viellä saaneen kysyä, että pyörittääköhän iMac 2.8 näytönohjain hyvin FSx peliä, joka vaatii hyvän grafiikan vai olisko iMac 3.06 järkevin vaihtoehto.
-
Viesti Kirjoittaja yugular »
Ei hajuakaan mitä pyörittää, mutta iMacin voi räätälöidä ja minäkin otin tuohon 2,8:iin sen kalliimman näytönohjaimen.musamies82 kirjoitti: Miten imac pyörittää vistaa, haluisin asentaa flight sim x:än ja jos viellä saaneen kysyä, että pyörittääköhän iMac 2.8 näytönohjain hyvin FSx peliä, joka vaatii hyvän grafiikan vai olisko iMac 3.06 järkevin vaihtoehto.
• iMac 24" 2.8 GHz | 4 Gt RAM | 500 Gt | NVIDIA GeForce 8800 GS | Mac OS X Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
• iPhone 3GS | 8GB |
-
Viesti Kirjoittaja Kupe »
Höh.. Mä oon aina joutunu ite raahaamaan iMaccini huoltoonwanders kirjoitti:...jolloin pääset kokemaan senkin, että laite haetaan ja tuodaan huollosta kotiovelle.
Esim. itsellä oli hiiri sellainen naukuja, ettei sitä kestänyt. Puhelu Applelle, muutaman päivän päästä tuli uusi ovelle ja vanha lähti samaa kautta pois. Ei nau'u enää...

Mac Mini 2.6 i7 |16gb|1,25Tb FD|
MacBook Air 13" 1.6 i5 |8gb|256gb SSD|
MacBook Air 13" 1.3 i5 |4gb|256gb SSD|
MacBook Air 13" 1.6 i5 |8gb|256gb SSD|
MacBook Air 13" 1.3 i5 |4gb|256gb SSD|
-
Re: iMac 24" tai "tykki" PC
Viesti Kirjoittaja omenatarhuri »
Pikkulinnut laulelee että iMac päivitykset on tulossa ihan pian, jopa viikon sisään. Jos ei ole hoppu niin kannattanee venailla. Tuskin mitään mullistavaa, mutta kuiteknin vähän kovempaa rautaa mitä toivotkin.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke
-
Re: iMac 24" tai "tykki" PC
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Apple taisi ne linnut ampua alas...omenatarhuri kirjoitti:Pikkulinnut laulelee että iMac päivitykset on tulossa ihan pian, jopa viikon sisään. Jos ei ole hoppu niin kannattanee venailla. Tuskin mitään mullistavaa, mutta kuiteknin vähän kovempaa rautaa mitä toivotkin.
http://www.macrumors.com/2008/11/03/app ... -holidays/
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka