Aperture kirjoitti:Eteläisessä Intiassa osa ruuista on niin tulisia että oikeastaan antaa koko "tulisuus sanalle uuden merkityksen". Saa olla varovainen vaikka olisi tottunutkin tuliseen. Kun varoo tulisen ja rasvaisen yhdiselmää niin ei pahemmin närästele.
Namaskaarissa eräs seurueestamme yritti tilata tulista lammasta, mutta joutuikin tenttiin, jossa tarjoilija ensin kyseli kuinka paljon on tullut tulisia ruokia syötyä ja empivät vastaukset kuultuaan totesi että "sovitaanko että se on loppu". En sitten kehdannut sillä kertaa tilata sitä samaa, mutta myöhemmin kyllä. Olihan se tulista mutta oikkein hyvää kans.]
Täsmälleen noin se homma menee. Vielä pienenä lisäyksenä että "pärstäkerroin" vaikuttaa ruokaa tilattaessa - jos on valkoihoinen niin ruoka tulee hieman miedompana kuitenkin. Jos on matkassa intialaisia/paikallisia kamuja ja nämä tilaavat tulista - niin se on sit-ten tu-lis-ta.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
kuriton kirjoitti:DM:lle halaus ja Onnea jatkoonkin klo 22:00!
..mitenkäs se 50-vuotta sulle näin noppeesti täyteen tuli ?!?
Mitäs tää on, justiinsahan se väitti täyttäneensä 44 v. Rankkaa elämää, kun vuodessa vanhenee 6 vuotta!
Mää onnittelin jo tälle vuodelle kerran, saa nyp piisata hymistely.
Oikeasti olen nuorempi kuin kaikki homppulaiset yhteensä.
kuriton kirjoitti:DM:lle halaus ja Onnea jatkoonkin klo 22:00!
..mitenkäs se 50-vuotta sulle näin noppeesti täyteen tuli ?!?
Mitäs tää on, justiinsahan se väitti täyttäneensä 44 v. Rankkaa elämää, kun vuodessa vanhenee 6 vuotta!
Mää onnittelin jo tälle vuodelle kerran, saa nyp piisata hymistely.
Oikeasti olen nuorempi kuin kaikki homppulaiset yhteensä.
Se nyt ei paljoa vaadi
Ja olisi jokseenkin paradoksaalista, jos ikäsi olisi enemmän, kuin hompun käyttäjien yhteenlaskettu ikä. Poppoo, johon itsekin kuulut. Eli olisit itseäsi vanhempi
Aperture kirjoitti:-- "pärstäkerroin" vaikuttaa ruokaa tilattaessa - jos on valkoihoinen niin ruoka tulee hieman miedompana kuitenkin. Jos on matkassa intialaisia/paikallisia kamuja ja nämä tilaavat tulista - niin se on sit-ten tu-lis-ta.
Kaverin vanhemmat olivat joskus töissä Keniassa ja he toivat sieltä mukanaan muutaman reseptin. Syömäni intialaisperäinen pasteija oli tulista vaikka sitä oli kuulemma kevennetty. Vielä iltapäivällä monta tuntia ruokailun jälkeen huulet olivat punaiset ja turvoksissa.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
KunkkuJ kirjoitti:Nyt on sää sellainen, etten toivoisi kenenkään olevan ulkona... Parempi vaikka juoda kahvia, jos ei ole teen paremmuutta ymmärtänyt. Se on tietysti keitettävä takassa nokipannulla, sähköähän täällä ei ole ollut tunteihin. ,
Ähä, minä joinkin tännään pannukaffetta, mutta tuvan hellassa ne keitettiin. Lumimyrsky vei mökistä sähköt, joten kynttilänvalossa tunnelmoitiin. 8) Niin, ja teevedellä pestiin sitten astiat myöhemmin. Hörps!
Ja olipa sitten mukavata autolla ajella noita Savon pöperöisiä teitä.
Lumi on liiskautunut ikkunaan alhaalta ylös, valkoista valkoista...ei näy taivas, ei maa, ei kuu eikä tähdet mustalla sametilla...mustalla,
mustaa, mustaa kuin kuolema,kuumaa, kuin maanalainen paikka, väkevää kuin rakkaus... kahvia, minu tekee miäli kahvia
Valkeus tuli taas, vaikkakin keinovalon muodossa. Eipä ole näin pitkää sähkökatkoa ollut vuosiin. Kelpaa nyt taas laittaa teepannu tuhisemaan...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:Valkeus tuli taas, vaikkakin keinovalon muodossa. Eipä ole näin pitkää sähkökatkoa ollut vuosiin. Kelpaa nyt taas laittaa teepannu tuhisemaan...
Meillä kahvinjuojilla ei ole sähkökatkoja. Tee vaikeuttaa ihmisen elämää kovin monella tavalla.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
KunkkuJ kirjoitti:Valkeus tuli taas, vaikkakin keinovalon muodossa. Eipä ole näin pitkää sähkökatkoa ollut vuosiin. Kelpaa nyt taas laittaa teepannu tuhisemaan...
darthmother kirjoitti:
Teenkeitto aiheuttaa sähkökatkoja
Ei kai sentään? Mistä olet kuullut? Huh, jos naapurit saisivat tietää...
Entä jos keittää vaan vettä ja liottaa siinä teepussia?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
darthmother kirjoitti:Teenkeitto aiheuttaa sähkökatkoja
Onkos tää se sama teoria, jonka mukaan tuuli johtuu puiden heilumisesta?
Väitätkö sitten ettei muka johdu? Kohta väität varmaan että tuuli johtuu ilmamassojen liikkeestä
tjms.
Ilmakehähän ei ole millään muotoa kiinni maassa, eikö?, maa pyörii napansa ympäri n. 1500km/h
Johtopäätös tuulen synnystä on ilmiselvä puut viuhtovat ilman liikkeelle
darthmother kirjoitti: Väitätkö sitten ettei muka johdu? Kohta väität varmaan että tuuli johtuu ilmamassojen liikkeestä
tjms.
Ilmakehähän ei ole millään muotoa kiinni maassa, eikö?, maa pyörii napansa ympäri n. 1500km/h
Ja minä kun luulin että se pyörisi minun napani ympäri.
darthmother kirjoitti: Väitätkö sitten ettei muka johdu? Kohta väität varmaan että tuuli johtuu ilmamassojen liikkeestä
tjms.
tjms.