Apua. Vuoden ajan kaikki toiminut hyvin. Puhelinpistokkeeseen on kytketty WLAN-DSL-boksi (jonka WLAN-yhteys "työpaikan", ei mulla käytössä) ja siihen verkkopiuhalla ollut Airport Express jonka luomaa omaa langatonta verkkoa olen tyytyväisenä käyttänyt MacBookilla Tigerilla.
Nyt yhtäkkiä viikko sitten langaton verkko lähes kuoli, Googlen kotisivu valuu ruudulle parissa minuutissa, HTV:n Kuivurin nopeudet alle 200 kbit/s, mikään ei toimi. Jos kytken MacBookin suoraan DSL-boksiin verkkopiuhalla saan hyvät 7000 kbit/s nopeudet. MacBookini sai Humacin liikkeessä heti yhteyden heidän langattomaan verkkoon ja lisäksi mun Airport Express toimi moitteetta heidän verkon piuhassa eli mun MacBook pääsi mun Airportin kautta heittämällä heidän lankaverkkoon. Vika siis kodin DSL-boksissa? Mutta mikä vika???
Airport on palautettu tehdasasetuksiin, DSL-boksi revitty seinästä pari kertaa ja resetoitu. iStumblerilla "työverkko" kanavalla 6 ja Airport 11, ei pitäisi sotkea, signaali hyvä.
Miksei DSL-boksin verkkopistoke hyväksy Airportia mutta hyväksyy MacBookin?
Airport ei kytke DSL:ään, MB-DSL onnistuu, miksi?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airport ei kytke DSL:ään, MB-DSL onnistuu, miksi?
Viesti Kirjoittaja Benzin »
-
Re: Airport ei kytke DSL:ään, MB-DSL onnistuu, miksi?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Mikä on DSL boksin merkki ja malli? Mitä vaikuttaa Airtunesin pois kytkeminen?
Ehjä piuha? Yrittääkö kummatkin jakaa IP osoitteita, siinä voisi olla yksi case.? Mitä sanoo Airport työkalu?
Rohkeille: ks. http://www.macosxhints.com/article.php? ... 5053403936
Patentti ratakisu voisi olla ajaa päätteessä (en ota vastuuta): sudo sysctl -w net.inet.tcp.delayed_ack=0
Ehjä piuha? Yrittääkö kummatkin jakaa IP osoitteita, siinä voisi olla yksi case.? Mitä sanoo Airport työkalu?
Rohkeille: ks. http://www.macosxhints.com/article.php? ... 5053403936
Patentti ratakisu voisi olla ajaa päätteessä (en ota vastuuta): sudo sysctl -w net.inet.tcp.delayed_ack=0
-
Haa, kysymys herää lopulta henkiin!
Boksi on ZyXel Prestige 660HW (saattaa olla joku numero vielä perässä, katson kotona ja editoin), boksi on menossa palautukseen Elisan tukipuhelimen ohjeilla ja tilalle uusi valmiiksi konffattu. Jos vaikka toimis kertalaakista. Näin ne kuulemma hajoavat, pala kerrallaan. AirTunesin voin kokeilla laittaa pois, Humacissa testaten se oli tosin päällä ja kaikki toimi. Nyt muuten Elisan verkko-ongelman jälkeen boksi ei toimi enää piuhallakaan, ei missään verkkoliittimessä eikä buuttausten jälkeen. Ole boksi rikki niin illalla taas ajellaan uudella hienosti... Olen kokeillut toistakin piuhaa joka sekin on ennen toiminut ongelmitta. Katson IP-jaon.
Pakko oli vastata puutteellisestikin kun kerran joku huomasi, kiitti.
Boksi on ZyXel Prestige 660HW (saattaa olla joku numero vielä perässä, katson kotona ja editoin), boksi on menossa palautukseen Elisan tukipuhelimen ohjeilla ja tilalle uusi valmiiksi konffattu. Jos vaikka toimis kertalaakista. Näin ne kuulemma hajoavat, pala kerrallaan. AirTunesin voin kokeilla laittaa pois, Humacissa testaten se oli tosin päällä ja kaikki toimi. Nyt muuten Elisan verkko-ongelman jälkeen boksi ei toimi enää piuhallakaan, ei missään verkkoliittimessä eikä buuttausten jälkeen. Ole boksi rikki niin illalla taas ajellaan uudella hienosti... Olen kokeillut toistakin piuhaa joka sekin on ennen toiminut ongelmitta. Katson IP-jaon.
Pakko oli vastata puutteellisestikin kun kerran joku huomasi, kiitti.
-
Sain uuden ZyXELin, laitoin virran kiinni seinään, puhelinpiuhan kiinni ja yhdistin verkkopiuhalla Airport Expressiin. Netti lähti heti toimimaan langattomana. Boksi oli siis rikki. Joko fyysisesti tai muuten.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka