Jos kuuluvuusongelmat haittaavat vaikkapa liiketoimintaa, niin sonera voi purkaa operaattorilukituksen ihan tekemällä reklamaation..Pis kirjoitti:Mutta ku nää ulkomailta tuodut operaattorivapaat iPhonet maksavat sen verran enemmän ku kytkyllä hankittu (1,99 euron kk-maksut mukaanlukien) ja TeleFinlandilta saa kytkyluuriin halvat puhelut, tekstarit ja mobiilidatan. Ja sitten on nää snadit epävarmuudet takuuasioiden hoitamisessa ku tuo ulkomailta (en tiedä on selvyyttä asiaan saatu). Tietenkin jos on ei-Sonera liittymä duunin puolesta tai jos Soneran verkon kattavuudessa on omalla kohdalla puutteita niin sitten on ymmärrettävämpää tämä Sonera-kammo.gimbo_ kirjoitti:No sonerassa on vikana hinta, eipä juuri muuta...noin niinkuin rautalangasta väännettynäPuhelin vaihtoehtoja on iphonelle vaikka kuinka, mutta jos haluaa taskuunsa jotain muuta kuin puhelimen niin sitten on vaihtoehdot vähissä.
Mitä puhelinvaihtoehtoja on iPhonelle?
-
Re: Mitä puhelinvaihtoehtoja on iPhonelle?
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja gimbo_ »

-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Joo, lakimiesten avustuksella.Pikkuroope kirjoitti:En tierä muuta ku että eikös sen pitäis EUn sisällä toimia kaikkialla, jos on EUn sisältä ostettu laite?kileer kirjoitti:Itse ostin tänään iPhonen (Wuhuu 8) ) ja kai viikonpäivät saa odotella, että liittymä siirtyy telefinlandille. Päätin itse ostaa Soneralta, koska haluan että noin kalliissa vehkeessä toimii takuu tarvittaessa. Muuten olisin varmaan ostanut suoraan Italiasta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Tipart »
eihän sinne saa ladattua muuta kuin kuvia tai videoita? Hyötykäyttöön siitä ei ole.Ensimmäinen pettymys Applen kanssa.
Mun mielestä nokia a90 ja uusi sonyericsson x1 ovat paljon parempia vaihtoehtoja ainakin ammattikäyttöön, e90 synkkaus
toimii täysin, ericssonista ei ole vielä tietoa.
-
Siis mitä meinaat, että vaan kuvia ja videota. Have you ever heard of Appstore? Mites sää sit päivität btw e90 ilman konetta? Tai voiko sen ilman? Mitäs se sun hyötykäyttö on sitten? Kerro nyt vähän enemmänTipart kirjoitti:Iphone on hanurista, se näppis systeemi oli todellinen pettymys sekä se, että laitteen pävitys on täysin kiinni Itunesissa,
eihän sinne saa ladattua muuta kuin kuvia tai videoita? Hyötykäyttöön siitä ei ole.Ensimmäinen pettymys Applen kanssa.
Mun mielestä nokia a90 ja uusi sonyericsson x1 ovat paljon parempia vaihtoehtoja ainakin ammattikäyttöön, e90 synkkaus
toimii täysin, ericssonista ei ole vielä tietoa.

— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Kalenteri, maili, erimuotoiset dokumentit pitää saadan mun työssä toimiin ja tuolla puhelimella vain surffaus onnistuu. Ei ammattikäyttöön missään nimessä, vapaa-ajalle se saattaa jollain tavalla soveltua.
Silti, en vaihtaisi mac koneitani ikinä, joten tämä ei ole win-miehen vuodatusta vaan kiukkuisen mäcmiehen pettymystä...:0)
-
No, appstoresta saa esimerkiksi ilmaiseksikin lukuisia ohjelmia, jolla ne dokumentit saa sinne puhelimeen heitettyä wlanin kautta ihan tosta vaan.Tipart kirjoitti:Mitä mä teen jollain Appstorella...?? Haluan päivittää kalenteritapahtuma jne jonka olen aiemmissa puhelimissa saanut hienosti hoidettua Isyncillä.Nyt tulee Applen oma puhelin ja se ei toimi???Aiemmin laitoin tarvittavat tiedostot puhelimelle/puhelimelta ihan bt siirrolla....ei toimi minulla ainakaan lukuisista yrityksistä huolimatta Iphonessa. Surkea esitys Applelta, turha sitä on puolustella.Ja lisäksi ylihintainen, omani on myynnissä tuolla huuto.netissä joten sinne vaan kiireenvilkkaa joka haluaa kalliin verkonpainon.
Kalenteri, maili, erimuotoiset dokumentit pitää saadan mun työssä toimiin ja tuolla puhelimella vain surffaus onnistuu. Ei ammattikäyttöön missään nimessä, vapaa-ajalle se saattaa jollain tavalla soveltua.
Silti, en vaihtaisi mac koneitani ikinä, joten tämä ei ole win-miehen vuodatusta vaan kiukkuisen mäcmiehen pettymystä...:0)
— mylman
-
Viesti Kirjoittaja tved »
Nyt kyllä vuodatat aika turhaan. Kyllä siihen kalenterit ja mailit saa synkattua ihan nätisti. Hoidetaan iTunesin kautta koko prosessi vaan. Yrityskäyttöönhän iPhone on aika hyvä itseasiassa. On exchange mailituki sekä vpn ihan vakiona.Tipart kirjoitti:Mitä mä teen jollain Appstorella...?? Haluan päivittää kalenteritapahtuma jne jonka olen aiemmissa puhelimissa saanut hienosti hoidettua Isyncillä.Nyt tulee Applen oma puhelin ja se ei toimi???Aiemmin laitoin tarvittavat tiedostot puhelimelle/puhelimelta ihan bt siirrolla....ei toimi minulla ainakaan lukuisista yrityksistä huolimatta Iphonessa. Surkea esitys Applelta, turha sitä on puolustella.Ja lisäksi ylihintainen, omani on myynnissä tuolla huuto.netissä joten sinne vaan kiireenvilkkaa joka haluaa kalliin verkonpainon.
-
Miksi mun pitää mennä lataileen jotain ohjelmia, nehän pitäis olla valmiina niinkuin muissa puhelimissa.
Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka monta, yleensä Applen laitteet toimii kuin junan vessa mutta nyt meni metsään.
Jos olisitte käyttäneet edellä mainittuja muita laitteita, ette puolustelisi Applea. Se nyt on vaan niin ettei tuosta puhelimesta
hittiä tule, hype siitä saatiin aikaiseksi mutta ei se siitä yrityspuhelinta tee.
-
Sitäpaitsi tuo puhelin on virtarosvo kaiken muun pahan lisäksi....:0)
-

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
— mylman
-
Miks ei vois mennä iTunesiin?Tipart kirjoitti:Ja miksi mun pitäs mennä itunesiin synkkaan puhelinta kun on isync...ei ymmärrä.
Sitäpaitsi tuo puhelin on virtarosvo kaiken muun pahan lisäksi....:0)
— mylman
-
Kun sinä vielä käynnistelet Itunesia niin mulla on
jo tiedot päivittymässä isyncin kautta.
Mitä varten se isync sitten on, jos applen oma puhelin ei toimi sen kanssa.
Mutta tässä on tietenkin kaksi kantaa....ne jotka arvostaa videoita ja
musiikkia, ovat varmasti löytäneet oikean puhelimen.
Minun kannalta ihan muut dokumentit on arvokkaita, halusin nämä epäkohdat tuoda
esille kun täällä väitettiin ettei ole haastajaa.Iphone on varsin rajoitettu käyttöympäristöltään,
edes omien soittoäänien lataaminen ei onnistu suoraan.
En pelaa puhelimellani, en kuuntele musiikkia enkä katsele vidoita niin en voi viihdekäytöstä
sanoa mitään, kyse oli siis yrityskäytöstä.
Jos halutaan katsoa mitä siinä on hyvää niin graafisesti se on markkinoiden tyylikkäin, Google Maps
toimii erinomaisesti ja netin käyttö on vaivatonta.
-
Ei voi kysyä muuta kun että mikä sut on sitten iPhonen kimppuun ajanutTipart kirjoitti:En pelaa puhelimellani, en kuuntele musiikkia enkä katsele vidoita--
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

— mylman
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Puhutaanko puhelimessa eri taajuudella yrityskäytössä?
Mulla on henkilökohtaisesti käyttötarpeita, enkä koskaan pysty erittelemään, onko kyseinen tarve yritys- vai yksityiskäyttöä.
Vaikka itse luettelin ominaisuuksia, joista olen tyytymätön iPhonen kanssa, niin nämä "yritysominaisuudet" toimivat suurin osa sillä, että hankit iPhonelle dockin ja pidät isket puhelimen päivän päätteeksi siihen dockkiin, kaikki päivittyy. Dokumentit saat mukaasi vaikka FileMagnetilla, siinä joudut raahaamaan tiedostot apuohjelman ikkunaan. Ei vaikeata.
-
Harvinaisen totta.wanders kirjoitti:Mä en oo koskaan ymmärtänyt puhelimissa (tai tietokoneissa) eroa kun puhutaan yrityskäytöstä ja yksityiskäytöstä.
Puhutaanko puhelimessa eri taajuudella yrityskäytössä?
Mulla on henkilökohtaisesti käyttötarpeita, enkä koskaan pysty erittelemään, onko kyseinen tarve yritys- vai yksityiskäyttöä.
Vaikka itse luettelin ominaisuuksia, joista olen tyytymätön iPhonen kanssa, niin nämä "yritysominaisuudet" toimivat suurin osa sillä, että hankit iPhonelle dockin ja pidät isket puhelimen päivän päätteeksi siihen dockkiin, kaikki päivittyy. Dokumentit saat mukaasi vaikka FileMagnetilla, siinä joudut raahaamaan tiedostot apuohjelman ikkunaan. Ei vaikeata.
— mylman
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
On hän oikeassa, iTunesin kautta pitäisi voida siirtää myös muita dokumentteja (esim. Office/iWork, pdf) iPhoneen. Mutta nykyiselläkin pärjää.
Mutta kalenteri ja sähköpostiasiassa hän kyllä menee metsään. Juuri niiden takia ostin iPhonen ja olen hyvin tyytyväinen siihen. Tosin mulla on MobileMe käytössä, en tarvitse iTunesia tai iSynciä päivittämiseen.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
iSync on muita puhelimia varten. Ei iPhonea ole jätetty pois iSyncciä käyttävien luurien joukosta siitä syystä etteikö synkkaus voisi onnistua sitä kautta vaan puhtaasti sen takia koska iPhonen sisältöä ja asetuksia (kuten iPodien) hallitaan iTunesin kautta joten miksei hoitaa kontaktit ja kalenterit samalla. Samoja os x:n sync-palveluita kuin iSyncissä käytetään joka tapauksessa.Tipart kirjoitti:Mitä varten se isync sitten on, jos applen oma puhelin ei toimi sen kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
wanders kirjoitti:minulla on - y y - hieman eriäviä mielipiteitä iPhonen erinomaisuudesta. Koska kirjoitan tätä iPhonella, joudun kaatumissyista lähettämään osissa. So be in touch... Or in phone!
Ongelmia:
- liian usein " ei verkkoa"
- mailin kanssa ongelmia etenkin replyissa ja liitteissa
- safari kaatuu pitkissä lomaketeksteissa
- safarissa ei tunnu olevan cachea
- paikannus jää usein ylimalkaiseksi
Sitten kaikki ominaisuudet, kuten osittaiset numeroiden ja sms-viestien poistamattomuus.
Hieno laite, mutta jos olisin kaikki minua häiritsevät ominaisuudet tiennyt, niin en ehkä olisi ostanut.
Pakko kompata kybällä, minun iphoneni on TeleF-liittymällä, mutta en jaksa uskoa, että se premiumilla toimisi paremmin? Varsinkin toi safari tuntuu kaatuilevan päivittäin, riippumatta sivun sisällöstä. (Sisältää akun keston verran surffailua, eli noin 3h) 3G verkossa pysyminen on myös luurille ongelma, 3G palkit täydet kun aloitat selailun ja hups, pian ollaan jo edgessä, ja taas kestää! "Ei verkkoa" esiintyy myös jonkun verran, toivottavasti saavat päivityksillä puhelinominaisuudet kuntoon.
Tämä on vakavista puutteistaan huolimatta ( esim:copy&paste) lähes loistelias laite, Musiikkiominaisuudet ja nettisurffaillu ovat lähes hyviä :-) yritystä on, mutta puhelin-ja dataominaisuudet kusoo pahasti.
Minäkään en, ehkä, olisi ostanut jos olisin tiennyt ;-)
waiski
iphone 3G Sonera kytky, käyttö TeleF.
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
sähköposteja missä vaan. Kun niitä sähköposteja tulee päivässä 20-30 ja vastaukset on jotain muuta kuin juu tai ei,
alkaa arvostaa edes jonkinlaista näppistä joka on ihan onneton Applessa.Ei tuolla näppiksellä kukaan halua mitään
pidempiä vastauksia kirjoittaa, jos nyt haluaa kirjoittaa mitään.
Applen kamera on ala-arvoinen, jopa nokialaisessa on parempi kuvan laatu, näitä kuvia lähetän yrityskäytössä ja on
noloa kun kuvat näyttää jollain Nokian ensimmäisellä kamerakännyllä otetuksi.
Aika suppea näkemys tuo että puhelimessa puhuminen tarkoittaisi yrityskäyttöä...se on ihan sama mihin luuriin hölöttää,
kaikista saa tavalla tai toisella neuvottelupuhelun aikaiseksi jos tarvii.
Parasta Iphonessa on se, että foorumeilla voi provota niiden käyttäjiä jotka kyyneleet silmissä puolustaa omaa puhelintaan.
Hei, ne on vaan koneita ja jokaiselle löytyy varmsti se oikea. Mutta minulle Iphone on sama kuin kirosana.
Ja kuten tässä nähdään, täällä on muitakin jotka eivät ihan täysillä laitteesta pidä.
-
Ei se mun mielestä ole mikään yrityskäytön määritelmä, että haluaa lähettää sähköposteja ilman tietokonetta.Tipart kirjoitti:... se on ainakin yrityskäyttöä että pystyn lukemaan ja kirjoittamaan
sähköposteja missä vaan...
Ihan sama mitä sanoit puhumisesta, niin sähköpostitkin ovat käyttötavaraa vaikkei mitään businessta olisikaan tekemässä.
-
Ja jos luet kaikki viestit kunnolla niin mulle yrityskäyttöä ei ole pelkästään sähköposti, se on yksi osa.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
En mä nyt tiedä, aika paljon ihan rakentavaa kritiikkiä ja mielipidettä täältäkin löytyy. Mutta tottakai joitain saattaa provosoituakin eikä siihen masiterintutkintoa tarvita. Itse olen hyvin tyytyväinen puhelimeen mutta myös moneen puutteeseen toivon korjausta. Jos tää tosiaan oli parasta iPhonessa niin sit ei välttämättä ole sun yrityskäyttöön tehty. Jos olet rakennusalalla kokeile seuraaksi tätä, se on kuulema opettavainenTipart kirjoitti:Parasta Iphonessa on se, että foorumeilla voi provota niiden käyttäjiä jotka kyyneleet silmissä puolustaa omaa puhelintaan.

-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei se umpisurkea ole eikä monelle hidas, mutta ehkä sun runsaaseen käyttöön oikea näppis on parempi vaihtoehto. Sitä iPhonesta ei löydy, mutta ei puhelinta voi sen takia haukkua ihan niin kuin fyysinen näppäimistö olisi siitä vahingossa unohtunut. Ehkä Apple tuo joskus iPhone Pron jossa on oikea näppis, niin pääsevät yritysmaailman ihmisetkin jesuspuhelimen makuun.Tipart kirjoitti:Niin mutkun millä sä kirjoitat niitä sähköpostei...näppis näytöllä on umpisurkea ja hidas käyttää.
-
Mä hyväksyn että iPhonella kirjoitetaan vain lyhkäisiä viestejä. Se on hinta jonka maksan siitä että postit on luettavissa lähes kaikkialla eikä tarvitse isoja tietokoneita raahata mukanaan.Tipart kirjoitti:Niin mutkun millä sä kirjoitat niitä sähköpostei...näppis näytöllä on umpisurkea ja hidas käyttää.
Sitä en taas hyväksy, että viestit (varsinkin replyt) eivät lähde kovinkaan sähäkkään vaan kestää monesti minuutteja ennenkuin ne lähtevät ja on hieman epävarma olo, lähtikö varmasti vai ei.
Kyllä sähköpostia pystyin käyttämään jo edelliselläkin puhelimella (Sony-Ercci W800), mutta sillä oli jo juhlaa se, että pystyi lukemaan viestin ja sitten reagoimaan sisällön mukaan (ehkä silläkin jonkun sanan saattoi laittaa). Mulle iPhonen ongelma on tekniikan toimimattomuus, ei ominaisuudet (ne on helppo havaita ennen ostamista, ja jos ei miellytä, ei osta).
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka