Pbman kirjoitti:Kun henkilökohtainen ajojahti..
Siis kun ei ollut kanssataistelijoita, niin kyseessä on ilman muuta henkilökohtainen ajojahti? Myönnän, että ajatuksesi ja mielipiteesi ovat lähes täydellisesti olleet vastakohtaisia omilleni tässä tärkeässä asiassa, ja kun olen helposti provosoituva, niin hyökkään kyllä takaisin. Sen johdosta ei tarvitse marttyyrin viittaa sovitella.
Pbman kirjoitti:Arkiston viestit sisälsivät taas entistä enemmän pelkää kakka, jolla ei ole mitään tekemistä minun mielipiteideni kanssa, että ei edes tee mieli vastata. Toisen kommenttien vääristely noin reilusti pitäisi olla jotain mihin moderaattorit puutuisivat sen sijaan että suoraan loukkaisivat kirjoittajia.
Pahoittelen viestieni sisältöä, vaikka itse olen tietenkin ko. sisällön laadusta eri mieltä. Asia lienee pitkälti käsitelty - ollut jo jonkin aikaa, joten vastausta ei edellytetä. Olen monissa vastauksissani käyttänyt ilmaisutapaa joissa pyrin kärjistämään - osa kommenteistasi suorastaan huutaa sellaista lähestymistapaa. Pyydän toki anteeksi jos sekaan on mennyt jotain jossa tarkoituksesi on ymmärretty väärin, ja kärjistys olisi siitä syystä harhaanjohtava - voit vaikka osoittaa kyseiset kohdat yv:nä, niin tutkin asiaa. Epäilen kyllä että mitään merkittävää sellaista kohtaa ei löydy, koska mielipiteesi ovat olleet koko keskustelun ajan täydellisesti linjassa. Kirjoittajien ja muidenkin ihmisten loukkaaminen on kyllä alkanut paljon ennemmin kuin Jamac puuttui keskusteluun - mikäli siihen viittaat, ja olet itse siihen pitkälti osallistunut.
Pbman kirjoitti:Ensimmäisen näkemyksen mukaan homoseksuaalisuus on yksilön oma valinta, josta hän on moraalisesti vastuussa. Halutessaan homo voisi ”parantua”heteroksi. Toisen käsityksen mukaan yksilö ei valitse homoutta eikä voi itse vaikuttaa suuntautumiseensa.
Pitää paikkansa että teorioita on useita - sitä ei kukaan ole kiistänyt, eikä kenellekään liene epäselvää mitä teoriaa kannatat. Jotkut teoriat vain ovat olemassa tukeakseen muita teorioita, jolloin niiden painoarvo ja uskottavuus ovat kyseenalaiset. Jos seksuaaliseen suuntautuneisuuteensa voisi oikeasti vaikuttaa, miksi ihmiset jotka painiskelevat asian kanssa eivät niin tee? Meillähän ei täällä olisi muuta kuin heteroita, siitä olisi kasvuympäristön paine pitänyt takuulla huolen! Miksi käydä kuolemantuomion uhallakin harrastamassa salaa homoseksiä kun kerran voisi valita että onkin hetero ja tykkää vastakkaisesta sukupuolesta niin kuin muutkin?
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt