Televisiota ostamassa
-
-
Re: Televisiota ostamassa
Viesti Kirjoittaja insight »
No eiJosse kirjoitti:insight! Onko tv jo tullu?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ilmoittelen sitten, kun saan sen ja olen vähän katsellut. BluRay-soitinta ei vielä ole, mutta ehkä mä ostan PS3:n. 4 kajaria vielä kun ostais tohon vahvariin, niin olis sitten 6.1, nyt kun vain 2.1. Eli olis kotiteatteri valmis. Piuhakourua ja piuhaa vetämään...
Tän hetkinen soitin on Samsung HD945, jonka ostin 2005 vai 04?? ei voi muistaa enää. Nyt sais HDMI:nkin viimein käyttöön.
http://i.testfreaks.com/images/products ... 191776.jpg toissa toi DVD-pleijeri.
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mun mielestä taas 1080-matsku on voitava katsoa 1080-resolla eikä jollain 1366-skaalauksella. Tietsikan näyttönäkin FullHD on omaa luokkaansa. Jokainen saa tietysti olla mitä mieltä tahtoo ja mä olen tätä. Muun tuosta allekirjoitan sinänsä hyvinkin pitkälti.Sherukka kirjoitti:Jep, itse jättäisin resoluution viimeiseksi asiaksi kun telkkaria etsiskelen, ensin täytyy värit olla luonnolliset, musta riittävän mustaa (ei mitään totaalisen mustaa tarvitse silti olla, sillä lailla ettei itseäni häiritse) ja liikkuva kuvakin saisi miellyttää silmää. Tämän jälkeen alkaisin vasta resoluutiota tutkimaan koska se ei ole, minun mielestäni, tärkein edes 1080p materiaalia katseltaessa.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ensi vuoden puolella tuskin on enää myytävänä muita kuin 1080-resosia telkkareita jolloin tästä ei enää tarvitse vääntää kättä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mun mielestä taas 1080-matsku on voitava katsoa 1080-resolla eikä jollain 1366-skaalauksella. Tietsikan näyttönäkin FullHD on omaa luokkaansa. Jokainen saa tietysti olla mitä mieltä tahtoo ja mä olen tätä. Muun tuosta allekirjoitan sinänsä hyvinkin pitkälti.Sherukka kirjoitti:Jep, itse jättäisin resoluution viimeiseksi asiaksi kun telkkaria etsiskelen, ensin täytyy värit olla luonnolliset, musta riittävän mustaa (ei mitään totaalisen mustaa tarvitse silti olla, sillä lailla ettei itseäni häiritse) ja liikkuva kuvakin saisi miellyttää silmää. Tämän jälkeen alkaisin vasta resoluutiota tutkimaan koska se ei ole, minun mielestäni, tärkein edes 1080p materiaalia katseltaessa.

-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »

Sinänsä ei kai lisäpikseleistä ole haittaa ja tottakai 1080p hyödyt menee hukkaa HDReadyssa, mutta OS X ja monet muut vaan on suunniteltu normi tietokoneen ehdoilla.
Crimson kirjoitti:Tästä kaaviosta voi kukin päätellä minkä kokoinen Full HD -telkkari kannattaa hankkia.
-
Heh, siis tä?NeliX4 kirjoitti:Liian pienistä pikseleistä ei ole kuin haittaa.
Sinänsä ei kai lisäpikseleistä ole haittaa
Onko isot pikselit jotenkin parempia? No joo valotehoa saadaan tietenkin lisää kontrastin kärsimättä (vrt. taustavalo vs (O)LED). Aika iso näyttö saa olla, että sentin kokosista pikseleistä tehdään full HD.
19 x 10,8m. Itseasiassa tollasiahan on (en tiedä hull HD:stä), mutta ne on erivärisillä lampuilla/ledeillä ja niitä katsotaan yli 10 metristä

Myönnän, että mun olkkari on liian pieni moiselle
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllä Full HD oikeella lähdemateriaalilla näyttää alempiin resoihin verrattuna paremmalta - mun mielestä aika selviö.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Progressiivisuudesta en nyt muista mutta ainakin jotkut lähetykset ovat olleet jo ihan 1920×1080 resoa.NeliX4 kirjoitti:Eipä ne nykyisetkään HD lähetykset 1080p tasoisia ole.
-
Viesti Kirjoittaja Josse »
ihmettelin vain kun samsungin telkussa lukee vain led backlight? Eli siis onko Oled ja ledbacklight jotenkin eroavainen?
Ja sitten tässä linkissä on infoo tuosta Oledistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Oled-n%C3%A4ytt%C3%B6
Ihmettelin vaan miksi noissa on tuo käyttö ikä noin pieni? Kun taas teknisillä mulle sanottiin ledvalon käyttöiän olevan pitempi kuin perus lcd:ssä se valo systeemi siälä? En sit tiiä tarkottiko led backlight vai Oled jos näillä nyt on ees mitään eroo? voi olla että tarkottaa samaa? en tiiä

-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Ovat eri asia. OLED näytössä ei ole käsittääkseni taustavaloa, se on "orgaaninen" ledi.Josse kirjoitti:En sit tiiä tarkottiko led backlight vai Oled jos näillä nyt on ees mitään eroo? voi olla että tarkottaa samaa? en tiiä
http://www.oledbuyingguide.com/oled-tv- ... cd-tv.html
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Eikö tuo ole vähän sama kuin plasmanäytöt mutta ehkä energiatehokkaampi tai sitten ei?mikastus kirjoitti:Ovat eri asia. OLED näytössä ei ole käsittääkseni taustavaloa, se on "orgaaninen" ledi.Josse kirjoitti:En sit tiiä tarkottiko led backlight vai Oled jos näillä nyt on ees mitään eroo? voi olla että tarkottaa samaa? en tiiä
http://www.oledbuyingguide.com/oled-tv- ... cd-tv.html
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
No näinhän se näyttäisi kovasti samalta vaikuttavan: http://www.oledbuyingguide.com/oled-tv- ... ma-tv.htmlSherukka kirjoitti:Eikö tuo ole vähän sama kuin plasmanäytöt mutta ehkä energiatehokkaampi tai sitten ei?
Energiatehokkuudenkin pitäisi olla erinomainen:
Plasma technology has always used a lot of power to generate electric pulses to each and every pixel. Though there have been improvements it will not compare with OLED TV in this category. OLED TV will be the most energy efficient TV technology ever produced. It takes hardly any power to energize the organic light emitting molecules located in the emissive layer of the substrate.
-
Eli oli miten oli minun päälle 2000 budjetti menee tähän sampan led backlightiin.
Ja luulen että parempi ostaa se oled vaikka v.2011 jos siltä tuntuu. Ne on vasta tullut juuri markkinoille ja parempia ne on kun on eka ollut pari vuotta käytössä ja sen jälkeen mahdolliset viat ja lisäjutut on uusiin oledeihin fiksattu.
Ja insight kun saat sen sampan mua kiinostas tietää saako niitä hertsejä säätää pienemmäksi niin kuin näissä sonyn 100hz telkuissa? Kuulemma parempi kattoo perus tv ohjelmia kun on pienempi hertsi määrä, mut sit taas vaikka urheilun ajaks hyvä laittaa päälle.
-
9-sarjan Samsungissa ei ole OLED-tekniikkaa. OLED-tekniikassahan valon sekä värin tuottaa kirkas LED, LED-taustavalaistussa taas LED-tekee sen taustavalon nestekiteen edelleen tuottaessa värin.Josse kirjoitti:Onko tämä niin sanottu (O)LED systeemi juuri tuossa sampan 9 series tv:eessä?
ihmettelin vain kun samsungin telkussa lukee vain led backlight? Eli siis onko Oled ja ledbacklight jotenkin eroavainen?
Ja sitten tässä linkissä on infoo tuosta Oledistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Oled-n%C3%A4ytt%C3%B6
Ihmettelin vaan miksi noissa on tuo käyttö ikä noin pieni? Kun taas teknisillä mulle sanottiin ledvalon käyttöiän olevan pitempi kuin perus lcd:ssä se valo systeemi siälä? En sit tiiä tarkottiko led backlight vai Oled jos näillä nyt on ees mitään eroo? voi olla että tarkottaa samaa? en tiiä
Ohops, editoin vähän omaa paskapuhetta pois

Samsungilla on näköjään 40-tuumainen OLED telkkari. Mutta noita ei kai montaa maailmassa ole, pari varmaan.
http://wautsi.com/2008/10/30/maailman-i ... televisio/
Onpas kehitys huikeaa. Hinnat lienee vielä jotain 5 numeroista

Toi ois kyllä sairaan siisti!
P.S. Näyttäis katselukulmakin aika loistavalta!
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-

Hyvä juttu insight! Sitten tänne infoo

-
LG:ssä ei ole kaapeliviritintä, mutta tässä keississä kyseessä onkin antennihuusholli.
Ensi viikolla saattaa olla enemmän lapsille kerrottavaa. Aatoksen etsiä tietoja juuri tuosta mallista sain Hesarista Hirvoxin ilmoituksesta, jossa töllöä ilmoitettiin "33 prosentin alennuksella" hintaan 1195 €. Vaimoke sitten ilmoitti edullisimman ostopaikan löydettyäni, että tämä tilataan nyt. Vielä pari päivää sitten hän oli sitä mieltä, että jospa vasta joulun jälkeen olisi täysikokoisen kotitiatterin aika. Oi, kuinka häilyvä onkaan tuo nainen.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Varsin häilyvä on myös käsitys täysikokoisesta kotiteatterista... Minkä kokoista näyttölaitetta ajattelit kotiteatterin ensisijaiseksi näytöksi?!Repe Ruutikallo kirjoitti:...Vielä pari päivää sitten hän oli sitä mieltä, että jospa vasta joulun jälkeen olisi täysikokoisen kotitiatterin aika. Oi, kuinka häilyvä onkaan tuo nainen.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
=)juha
-
http://i36.tinypic.com/8vuovq.jpg
Noi tarrat ei tule noihin reunoihin jäämään
-
Heh, eiköhän se kuitenkin mene kodin eli huoneen mukaan joten 47 tuumaa saa luvan piisata. Nyt on 22 tuuman ViewSonic, ja siitä katotaan leffat noin metristä...JuhaN kirjoitti:Varsin häilyvä on myös käsitys täysikokoisesta kotiteatterista... Minkä kokoista näyttölaitetta ajattelit kotiteatterin ensisijaiseksi näytöksi?!Repe Ruutikallo kirjoitti:...Vielä pari päivää sitten hän oli sitä mieltä, että jospa vasta joulun jälkeen olisi täysikokoisen kotitiatterin aika. Oi, kuinka häilyvä onkaan tuo nainen.![]()
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
...isot pojat on opettaneet, että aina pitää lyödä kun voi!Repe Ruutikallo kirjoitti:Heh, eiköhän se kuitenkin mene kodin eli huoneen mukaan joten 47 tuumaa saa luvan piisata. Nyt on 22 tuuman ViewSonic, ja siitä katotaan leffat noin metristä...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Olen täysin samaa mieltä tuosta kuvan koko vs katseluetäisyys -jutusta. 47" riittää varsin heittämällä normaaliin olohuonekäyttöön. Meillä kotosalla olohuoneen muoto mahdollistaa katselun reilun 100" tuuman kankaalta 5,5 metrin etäisyydeltä tai pikkuisesta 26" telkkarista alle parin metrin etäisyydeltä. Molemmissa tapauksissa katsellaan samalta sohvalta/tuoleista. Tekisi kyllä itsekin mieli päivittää telkkari 32"-40" kokoon...
Onnea uudelle ostokselle!!
=)juha
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
Entä onko siinä se hd-viritin mitä epäilit?
Niin ja kun tuossa on se 100hz ominaisuus niin pystyykö noita hertsejä säätää?
Entä muuten löytyykö mitään huonoa tai hyvää?
-
No kai ton tekstin jostain parista metristä koneella on luettavissa.Josse kirjoitti:insight mitä luulet jos kone on kiinni telkussasi, että kuinka kaukaa pystyy koneilla/surffailla? Esim jtn tälläistä foorumia lueskella ja kuinka kaukaa pystyy tekstit näkemään?
Entä onko siinä se hd-viritin mitä epäilit?
Niin ja kun tuossa on se 100hz ominaisuus niin pystyykö noita hertsejä säätää?
Entä muuten löytyykö mitään huonoa tai hyvää?
956-mallissa ei ole HD-viritintä, se löytyy 966:sta, mutta hintaeroakin on sen PS3:n verran, josta löytyisi tuo HD-viritin eli en näe järkeä ostaa sitä ainakaan nyt, kun ei tiedä, millasta HD:ta jatkossa tuetaan. Plus että onhan tollanen HD-pleikkari ihan hyvä, kun sillä voi sitten tallentaa sekä pelata - molemmillahan pääsee kyllä nettiin. Tossa telkussahan on LAN-liitäntä. Selainominaisuuksista en vielä tiedä.
Kanavia en ole vielä osannut laittaa oikeille paikoilleen, mikä on aika harmillista. Kuva on hyvä. Hauska huomata, kuinka DVD:n kuva paranee verrattaessa Sonyn putkitelkkariin (Samsung DVD-HD945). Telkkarin kautta voi ohjata DVD:tä HDMI:n ansiosta. Matrix näyttää ihan hienolta
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka