Pbman kirjoitti:Kyllä suomea edelleen luetaan rivi kerrallaan ja jätetään ne rivien välit rauhaan.
Rivit on luettu - ainoastaan. Jos emme ole oikein ymmärtäneet, niin voinet korjata asian selventämällä kirjoitustasi?
Mikael K. kirjoitti:Hmmm... Tämä on ongelmallista. Tulkintasi on mahdollinen vaikka se väite ei olekaan henkilökohtainen. Se on passiivissa ja siten siitä on vaikea sanoa onko se suora väite vai pitääkö se tulkita sellaiseksi. Tällaisten väitteiden suhteen tulisi olla varovainen ja pidättäytyä esittämästä niitä. Toisaalta jos Pbman on aidosti sitä mieltä, että homot eivät peri taivasten valtakuntaa niin silloin myös sen ilmaisemisen tulisi olla mahdollista. En tiedä kirjoitinko liian jyrkästi.
Jossain määrin ilmaisunvapaus ja sananvapaus menee joskus liian pitkälle - tulee ilmaisseeksi samanaikaisesti mielipiteensä ja loukanneeksi suurta määrää ihmisiä - tässä tapauksessa myös minua. Näissä tilanteissa sanojan olisi hyvä tietää loukanneensa, ja jos kyseessä on tunteva ihmisyksilö, myös vähän katuakin loukkaamista. Kuulijan taas on hyvä antaa osan loukkaavasta materiaalista mennä läpi korvien. Jos kuitenkin loukkaava materiaali on nimenomaan tarkoitettu osumaan kohderyhmäänsä taikka että sanojaa ei haittaisi että lajitoveri loukkaantuu, on kyse aivan muusta kuin sananvapaudesta..
Et mielestäni kirjoittanut liian jyrkästi, ja pelkästään se seikka että olet siitä huolissasi, kertoo että olet hyvä ihmisyksilö.
amanita kirjoitti:Minä en loukkaannu kovinkaan helpolla, enkä varsinkaan yllä kirjoittamastasi. Minä en ole väittänyt uskontoa huuhaaksi kirjoituksessani missään kohdassa. Kuulun luterilaiseen kirkkoon ja olen iloinen naispuolisten pappien olemassaolosta miespuolisten pappien lisäksi. Tasa-arvo kuuluu mielestäni luterilaiseen kirkkoon Suomessa aivan itsestään selvästi.
Seksuaalisia vähemmistöjä lyötiin päähän sukupuolenvaihtokirjoituksissa oikein todella ja lujaa.
Moderaattorit kirjoittavat omana itsenään tänne, meilläkin on oikeus niin tehdä. Kommentoin jo aiemmassa viestissäni kiihkossa tulevan kirjoitetuksi henkilöön kohdistuvia kommenttejakin. Ymmärrettävää mutta erittäin epätoivottavaa. Jokainen foorumilainen vastaa omista kirjoituksistaan, niin moderaattoritkin. "Viranhoidossa" toimimme foorumin sääntöjen mukaisesti parhaan taitomme mukaan.
Tsemppiä. Olen myös pahoillani omasta osuudestani tässä jupakassa - olisin kai voinut oikeasti joskus pitää naamani kiinni, ja antaa vain olla..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt