Tekee mieli siirtyä langattomaan miljööseen. Olen huomannut täältä hompusta, ettei sekään ympäristö ole ihan ongelmaton.
Miten yleisiä ne ongelmat oikein ovat? Kannattaako AirPort Expressin tai vastaavan hankinta, vai pitääkö vielä odottaa?
Liittäisin ympäristöön ainakin MacBook Pron, tulostimen, aktiivikaiuttimet (Genelec), sekä tietysti laajakaistamodeemin (TW-EA501 ADSL)
AirPort-laitteet?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: AirPort-laitteet?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Kyllä mulla tommonen kuvio oli himskatin yksinkertanen ja selkee (siis modeemi, express, yks läppäri ja sterkat). Tekee digitaalisesta elämäästä melkosesti mukavampaa, kun voi vaan möllöteellä-köllötellä soffalla.
Nyt onkin ilmennyt hieman erilaisia ongelmia, kun kuvioon on tullut mukaan uusi langaton tukiasema/modeemi, verkkolevy, verkkodigiboksi, wifiprintteri ja toinen läppäri. Ja iTunes8.
Tarviis varmaan hommata n-standardin vehkeet...
Muox:
Siis lisätään vielä, että mulla ei ollut vuoden aikana yhtäkään ongelmaa tolla ensin mainitsemallani konfiguraatiolla, ja sen asentaminen oli ehkä maailman helpoin juttu.
Nyt onkin ilmennyt hieman erilaisia ongelmia, kun kuvioon on tullut mukaan uusi langaton tukiasema/modeemi, verkkolevy, verkkodigiboksi, wifiprintteri ja toinen läppäri. Ja iTunes8.
Tarviis varmaan hommata n-standardin vehkeet...
Muox:
Siis lisätään vielä, että mulla ei ollut vuoden aikana yhtäkään ongelmaa tolla ensin mainitsemallani konfiguraatiolla, ja sen asentaminen oli ehkä maailman helpoin juttu.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, odota sinä vaan. Mulla on ollut Extreme/Express yhdistelmä jo vuosia. Juurikaan parempaa ratkaisua ei ole. Huoleton ja varma.ikkäm kirjoitti:Kannattaako AirPort Expressin tai vastaavan hankinta, vai pitääkö vielä odottaa?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Peesaan ja kompaan MacFinniä.
Jos sinulla on mac-ympäristö, niin en usko että helpompaa ja ongelmattomampaa wlan-verkkoa et saa muualta kuin käyttämällä Airport Express tai/ja Extreme.
Päivitykset sama kautta kuin koneelle ja hallinta omasta macistä.
Mulla adsl-modeemin kanssa käytössä Extreme ja ihan hyvä palomuurikin siinä on.
Jos sinulla on mac-ympäristö, niin en usko että helpompaa ja ongelmattomampaa wlan-verkkoa et saa muualta kuin käyttämällä Airport Express tai/ja Extreme.
Päivitykset sama kautta kuin koneelle ja hallinta omasta macistä.
Mulla adsl-modeemin kanssa käytössä Extreme ja ihan hyvä palomuurikin siinä on.
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Airport Expressissä on pari ongelmaa, jotka eivät kuitenkaan kosketa läheskään kaikkia:
1. Mac-osoitetta ei voi muuttaa, haitannee lähinnä meitä jotka jossain oppilaitoksessa luuhaamme.
2. AirTunes on torso. Airfoil korjaa ongelman.
Muuten olen laitteeseen ollut tyytyväinen, edustoresta tuli ilman postimaksua.
1. Mac-osoitetta ei voi muuttaa, haitannee lähinnä meitä jotka jossain oppilaitoksessa luuhaamme.
2. AirTunes on torso. Airfoil korjaa ongelman.
Muuten olen laitteeseen ollut tyytyväinen, edustoresta tuli ilman postimaksua.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Juu, ihan muutaman kerran alle puolessa vuodessa on joutunu Expressin resetoimaan, kun on kieltäytynyt tyystin soittamaan airtunesia.
Mutta noin muuten on pelannut ihan näppärästi ja ongelmitta.
Mutta noin muuten on pelannut ihan näppärästi ja ongelmitta.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Viesti Kirjoittaja ikkäm »
No niin, kävinpä kyselemässä Peoplen myymälästä tarkemmin.
Tämä nykyinen kokoonpano MacBook Pro, tulostin, stereot ja laajakaista mahtuisivat tohon Expressiin. Mutta siinä se sitten olisikin.
Jos laitteita tulisi lisää (kovalevy tai jotain), niin tarvittaisiin Extremeä tai sitä toista, jonka nimeä en nyt muista. Niihin ei kuitenkin stereot sovi. Joten Express plus Extreme – ollako vai eikö olla. Menee hankalaksi! Miksei nuo mahdollisuudet voi olla samassa ja yhdessä laitteessa? Jospa sittenkin vielä odotan.
Tämä nykyinen kokoonpano MacBook Pro, tulostin, stereot ja laajakaista mahtuisivat tohon Expressiin. Mutta siinä se sitten olisikin.
Jos laitteita tulisi lisää (kovalevy tai jotain), niin tarvittaisiin Extremeä tai sitä toista, jonka nimeä en nyt muista. Niihin ei kuitenkin stereot sovi. Joten Express plus Extreme – ollako vai eikö olla. Menee hankalaksi! Miksei nuo mahdollisuudet voi olla samassa ja yhdessä laitteessa? Jospa sittenkin vielä odotan.
-
Viesti Kirjoittaja ajp »
Odotattaminen ei taida paljonkaan auttaa tuossa asiassa. Tai odotusaika on melko pitkä
Jos oikeasti langattomuuden haluat, niin Airport Express olisi tuossa tilanteessa ihan fiksu valinta. Jos nyt sattuisit sen ulkoisen levyn joskus ostamaan niin sitten hankintaan verkkolevy.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos oikeasti langattomuuden haluat, niin Airport Express olisi tuossa tilanteessa ihan fiksu valinta. Jos nyt sattuisit sen ulkoisen levyn joskus ostamaan niin sitten hankintaan verkkolevy.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka