Salamijakk kirjoitti:Sitä olen pohdiskellut silloin tällöin, että miksi esim. Volvokin tekee jenkeille pitkäkeulaisia nuppeja? Johtuuko tämä jenkkien historiallisesta tykästymisestä pitkäkeulaisiin rekkoihin ja liittyykö tähän kolariturvatekijöitä. Lyhytkeulaiset rekathan ovat varmaankin taloudellisempia ajaa, koska konstruktio on kompaktimpi ja kevyempi. Hmm....
Euroopassa on määrätty yhdistelmän suurin sallittu kokonaispituus, Yhdysvalloissa ei tietääkseni ole tällaista rajaa, joten sen moottorin voi laittaa komeasti tuulilasin etupuolelle lastitilaa vähentämättä. Ja onhan ne pitkänokkaiset paljon hienompia, kuin nämä meikäläiset tumpit. Joku rekkapekka (renki) joskus sanoi, että isäntä varmaan haluaisi, että nupissa seistään, niin jäisi lastille vielä enemmän tilaa.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)