iTunes pitää ihan nätisti mun kirjaston kasassa ja silleen. Rippaa kaikki musat AAC:na kuten haluan. Satunnaisesti kuitenkin haluan ripata joitakin kiekkoja mp3:ksi, enkä halua iTunes -kirjastooni näitä ämpäreitä sotkemaan. Siksi haluaisin rinnale jonkin toisen softan jolla pitää yllä pientä mp3 -kirjastoa, ihan iTuneksesta irrallaan.gramdel kirjoitti:Kyllähän iTunes hakee, vai mikä on toivomasi toiminnallisuus, jota iTunes ei tarjoa?mmmvuori kirjoitti:Jatketaampas tämmöseen vanhaan ketjuun.
Kertokaapas mulle joku sifta jolla ripata CD-levyjä mp3 -muotoon. Joku muu kuin iTunes. Semmonen joka tajuaisi hakea levyn tiedot jostain.
/---
ap
CD-levyjen rippaaminen OS X-softilla
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Re: CD-levyjen rippaaminen OS X-softilla
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
iTunesin asetuksista voi toki valita, haluaako iTunesin lisäävän ripatut kappaleet kirjastoonsa vai ei.mmmvuori kirjoitti:iTunes pitää ihan nätisti mun kirjaston kasassa ja silleen. Rippaa kaikki musat AAC:na kuten haluan. Satunnaisesti kuitenkin haluan ripata joitakin kiekkoja mp3:ksi, enkä halua iTunes -kirjastooni näitä ämpäreitä sotkemaan. Siksi haluaisin rinnale jonkin toisen softan jolla pitää yllä pientä mp3 -kirjastoa, ihan iTuneksesta irrallaan.
3-6-9
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
No sittenpä menee tosiaan iTunesin kanssa pelaaminen aika epämukavaksi. Ohjelmaa en osaa valitettavasti ehdottaa.mmmvuori kirjoitti:iTunes pitää ihan nätisti mun kirjaston kasassa ja silleen. Rippaa kaikki musat AAC:na kuten haluan. Satunnaisesti kuitenkin haluan ripata joitakin kiekkoja mp3:ksi, enkä halua iTunes -kirjastooni näitä ämpäreitä sotkemaan. Siksi haluaisin rinnale jonkin toisen softan jolla pitää yllä pientä mp3 -kirjastoa, ihan iTuneksesta irrallaan.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Re:
Viesti Kirjoittaja pikkujii »
Itse olen ymmärtänyt, että kirjaston levyjä saa kopioida omaan käyttöön laillisesti.JanNebert kirjoitti:Lainasin kirjastosta erään levyn jossa oli ehkä jokin suojaus (en ennalta tiennyt tätä). Kotona levy koneeseen ja kuuntelemaan ripattua levyä. Kuunnellessa luin kansi tekstejä, joissa kerrottiin levyn olevan kopio suojattu, tässä vaiheessa rippaus oli jo tapahtunut, olenko nyt rikollinen? Ja jos tässä jo tuli käännyttyä suurrikollisuuden pimeälle puolelle, pitäisikö nyt suosiosta antaa virran viedä ja alkaa suunnittelemaan jotain vielä isompaa keikkaa?
Vai onko minnuu taas puijjattu?
Noh, kuitenkin, itse rippaan levyt vetämällä biisit suoraan CD:ltä tietokoneelle tai sitten Itunesilla.
Yksikään kopiosuojattu levy ei ole nikotellut.
Macbook Pro 13", 17" | Powerbook G4 12" | iPhone 4 32GB, 4S 16GB | iPod Video 30GB | iPad 4th Gen. 16GB Cellular
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Tuohan nyt hoituu iTunesilla vallan kätevästi. Kuten aiemmassa viestissäni kerroin, voit iTunesin asetuksista näpsäyttää musiikkikansioon lisäämisen pois. Tämän jälkeen vaihdat koodekin MP3:ksi ja rippaat levyt. Järjestämällä iTunesin näkymän lisäyspäivän mukaan, saat juuri tuomasi biisit kätevästi listan kärkeen. Siitä sitten raahaat ne haluamaasi kansioon, ja deletoit iTunesista.gramdel kirjoitti:No sittenpä menee tosiaan iTunesin kanssa pelaaminen aika epämukavaksi. Ohjelmaa en osaa valitettavasti ehdottaa.mmmvuori kirjoitti:iTunes pitää ihan nätisti mun kirjaston kasassa ja silleen. Rippaa kaikki musat AAC:na kuten haluan. Satunnaisesti kuitenkin haluan ripata joitakin kiekkoja mp3:ksi, enkä halua iTunes -kirjastooni näitä ämpäreitä sotkemaan. Siksi haluaisin rinnale jonkin toisen softan jolla pitää yllä pientä mp3 -kirjastoa, ihan iTuneksesta irrallaan.
/---
ap
3-6-9
-
Re: Re:
Mutta kopiosuojauksen kiertäminen taas saattaa olla laitonta, jos suojaus katsotaan mystiseksi riittävän vahvaksi, mitä ikinä tämä sitten tarkoittaakaan.pikkujii kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt, että kirjaston levyjä saa kopioida omaan käyttöön laillisesti.JanNebert kirjoitti:Lainasin kirjastosta erään levyn jossa oli ehkä jokin suojaus (en ennalta tiennyt tätä). Kotona levy koneeseen ja kuuntelemaan ripattua levyä. Kuunnellessa luin kansi tekstejä, joissa kerrottiin levyn olevan kopio suojattu, tässä vaiheessa rippaus oli jo tapahtunut, olenko nyt rikollinen? Ja jos tässä jo tuli käännyttyä suurrikollisuuden pimeälle puolelle, pitäisikö nyt suosiosta antaa virran viedä ja alkaa suunnittelemaan jotain vielä isompaa keikkaa?
Vai onko minnuu taas puijjattu?
Noh, kuitenkin, itse rippaan levyt vetämällä biisit suoraan CD:ltä tietokoneelle tai sitten Itunesilla.
Yksikään kopiosuojattu levy ei ole nikotellut.
/---
ap
-
Jep jep. En tuota kuitenkaan sanoisi kovin näppäräksi. Pitää vaihtaa rippausmuoto mp3:ksi ja kirjastoon lisääminen, ripata ja sitten vaihtaa asetukset takaisin alkuperäisiksi, ja sama aina uudestaan tilanteen tullessa vastaan.matteus/2 kirjoitti:Tuohan nyt hoituu iTunesilla vallan kätevästi. Kuten aiemmassa viestissäni kerroin, voit iTunesin asetuksista näpsäyttää musiikkikansioon lisäämisen pois. Tämän jälkeen vaihdat koodekin MP3:ksi ja rippaat levyt. Järjestämällä iTunesin näkymän lisäyspäivän mukaan, saat juuri tuomasi biisit kätevästi listan kärkeen. Siitä sitten raahaat ne haluamaasi kansioon, ja deletoit iTunesista.
/---
ap
-
Olen gramdelin kanssa samoilla linjoilla. Itse asiassa syys siihen että tätä nyt kyselen on se, että olen hieman tuskastunut tuohon matteus/2:den kuvaamaan menetelmään. Olisi kätsää jos olisi toinen softa jolla hoidella tuo ämpäriosasto.gramdel kirjoitti:Jep jep. En tuota kuitenkaan sanoisi kovin näppäräksi. Pitää vaihtaa rippausmuoto mp3:ksi ja kirjastoon lisääminen, ripata ja sitten vaihtaa asetukset takaisin alkuperäisiksi, ja sama aina uudestaan tilanteen tullessa vastaan.matteus/2 kirjoitti:Tuohan nyt hoituu iTunesilla vallan kätevästi. Kuten aiemmassa viestissäni kerroin, voit iTunesin asetuksista näpsäyttää musiikkikansioon lisäämisen pois. Tämän jälkeen vaihdat koodekin MP3:ksi ja rippaat levyt. Järjestämällä iTunesin näkymän lisäyspäivän mukaan, saat juuri tuomasi biisit kätevästi listan kärkeen. Siitä sitten raahaat ne haluamaasi kansioon, ja deletoit iTunesista.
/---
ap
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Käytä Maxia http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28353
Käyttää ämpäröintiin LAME-engineä jota pidetään iTunesin masinaa parempana. Hidas vanhemmilla koneilla, inteleillä ei enää tee eroa...
Käyttää ämpäröintiin LAME-engineä jota pidetään iTunesin masinaa parempana. Hidas vanhemmilla koneilla, inteleillä ei enää tee eroa...
-
Kiitos Fixx!Fixx kirjoitti:Käytä Maxia http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28353
Juurikin tällaista etsin. Boonuksena vielä noi Loslessit ja FLACit.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka