Pbman kirjoitti:Minä en halua palkata transua, koska mielestäni he tekevät väärin.
1. Ensinnäkin transvestiitti ja transeksuaali ovat kaksi eri asiaa. Käyttämäsi "transu"-termi on jonkinverran halventava nimitys transvestiitille.
2. Sinun ei silti tarvitse palkata ketään jos et halua, joten lopeta ainakin siitä kitiseminen.
3. Miten voit tehdä päätelmän "he tekevät väärin" kun et selvästikään tiedä riittävästi kyseisestä vähemmistöstä?
Sitten tämä;
Pbman kirjoitti:Mitä minä haluan: haluan oikeuden toteuttaa arvojani, elää niiden mukaan ja antaa sen näkyä
Sitähän tämä ko. Kirkkoherrakin haluaa - sitä me kaikki varmastikin haluamme.
Pbman kirjoitti:Minä osoitan uskoni auttamalla lähimmäistäni ja ylipäätään yritän elää kuten on opetettu.
Entäs jos lähimmäiseksesi joku kaunis päivä sattuukin vaikkapa transsukupuolinen ihminen joka kaipaa ymmärrystä ja tukea? Oletan että sinusta ei apua ole? Miten tämä asia on muuten sinulle opetettu ja missä yhteydessä? Olen useaan otteeseen peräänkuuluttanut tähän asiaan jotain perustetta tai suoraa kieltoa tms. - sellaista ei ole kukaan esittänyt..
Pbman kirjoitti:Minä haluan, että jos olisin kasvissyöjä niin saisin syödä kasviksia, vaikka sillä riskilläkin että loukkaan aterian tarjoajaa, joka ei ole asiaan varautunut.
Peräänkuulutat vapautta mutta haluaisit silti rajoittaa muiden olemista sillä perusteella ettet hyväksy heidän tekemisiään? Kaksinaismoralismin oppiesimerkki..
Pbman kirjoitti:Yritin löytää rautalankaa, mutta pakki on sekaisin
Ei tarvitse rautalangasta vääntää - kaikki varmaankin ymmärtävät mitä tarkoitat, mielipiteesi on ikävä kyllä tullut varsin selväksi.
Pbman kirjoitti:Se on suurin linja niin onhan sen pakko olla oikeassa.
Alkaa perustelujen taso olla sitä luokkaa että turha esittää mitään vastaväitteitä
Oikeasti toivon että kykenet itsesi kanssa elämään. Taivaaseen sinulla ei käsitykseni mukaan ole asiaa, ainakin mikäli olen Jeesuksen opetuksen rakkaudesta oikein sisäistänyt. Vaikka itsehän en usko siihen systeemiin ollenkaan..
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt