Olen vähän ulkona tästä mac päivityksestä, joten kysäisen erästä asiaa: Eli, onko Applen sivuilla vähälle huomiolle jäänyt valkoinen macbook se sama vanha macbook, jota myytiin jo ennen päivityksiä? Siis onko tätä valkoista mallia päivitetty yhtään? Tekisinkö kauhean "virheen" jos tyytyisin ostamaan valkoisen macbookin alumiiniversion sijaan?
Plus, onko kyseisessä myynnissä olevassa valkoisessa macissä polttava DVD-asema (ehh...)?
Kyllä mä ainakin ehdottomasti unohtaisin nyt nuo muoviset täysin yliarvostetut pöntöt, jotka halkeilee ja kellastuu. Alumiininen unibody ja led-näyttö tekee noista uusista paljon paljon houkuttelevampia masiinoita. Ainoastaan firewire voisi olla syy hankkia tuollainen muovinen, jos sellaista sattuu tarvitsemaan.
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
On sen verta halvempi se valkoinen, että surffilaudaksi/tekstinkäsittelyyn yms. peruskäyttöön ottaisin sen. Nykyiseen BlackBookkiin olen sen verran tyytyväinen että en edes uneksi uusista alukoneista.
Sleepperi kirjoitti:Valkoinen on ihan hyvä ostos. Vähän käytetty valkoinen vielä parempi. Alumiinisessa on toistaiseksi vähän luksusfiilislisää hintalapussa.
Jep, ja surffilautafiilistä liitännöissä, kun FireWire on skipattu eikä löydy esim eSATAakaan korvikkeeksi.
Muoviversio vaan!
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
dogmulder kirjoitti:On sen verta halvempi se valkoinen, että surffilaudaksi/tekstinkäsittelyyn yms. peruskäyttöön ottaisin sen.
Nimitys "surffilauta" kuulostaa 950 euron koneesta jotenkin...säälittävältä.
No sellaisina niitä paljon on... Varsinkin tytöt pitävät koneen vaivattomuudesta vs. Windowsin eheytys/siivous/palomuuri/maanalainen paikka. Akunkestoakaan ei tunnu halvoista pc-läppäreistä vieläkään löytyvän.
Mulla kans nyt vähän sama homma mietinnän alla. Oon katellu tota 2,4ghz valkosta macbookkia. Mutta nyt noi uudet ilmesty ja houkuttelishan nekin. Kone tulis normaalikäyttöön ja pitäisi myös HD laatusta videoo editoida. Vaikuttaako se uudessa macbookissa parempi näytönohjain paljon editointiin? Saisin melkein samalla hinnalla uuden alumiinisen 2,0ghz kuin valkoisen 2,4ghz. Kumpi olisi minulle parempi? Uudessa on kuitenkin uutta DDR3 muistia niin vaikuttaako tämä nopeuteen paljon, vaikka vähän hitaampi prosessori onkin? Vanhassa olisi minulle elintärkeä Firewire. EHDOTUKSIA?
ekimies kirjoitti:Mulla kans nyt vähän sama homma mietinnän alla. Oon katellu tota 2,4ghz valkosta macbookkia. Mutta nyt noi uudet ilmesty ja houkuttelishan nekin. Kone tulis normaalikäyttöön ja pitäisi myös HD laatusta videoo editoida. Vaikuttaako se uudessa macbookissa parempi näytönohjain paljon editointiin? Saisin melkein samalla hinnalla uuden alumiinisen 2,0ghz kuin valkoisen 2,4ghz. Kumpi olisi minulle parempi? Uudessa on kuitenkin uutta DDR3 muistia niin vaikuttaako tämä nopeuteen paljon, vaikka vähän hitaampi prosessori onkin? Vanhassa olisi minulle elintärkeä Firewire. EHDOTUKSIA?
Muovisella macbookilla (2,4GHz / 4Gt/ 320Gt 7200rpm) pyörii AVCHD –videon editointi Final Cutilla ja iMoviella varsin kevyesti, jopa ilman ulkoista levyä. Saattaahan se uusi olla nopeampi, mutta vanhankin nopeus on omaan käyttööni tuntunut riittävältä…
Edit. itse päätyisin nykytilanteessa kuitenkin luultavasti uuteen, koska ei ole firewire–laitteita nurkkiin kertynyt.