iPhone ja Volvon handsfree
-
iPhone ja Volvon handsfree
Viesti Kirjoittaja Catiska »
-
Re: IPhone ja Volvon handsfree
Viesti Kirjoittaja Masse85 »
Minulla ainakin toimii handsfree Volvossa v50 (vm.2005) . En nyt muista mikä Nokian hf siinä on ku on faijan auto.
Macbook 2,16 Ghz black/2Gb/160Gb+Eyetv
Ipod nano 2 gb
Iphone 3G 8 gb
-
-
Viesti Kirjoittaja Masse85 »
Tosta synkronoinnista en pysty sanoo mitään koska varmaan tarkotat nimien jne siirtymistä? Volvo v50 ei ole samanlaista sitä radiosysteemiä ku esim uus v70 tai s80 et näkis kaikki yhteystiedot radionnäytöltä eli olen ihan puhelimella leikkinyt ajaessa jos olen soittanut. Jos tarkoitit sillä tota?
Macbook 2,16 Ghz black/2Gb/160Gb+Eyetv
Ipod nano 2 gb
Iphone 3G 8 gb
-
Re: iPhone ja Volvon handsfree
-
Viesti Kirjoittaja pauliS »
-
Viesti Kirjoittaja HepoK »
Puhelinnumerot ja nimet näkyvät ääkkösineen, mutta jostain syystä T:stä eteenpäin listalla ei näy kuin Yrityspalvelu (Sonera), joka ei edes ole puhelimen normaaleissa yhteystiedoissa. Sekä ratin että keskikonsolin näppäimet toimivat niinkuin pitää. Nimihaun alkukirjaimia näpytellessä saa olla vaan sikanopea näpeistään. Äänenlaatu sisään on erinomainen, mutta ulospäin ilmeisesti karsea, koska kaikki valittavat.
Mulla on autossani myös iPod-piuha, jonka kautta tomii myös iPöhnön musa, vaikka iPöhnö ilmoittaakin, ettei tue kyseistä lisälaitetta.
Volvo osaa kyllä käyttää (ratista ja konsolista) musahakuja jne. ja näyttää näytöllä Biisin ja esittäjän.
Ainoa miinus on että lataus ei toimi (tavallisen iPodin kyllä lataa). Autossani on iPod-piuhan kanssa nipussa myös USB-liitäntä. Pystyin aiemmin lataamaan iPöhnöä sen kautta välipiuhalla, mutta tämä hupi katosi jonkun päivityksen yhteydessä. Toivottavasti tuo iPod liitäntä lataisi joskus tulevaisuudessa iPöhnöäkin, ja vielä kun saisi puhelimen esille niin että karttaa voisi käyttää samanaikaisesti; silloin systeemi olisi aika lähellä oikeasti hyvää.
-
Kyllä, herra Google on auttanut monesti, vaan ei nyt. Ainakaan minun tihrusilmillä siitä listasta ei löydy Apple Iphone 3G mallia...pauliS kirjoitti:googlella selviää aika paljon. iPhonella en jaksa alkaa linkittämään... "Volvo Bluetooth compatibility" löytyy volvon sivuston kautta pdf-dokumentti.
Hyvä kuulla, oman E90 kommunikaattorin kanssa ongelmia riittää tuon Volvon hf-sarjan kanssa, yhteys katkeilee luvattoman usein. Tuo äänenlaatu on siis Volvon systeemeistä johtuva. Itse ajattelin sen johtuvan katon mikrofonista, Volvo asensi takuuna joutsenkaulamikin istuimeen, apu oli melko pieni. Siispä arvelin huonon äänen johtuvan Nokialaisesta. Eli, apua ei ole luvassa siihen ongelmaan puhelinta vaihtamalla...HepoK kirjoitti:Autona uusikoppainen V70 ja puhelimena 3G. Bluetooth HF toimii paremmin kuin yhdenkään Nokialaisen kanssa, mutta ei täysin vailla ongelmia. Äänenlaatu sisään on erinomainen, mutta ulospäin ilmeisesti karsea, koska kaikki valittavat.
-
Viesti Kirjoittaja pauliS »
Hups, muistelin tuossa lisävarusteena myytävän Motorolan valmistaman kikkareen yhteensopivuuslistaa, ja siinä listassakin oli vain vanhan mallin (2G) tiedot...Catiska kirjoitti:Kyllä, herra Google on auttanut monesti, vaan ei nyt. Ainakaan minun tihrusilmillä siitä listasta ei löydy Apple Iphone 3G mallia...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Tuli kuitenkin testattua itse. Muutaman yrityksen jälkeen auto hoksasi iPhonen ja sittemmin on toiminut paremmin kuin ikinä E90 luurin kanssa. Eli, tuntuu toimivan.
-
Viesti Kirjoittaja peikkis »
kuten jo tiedätkin, on nyt 3G kokeiltu vm-08:n S80n HF:ssä. Lyhyt pika-analyysini on, että Volvoon on hyvä päivittää puhelinsofta. Hieman toistakymmentä yhteyskokeilua tuotti laihan tuloksen, sillä Vole ei löytänyt tuota iPponea. Tuo 3G kyllä 'näki' Volen ja kysyi jo koodia.
Tilanne oletettavasti korjaantuu kun ajaa päivityksen. Ja kuten Catiska tänään puhelimessa mulle vahvisti, pitäis toimia loistavasti.
Jään odottamaan Catiskan syväpohtivaa analyysiä aiheesta

-kimble
-
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
Hiukan OT: Itsellä on tuo sama johtosarja ja onko kellään kokemusta lataako tuo iPod touchia? Pitänee ajaa auto johonkin apple liikkeen eteen ja pyytää touchia kokeiltavaksi jos täältä ei tietoa löydy? Mutta sehän löytyyHepoK kirjoitti:Autona uusikoppainen V70......
...Mulla on autossani myös iPod-piuha, jonka kautta tomii myös iPöhnön musa, vaikka iPöhnö ilmoittaakin, ettei tue kyseistä lisälaitetta.
Volvo osaa kyllä käyttää (ratista ja konsolista) musahakuja jne. ja näyttää näytöllä Biisin ja esittäjän.
Ainoa miinus on että lataus ei toimi (tavallisen iPodin kyllä lataa).
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hanu »
http://home.swipnet.se/ridax/connipod.htm
Itsellä käytössä 3G:tä varten.
Tulee edelleen tuo "This accessory..." varoitus, mutta nyt tosiaan myös lataus toimii...
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka