Versio 3 on putkahtanut pihalle ja 10pv demon saapi imaistua täältä http://www.ikmultimedia.com/t-racks/download/
Paljon uusia vatkaimia mukana ja ominaisuuksia. Hinnat 149€ ja 349€ OSX ja XP/Vista. Plugina pelaa AU,VST ja RTAS maailmoissa ja sopii täten vaikka Logicin kaveriksi. Softa silloin aukeaa omana plugi-räkkinä johon voi ladata noita härpättimiä. Toimii myös siis stand alone.
Masterointisoftia täälläkin paljon kysellään, mutta mulle ei ole oikein ikinä selvinnyt, minkälaista etua yhden bundlatun masterointihärdellin käyttö tuo? Onko esim. tuo T-RacksS 3 ihan ammattikäyttöön suunnattu? Mua ainakin ihan perusfilosofisesti arveluttaa paketit, mitkä lupaavat hoitaa homman alusta loppuun. Ehkä olen vain vanhakantainen – laittakaa ruotuun jos näin on!
Tuntuisi kuitenkin hassulta vetää monen tonnin plugareilla miksattu proggis kasaan 349€ all-in-one -systeemillä. Voihan tuo tietysti olla ihan parasta ikinä, mutta jos nyt esim. pelkkä Wavesin L3-setti (pelkkää limitteriä) maksaa lähes tuplasti tuon hinnan, niin kenen vihtaan tässä oikein pissitään?
matteus/2 kirjoitti:Masterointisoftia täälläkin paljon kysellään, mutta mulle ei ole oikein ikinä selvinnyt, minkälaista etua yhden bundlatun masterointihärdellin käyttö tuo? Onko esim. tuo T-RacksS 3 ihan ammattikäyttöön suunnattu? Mua ainakin ihan perusfilosofisesti arveluttaa paketit, mitkä lupaavat hoitaa homman alusta loppuun. Ehkä olen vain vanhakantainen – laittakaa ruotuun jos näin on!
Tuntuisi kuitenkin hassulta vetää monen tonnin plugareilla miksattu proggis kasaan 349€ all-in-one -systeemillä. Voihan tuo tietysti olla ihan parasta ikinä, mutta jos nyt esim. pelkkä Wavesin L3-setti (pelkkää limitteriä) maksaa lähes tuplasti tuon hinnan, niin kenen vihtaan tässä oikein pissitään?
Monen tonnin pluggarein kasattu master viedään jo usein ihan oikeaan masterointiin. Ei moisesta ihan semmoseen ole kaikissa tapauksissa. Tosin pelkkä hinta ei riitä perusteeksi koska ihan samaa voidaan kysyä vaikkapa Logicin kohdalla. Siinä kohtaa jos missä asia nousee pintaan jos kerran koko softa maksaa vähemmän pelkkä Wavesin L3 setti. Ammattimies hoitaa masteroinninkin mitä uskomattomin työkalun mutta alkumetrien taapertajaa moinen softabundle auttaa hurjasti. Ihan jo presettejä kahlaamalla voi saada demonsa ruotuun ja sitten levy-yhtiön sedän puhelun. Monesta moisesta bundlesta löytyy myös ammattimiehelle joku käyttökelpoinen työkalu tai osanen ja kun ei tuijota hintalappuja vaan kuuntelee korvillaan ja soveltaa niin voi löytää paljon käyttökelpoista.
"Masterointi Softa" -kuulostaa niin hyvältä . Asian osaava insinööri tekee luultavasti parempaa jälkeä Logicin omilla dynamiikka prosessoreilla || hardwarella. Jos masteroinnista ei ole mitään hajua, niin se kannattaa jättää ammattilaisille. Minä ainakin jätän. Kyllähän tuo softana kiinnostaa, niinkuin kaikki saturation/tape hässäkät.
Efektiplugarihan se on - mä oon käyttänyt aiempia versioita jonkun koti- treenikämppädemon instant-lyttäämiseen "kuuntelukuntoon", ihan hyvä sellaisessa.
Ensin pitää toki osata miksata ennen kuin masterointityökaluista on mitään varsinaista hyötyä muuta kuin pikaisen kuunteludemon teko. Pikalyttäykseen nyt riittää vaikka Logicin Channel EQ ja Adaptive Limiter ihan yhtälailla.
Paras jälki tulee silti putkiraudan läpi ajettuna ja niiden vermeiden hinnat ovat sitten neljästä viiteen numeroon. Jos haluaa ihan oikeasti siis duunailla, onhan tosin Suomessakin mm. Virtalähde jonka kalusto on pääsääntöisesti itse tehtyä rautaa ja erinomaista jälkeä sieltäkin tulee.