Aamukaffella/teellä/kaakaolla...ja kaffella muuten vaan...
-
Re: Aamukaffella...ja kaffella muuten vaan...
Viesti Kirjoittaja mylman »
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
-
kuriton kirjoitti:Kakku
Darthmotherille kolme kynttilää!

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »

-
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Viesti Kirjoittaja Skyline^ »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Persona non Grata
-
Täälläkin yökkö vasta heräilee aamukaffelle..

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Älä oo noin raju ittelles. Laita kuva niin me pojat sanotaan ootko yökkö vai etkuriton kirjoitti:Huomenta vaan!
Täälläkin yökkö vasta heräilee aamukaffelle..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
aina kun komea sinitiais yksilö vilkasee ikkunaan päin, niin tulee homppu mieleen?
en kyseistä yksilöä tunne täällä virtuaalimaailmassa saati sitten tuolla ulkopuolella, mutta se saa hymyn huulille.

*edit* nyt 4 kurrea kinastelee yhden lintulaudan antimista...sain hyvät naurut!

...mutta pitänee vaihtaa laudan paikaa kun kahmivat aika urakalla linnunsiemeniäni..tässähän on opiskelija-rukka kohta ihan PA!

-
-
-
Sullekii!darthmother kirjoitti:Moikkendaal ja ryys espesölijuu^
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Koko päivä pelkällä kahvilla ja tupakalla.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jos vielä mukillinen, ennen kuin alkaa laittamaan ruokaa. Hörps.
-
-
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
mun_kero kirjoitti:päiväkaffella, ikkunasta katson lintulaudoille ja siellä on pirusti tinttejä.
aina kun komea sinitiais yksilö vilkasee ikkunaan päin, niin tulee homppu mieleen?
en kyseistä yksilöä tunne täällä virtuaalimaailmassa saati sitten tuolla ulkopuolella, mutta se saa hymyn huulille.
*edit* nyt 4 kurrea kinastelee yhden lintulaudan antimista...sain hyvät naurut!![]()
...mutta pitänee vaihtaa laudan paikaa kun kahmivat aika urakalla linnunsiemeniäni..tässähän on opiskelija-rukka kohta ihan PA!

Tämä sinitiainen ei ole oikeasti mikään kepeäliikkeinen pikkulintu, vaan tällainen möhköfantti, joka kristallikaupassa pyörähtelee ja tekee tahtomattansa tuhojaan, astuu töppöjaloillaan milloin kenenkäkin päälle, tönii ja tuuppii ja talloo usein kipeästi myös omaa häntäänsä, taikka astuu kristallinsiruihin.
Se nyt haluaisi pyytää tällä tekstillä anteeksi Hyvää yötä-ketjuun 7.11. kirjoittamiaan ja sieltä osin kirjoitustilanteessa deletoimiaan viestejä. Tietäen, että tällainen ei mitenkään oikeuta tänne tyhmyyksiä kirjoittamaan, se haluaa kumminkin, vähän selittääkseen, kertoa, että oli ollut lähes yhtäperää yli 60 tuntia valveilla valvottuaan kaksi edeltävää yötä muutamaa aamuyön 15-30 minuutin unirupeamaa lukuunottamatta. Mitään erityistä syytä valvomiselle, työtä tai muuta, ei sillä ole. Uni vain ei tule, eikä se tunnista itsessään uupumusta sillätavoin, että osaisi ajoissa käydä lepäämään taikka ainakin sulkea koneen. Se on valvoskellut alkukesästä lähtien tuolla tavoin ja usein ne tilanteet, joissa se on täällä itsensä vaikeuksiin saattanut, ovat liittyneet tavallista pitempään univelkajaksoon. Tuolloin 7.11. illalla se oli niin väsynyt, että tunsi osan aikaa, samalla kun sen sormet näpyttivät tekstiä, olevansa unessa.. Ja anteeksi myös tämä 3. persoona, sen käyttö tekee tällaisen tekstin kirjoittamisen minulle helpommaksi kuin minä-muodon käyttö.
-
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
linturuokinta paikalla käy kova vilske. bongattuna tali-, sini-, hömö-, ja kuusitiainen, peippo, varpunen, vihervarpunen ja viherpeippo.
tänään pikkulintujen lisäksi kaksi närheä, oravaa ja harakkaa sekä 5 pulua. naapurissa kävi vielä punatulkkukin.
siirsin eilen lintulaudan kauemmas paksusta oksasta, jolla seisoen orava kaivo siemeniä, mutta tänä aamuna se ronkeli oli katolla ja napsi siemeniä, heitteli niitä sitten maahan ja meni sinne syömään...onneksi tahti ei ole niin kova kuin aiemmin, joten kukkarosta löytynee muutakin kuin matti vielä vähän aikaa.

niin ja tuo vipeltäjä oli myös viskannu mun talipallo telineen maahan....tai ainakin syytän häntä(ä) vaikken ole sitä saanut kiinni itse teosta.
-
Meillä on sellainen pähkinäautomaatti, siilon tapainen, jossa on alhaalla pienet orret istujille ja niiden kohdalla pienet aukot, joista napata pähkinä. Orava kun on liian iso orelle istumaan, roikkuu oikoisenaan kuin lepakko pää alaspäin samalta oksalta kuin itse automaatti kun hamuaa käpälällään pähkinöitä. Lintuja ei siinä vielä ole näkynytkään, tämä varmaan yksi ja sama jo harmaantumassa oleva kurre vain. Iso närhiparvi, varmaan 50-60 lintua, laskeutui kuitenkin kovalla havinalla aronianmarjapensaaseen syömään pari päivää sitten. Havina kuului sisälle ikkunalasienkin läpi.mun_kero kirjoitti:päiväkaffella:
linturuokinta paikalla käy kova vilske. bongattuna tali-, sini-, hömö-, ja kuusitiainen, peippo, varpunen, vihervarpunen ja viherpeippo.
tänään pikkulintujen lisäksi kaksi närheä, oravaa ja harakkaa sekä 5 pulua. naapurissa kävi vielä punatulkkukin.
siirsin eilen lintulaudan kauemmas paksusta oksasta, jolla seisoen orava kaivo siemeniä, mutta tänä aamuna se ronkeli oli katolla ja napsi siemeniä, heitteli niitä sitten maahan ja meni sinne syömään...onneksi tahti ei ole niin kova kuin aiemmin, joten kukkarosta löytynee muutakin kuin matti vielä vähän aikaa.
niin ja tuo vipeltäjä oli myös viskannu mun talipallo telineen maahan....tai ainakin syytän häntä(ä) vaikken ole sitä saanut kiinni itse teosta.
-
nälkä kyllä keinot keksii vai olisko se ahneus nuiden kurrejen kohdalla?sinitiainen kirjoitti:Meillä on sellainen pähkinäautomaatti, siilon tapainen, jossa on alhaalla pienet orret istujille ja niiden kohdalla pienet aukot, joista napata pähkinä. Orava kun on liian iso orelle istumaan, roikkuu oikoisenaan kuin lepakko pää alaspäin samalta oksalta kuin itse automaatti kun hamuaa käpälällään pähkinöitä. Lintuja ei siinä vielä ole näkynytkään, tämä varmaan yksi ja sama jo harmaantumassa oleva kurre vain. Iso närhiparvi, varmaan 50-60 lintua, laskeutui kuitenkin kovalla havinalla aronianmarjapensaaseen syömään pari päivää sitten. Havina kuului sisälle ikkunalasienkin läpi.mun_kero kirjoitti:päiväkaffella:
pitäis itsekkin hieman kilpavarustella omia ruokintavehkeitä, kun naapurilla on kookospähkinöistä itse tehtyjä "automaatteja" ~10 kpl+ talipalloja.
Mulla yksi samanlainen kookospähkinä-viritys (matkittu, mutta luvan kanssa), perus talo-mallinen automaatti ja sitten talipallo teline.
Kyllä ne samat linnut käy minunkin puolella syömässä, mutta naapuri bongaa talven uudet tulokkaat aina ensin.

Kyllä nuita pieniä luontokappaleita jaksaa vaan tuijotella ja ruokkia.
Haluais jonku telen kameraan, niin sais kuviakin. (psst...joulupukki, mulla ois yks toivomus)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vai oliskohan Aperturella pannussaan vielä Rekoa?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
sinitiainen kirjoitti:Toissa-aamuna tyttöä kouluun viedessä oli ajoväylällä auton alle jäänyt orava. Se lepäsi vaalea vatsa ylöspäin sen näköisenä kuin olisi nukkunut. Autoja oli aamuruuhkassa katkeamattomana jonona, mutta kun tulin takaisin kotiinpäin hiljaista katua, se oli edelleen paikoillaan eikä kukaan ollut ajanut sen yli. Pysäytin ja otin sen kämmenille, varuilta takakontissa olleet lapaset kädessä, ja kannoin tien sivuun kiven koloseen. Niin pieni ja kevyt oli, ei lapasta painavampi, ei vielä kuolonkankeuttakaan, ihan kuin olisi ollut lämpöinenkin vielä, mitä ei tietysti voinut olla. Ei onneksi tullut vielä silloinkaan toista kulkijaa, kun ei itkemättä voinut olla.
itselleni ei ole koskaan tullut autoilussa eläin (ihmiset lasketaan myös) uhreja, mutta aina kun huomaan tiellä jonkin eläimen raadon niin yritän väistää.
olenko ainoa, vai yrittääkö muut vielä ohittaa kuolleenkin eläimen?
joskus ne on kyllä niin lättynä, että tuntuu ettei ainakaan ihan kaikki pyri väistämään tai sitten ne ei vaan huomaa??
Kerran muuten ajoin linnun yli....silloin luulin että nyt tuli se ensimmäinen liikenneuhri minulle, mutta taustapeilistä kun vilkasin, niin siellä se (poikanen) törötti ja lähti heti kohta lentoon. tais olla joku hömelö rastas.

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka