Parallels Desktopista on valmistunut todella lupaava versio 4. Luvassa on mm. dirextX 9 -tuki ja mahdollisuus 256 megan VRAMille. Muitakin parannuksia on hengästyttävästi.
Huomasin äsken, että jopa Minillä pystyy nyt pelaamaan joitain Win-pelejä...
Asennus veti koneen solmuun, Finder ei kuulunut enää minulle ja kun kaadoin Finderin, ei se enää noussut. Kylmäbuutti ja kone vaikuttaisi toimivan, mutta sellainen omituisuus tuli, että Dockista katosi muutama ikoni
Jahas, jos tuon Parallelsin uskaltaisi nyt vaikka käynnistää...
Vistan tai Windows 7:n Aeroa se ei tue vieläkään eli käytännössä DX9 shaderit eivät ole tuettu. Pelkkä DX9-tuki ei kerro oikein mitään, se kertoo vain että DX9-softat aukeavat elleivät ne vaadi esim. shadereita tai vaikkapa hardware T&L -tukea. Silloinkin saattavat kyllä aueta mutta crash n' burn jahka koittavat 3D-kuvaa piirtää.
Hmm, tulipa jolkaisu nopeasti viimeisimmän suljetun betan jälkeen Itsellä tämä on ollut testissä reilun kuukauden.Toiminut melko hyvin, muutamia kaatumisia lukuunottamatta mutta tuo on vain normaalia beta vaiheessa. Uusin versio mikä julkaistiin muutama päivä sitten on jo vakaa (tuolla muutaman päivän käytöllä). Nopeutta tuntuu olevan lisätty 3 versiosta, samoin tuo 3D tuki on paljon parantunut. Pelaamista ei ole ehtinyt kokeilla, mutta muutamia 3D -mallinnussoftia kyllä (Rhino ja Autocad). Tämä pitää itsellä hankkia, kun tulee päivittäin käyteltyä.
No niin, tämäkin piti kokeilla. Nimittäin nyt olen täällä Parallelsiin koemielessä asentamani OS X Serverin kautta. Eipä tätä mitenkään raudassa pyörivästä OS X:stä tahdo erottaa. Muistia annoin 2 GB ja kaksi prossunydintä. Aika vekkulia kerrassaan, ja oikeasti serveriä tarvitsevalle avautuu epäilemättä uusia mahdollisuuksia.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Kieltämättä vaikuttaa mukavalta kunhan tässä ehtii asennella tuon testiserverin mikä minulla pyörii virtualisoiduksi, pääsee päästämään vanhan G4 eläkkeelle, ennenkuin levyt hajoaa vanhuuttaan. Kuitenkin aina testaillessa ei ehkä paras vaihtoehto ole tuotantoserverin asetuksia viilailla
Toinen tuote mikä itseäni kiinnostaisi Parallelsin tarjonnasta olisi Parallels sever for mac http://www.parallels.com/products/server/mac/ Trialia tuosta tuotteesta testattuani olisi se mieluinen vaihtoehto erilliselle Windows -serverille.
Mulla on ongelma. Yritin asentaa äitini koneelle (uusi MacBook, tehoa ja tilaa kyllä riittää) Parallels 3:n ja Windows XP:n. Parallels kuitenkin hukkasi Windows XP:n muutaman käyttökerran jälkeen. Parallelsin päivitys 4.0:aan pitäisi olla voimassa (ostettu 2.9.). Parallelsin voi uninstallata (kokeiltu), mutta itse XP jää kummittelemaan toimimatta koneelle. Käyttöoppaista ei löydy suoranaista ohjetta XP:n uudelleenasennukseen (se todetaan turhaksi), mutta en muuta keksi, koska koko käyttis tuntuisi hakupolun perusteella olevan hukassa. Pikainen apu tarpeen. Anyone?
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
haatanen kirjoitti:Mulla on ongelma. Yritin asentaa äitini koneelle (uusi MacBook, tehoa ja tilaa kyllä riittää) Parallels 3:n ja Windows XP:n. Parallels kuitenkin hukkasi Windows XP:n muutaman käyttökerran jälkeen. Parallelsin päivitys 4.0:aan pitäisi olla voimassa (ostettu 2.9.). Parallelsin voi uninstallata (kokeiltu), mutta itse XP jää kummittelemaan toimimatta koneelle. Käyttöoppaista ei löydy suoranaista ohjetta XP:n uudelleenasennukseen (se todetaan turhaksi), mutta en muuta keksi, koska koko käyttis tuntuisi hakupolun perusteella olevan hukassa. Pikainen apu tarpeen. Anyone?
En oikein ymmärtänyt. Millä tavalla Xp on hukassa? Onko nelosversio asennettu, kun puhut kolmosesta? Näkyykö Parallelsin virtuaalikonelistassa se hukattu Xp vaiko eikö?
Mulla ei Parallals koskaan ole hukannut yhtäkään virtuaalikonetta, vaan kaikki hylätyt/epäkurantit pitää kaksin käsin poistaa.
jjari kirjoitti:Ei tuo nelonen osannut antaa ubuntulle kuin kolme vaivaista resoluutiovaihtoehtoa, kaikki vielä 4:3 suhteella, vmware antoi varmaan parikymmentä.
No VMwarehan on muutenkin Linux-käyttäjän ratkaisu, kun käyttövalmiita virtuaalikonepaketteja löytyy netistä kymmenittäin eri distroista. Jos ei ole vihkiytynyt Linuxiin, kannattaa kuitenkin katsoa että välttämätön VMware tools on valmiiksi asennettu, sillä ilman Linuxin peruskurssia Mac-käyttäjä on aivan pihalla siitä miten asennus tapahtuu.
haatanen kirjoitti:Mulla on ongelma. Yritin asentaa äitini koneelle (uusi MacBook, tehoa ja tilaa kyllä riittää) Parallels 3:n ja Windows XP:n. Parallels kuitenkin hukkasi Windows XP:n muutaman käyttökerran jälkeen. Parallelsin päivitys 4.0:aan pitäisi olla voimassa (ostettu 2.9.). Parallelsin voi uninstallata (kokeiltu), mutta itse XP jää kummittelemaan toimimatta koneelle. Käyttöoppaista ei löydy suoranaista ohjetta XP:n uudelleenasennukseen (se todetaan turhaksi), mutta en muuta keksi, koska koko käyttis tuntuisi hakupolun perusteella olevan hukassa. Pikainen apu tarpeen. Anyone?
En oikein ymmärtänyt. Millä tavalla Xp on hukassa? Onko nelosversio asennettu, kun puhut kolmosesta? Näkyykö Parallelsin virtuaalikonelistassa se hukattu Xp vaiko eikö?
Mulla ei Parallals koskaan ole hukannut yhtäkään virtuaalikonetta, vaan kaikki hylätyt/epäkurantit pitää kaksin käsin poistaa.
Mulla ei ole nyt k.o. konetta käsillä (tulee tunnin kuluttua), mutta kun viimeksi tarkistin, Parallels aukeaa ja ilmoittaa, että hakupolusta users/äidin nimi/documents/parallels/microsoftwindowsXP/winxp.hdd "the file is used by other application" - ja siihen jämähtää. Buuttailusta ja Parallelsin uudelleenasennuksesta ei ole apua. Parallels ei myöskään anna mitään luetteloa virtuaalikoneista, vaikka ohjekirja niin kovasti väittää. Ensimmäisellä kerralla Parallels lähti päivittymään, mutta keskeytyi mulle tuntemattomasta syystä.
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
haatanen kirjoitti:
Mulla ei ole nyt k.o. konetta käsillä (tulee tunnin kuluttua), mutta kun viimeksi tarkistin, Parallels aukeaa ja ilmoittaa, että hakupolusta users/äidin nimi/documents/parallels/microsoftwindowsXP/winxp.hdd "the file is used by other application" - ja siihen jämähtää. Buuttailusta ja Parallelsin uudelleenasennuksesta ei ole apua. Parallels ei myöskään anna mitään luetteloa virtuaalikoneista, vaikka ohjekirja niin kovasti väittää. Ensimmäisellä kerralla Parallels lähti päivittymään, mutta keskeytyi mulle tuntemattomasta syystä.
Aivan outoa. Siis latasit kokonaisen Parallels 4:n, joka ei sitten asentunut? Onko sulla yhtä aikaa 3 ja 4 koneella? Ei sitä kolmosta pitäisi olla jos 4 on asennettu.
Winxp.hdd on kovalevytiedosto, joka valitaan configure-valikosta, eikä se sisällä tietoa itse virtuaalikoneesta. (4:ssä hdd-filu näkyy olevan oletuksena .pvm-paketin sisällä käyttäjäkirjaston Parallels-kansiossa).
Viimeksi muokannut Repe Ruutikallo, 27.11.2008 klo 12.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko tuo .hdd tiedosto kuitenkin tallella? Jos on niin tarkista löytyykö samasta kansiosta .mem loppuinen tiedosto (Parallels ei käynnissä tällä hetkellä) jos löytyy poista ja kokeile uudestaan, muistaakseni jossain vaiheessa oli samanlaisia ongelmia täällä muutamalla käyttäjällä. Tuon .mem tiedoston poistaminen auttoi asiaan. Parallels luo tiedoston kun virtuaalikone on käynnissä.