Apple / Mac Historical Videos - DVDs 1, 2, 3, 4, 5.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 5148839401
Kiinnostaisi kovasti, mutta en ole ikinä ostanut eBaysta mitään. Rekisteröintiyritystään ei onnistunut. Onko kokemuksia paikasta?
Ebaystä bongattua:
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Ebaystä bongattua:
Viesti Kirjoittaja vesku »
On tuolta tullut jonkun kerran osteltua, eikä ongelmia. Jotenkin siinä vaiheessa kun alkaa yksityismeilailemaan myyjän kanssa, pääsee aika hyvin selville tarkoitusperistä. Mun ostokset on ollu max. 50e luokkaa (virtalähdettä, muisteja ym. pientä). Edellisestä ostoksesta on kyllä jo pari vuotta, mutta olisko tuo kirjautuminen mihinkään muuttunu.
Olen ite yleensä soveltanu Buy It Now -optiota (jos järkevä hinta), vain pari kertaa olen "voittanut" huutokaupan. Silloin pääsee oitis juttusille myyjän kanssa ja em. tutustuminen helpottuu.
Anekdootti: kolmisen vuotta sitten ostin eBaylta olikohan LC:n VRAMmia. Pähkäilin siinä kaverille että toihan tulee kirjekuoressa, paljonkohan maksaa? Kaveri totes että paljonko se nyt Suomessa maksaa; hänen eestiläissyntyinen vaimonsa on lähdössä sukuloimaan ja lentää Helsingin kautta ensi viikolla, ja voi postittaa lentokentältä. Puhutaan pienestä maailmasta! Perhe oli Coloradosta ja rouva lähdössä ensimmäistä kertaa "vapaaseen Eestiin" (heidän terminsä).
Olen ite yleensä soveltanu Buy It Now -optiota (jos järkevä hinta), vain pari kertaa olen "voittanut" huutokaupan. Silloin pääsee oitis juttusille myyjän kanssa ja em. tutustuminen helpottuu.
Anekdootti: kolmisen vuotta sitten ostin eBaylta olikohan LC:n VRAMmia. Pähkäilin siinä kaverille että toihan tulee kirjekuoressa, paljonkohan maksaa? Kaveri totes että paljonko se nyt Suomessa maksaa; hänen eestiläissyntyinen vaimonsa on lähdössä sukuloimaan ja lentää Helsingin kautta ensi viikolla, ja voi postittaa lentokentältä. Puhutaan pienestä maailmasta! Perhe oli Coloradosta ja rouva lähdössä ensimmäistä kertaa "vapaaseen Eestiin" (heidän terminsä).
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja Hemi392 »
Itse suosittelen EBAYta!
Olen ostanut sieltä kymmeniä tuotteita, eikä ikinä ole tullut pettymystä.
Mutta kannattaa kysyä, jos on epäselvää ensin myyjältä!
Ainiin.. Ostin sieltä kerran autonkin
Tai oikeistaan kaksikin .. huh...
Veli osti yhden auton pari vuotta sitten.
Juu, pitäkää vaan hulluna

Rekisteröitymiseen tarvitaan "oikea" email osoite, siis ei mitään hyppyrotta@hotmail.com tms..
Tai sitten luottokorttinumero (mitään ei veloiteta tililtä)
Paras maksutapa on joko PayPal tai BidPay(money order).
Olen ostanut sieltä kymmeniä tuotteita, eikä ikinä ole tullut pettymystä.
Mutta kannattaa kysyä, jos on epäselvää ensin myyjältä!
Ainiin.. Ostin sieltä kerran autonkin

Veli osti yhden auton pari vuotta sitten.
Juu, pitäkää vaan hulluna

Rekisteröitymiseen tarvitaan "oikea" email osoite, siis ei mitään hyppyrotta@hotmail.com tms..
Tai sitten luottokorttinumero (mitään ei veloiteta tililtä)
Paras maksutapa on joko PayPal tai BidPay(money order).
- iMac 20" Core 2 Duo 256 MB VRAM, 2 GB ram - Lacie 300GB FW800 - iTube - Airport Express Base Station x2
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- ACHDS.ACTC,ACPT, ACDT,APP
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
..mie olen aina lähettäny kirjekuorellisen kylmää käteistä.. kutsukaa ihan rauhassa mua takapuoli...
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Itse olen ostanut muutamia tavaroita ebaystä.
Suosin ennen kun minulla ei ollut visa electronia (Nordea oli käytössä) joka olisi netissä toiminut (Sampon & nykyään Nordeankin Visa Electronit toimii) pankkisiirtoja (IBAN tai amerikoissa ABAN) mutta nykyään maksan huudot yleensä PayPal:lla.
Money Gram tai Western Union maksutavat ovat yleisesti aina ja vain huijareilla käytössä! Joten sellaisiin huutoihin ei ole osallistumista jos ei halua menettää rahoja. Pitää myöntää että olin itse jo melkein maksamassa yhtä huutokauppaa (noin 2000€ arvoinen huutokauppa) ennen kuin otin kunnolla selvää kuinka turvallista tuo Western Union maksutapana on.
Koska nykyään Sampon ja Nordean (Nordea vaatii verkkomaksamisen ruksimisen nettipankissa) Visa Electronit toimivat kuin tavalliset Visa kortit näin yleisesti netissä niin kannattanee käyttää PayPal maksutapaa. Ebay:ssä parhaimilla myyjillä on yleensä PayPal tarjoama takuusummajärjestelmä joka osoittaa aika hyvin rehelliset myyjät. Ja jos näissä huudoissa on huijari kyseessä niin silloin PayPal korvaa näissä huudoissa menetetyt rahat (huutokaupan summa, kuitenkin max 1000$)
Suosin ennen kun minulla ei ollut visa electronia (Nordea oli käytössä) joka olisi netissä toiminut (Sampon & nykyään Nordeankin Visa Electronit toimii) pankkisiirtoja (IBAN tai amerikoissa ABAN) mutta nykyään maksan huudot yleensä PayPal:lla.
Money Gram tai Western Union maksutavat ovat yleisesti aina ja vain huijareilla käytössä! Joten sellaisiin huutoihin ei ole osallistumista jos ei halua menettää rahoja. Pitää myöntää että olin itse jo melkein maksamassa yhtä huutokauppaa (noin 2000€ arvoinen huutokauppa) ennen kuin otin kunnolla selvää kuinka turvallista tuo Western Union maksutapana on.
Koska nykyään Sampon ja Nordean (Nordea vaatii verkkomaksamisen ruksimisen nettipankissa) Visa Electronit toimivat kuin tavalliset Visa kortit näin yleisesti netissä niin kannattanee käyttää PayPal maksutapaa. Ebay:ssä parhaimilla myyjillä on yleensä PayPal tarjoama takuusummajärjestelmä joka osoittaa aika hyvin rehelliset myyjät. Ja jos näissä huudoissa on huijari kyseessä niin silloin PayPal korvaa näissä huudoissa menetetyt rahat (huutokaupan summa, kuitenkin max 1000$)
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja stomi »
[quote="am_tiainen"]Itse olen ostanut muutamia tavaroita ebaystä.
Koska nykyään Sampon ja Nordean (Nordea vaatii verkkomaksamisen ruksimisen nettipankissa) Visa Electronit toimivat kuin tavalliset Visa kortit näin yleisesti netissä
Siis Visa Electron toimii nykyään kuin tavallinen Visa-kortti netissä? Entäs sitten kun myyjän sivu sanoo: "We accept MasterCard, VISA... We do not accept all Electron."
Esimerkkinä Objective Development joka kauppaa erinomaista Little Snitch -ohjelmaa.
Koska nykyään Sampon ja Nordean (Nordea vaatii verkkomaksamisen ruksimisen nettipankissa) Visa Electronit toimivat kuin tavalliset Visa kortit näin yleisesti netissä
Siis Visa Electron toimii nykyään kuin tavallinen Visa-kortti netissä? Entäs sitten kun myyjän sivu sanoo: "We accept MasterCard, VISA... We do not accept all Electron."
Esimerkkinä Objective Development joka kauppaa erinomaista Little Snitch -ohjelmaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Sori, että häiritsen, mutta pystytkö stomi editoimaan postiasi.. eli tarkastamaan, että lainauksen molemmilta puolilta löytyy quote-tagi... ja tässä tapauksessa, että lainauksen lopusta löytyy [ / quote ] (ilman välilyöntejä. Kiinnostaisi vaan tietää, mistä johtuu tämä viestiketjujen hajoaminen. Onko softassa bugi vai ovat ihmeiset huolimattomia...
-
Tuo nyt on ihan puppua! Järetöntä edes väittää tuollaista!am_tiainen kirjoitti:Itse olen ostanut muutamia tavaroita ebaystä.
Western Union(BidPay)/Money Gram tulee myyjälle halvemmaksi kuin PayPal. Jenkit esim. eivät anna oikein mielellään pankkitietojaan, joten wire transfer on vähän hankalampaa kuin nuo muut vaihtoehdot (siis saada myyjä suostumaan siihem, ja tokihan se on äkiä 20e-30e,kun teet jenkkeihin tillisiirron).
Money orderin tosiaan voit laittaa luottokortilla osoitteessa http://www.bidpay.com tai käydä itse WU/MG Agencyssä tekemässä sen. Maksat suomalaisessa toimipisteessä ko. summan. Saat sieltä "reference numberin" jonka annat vastapään kaverille. Kaveri sitten käy oman ID:nsä ja reference#:n kanssa hakemassa lähimmästä agencystä rahat. Ei siinä mitään sen kummosempaa ole. Luotettavampaahan se on kuin PayPal.
PayPal tulee halvimmaksi ostajalle ja on myös toki nopeampi hoitaa suoraan netin kautta. Mutta myyjä joutuu maksamaan summasta 4% jos haluaa nostaa rahat. PayPal oli joksus myyjälle ilmainen, joten jotkut myyjät protestoivat sitävastaan, eivätkä halua käyttää sitä. PayPalhan on nykyään Ebayn omistuksessa,, jolloin se myös muuttui maksulliseksi.
Välillähän saa lukea siitäkin, kun PayPal on veloittanut yht'äkkiä jotain ihme summia luottokortilta jne jne.. Voit myös yrittää etsiä PayPalin sivuilta (http://www.paypal.com) jotain muita yhteystietoja kuin spostia. Ei taida löytyä...
Itsellä ei ole mitään valittamista kummastakaan maksutavasta. Mutta tosiaan, luottokortti/jne huijauksia pelkäävät myyjät suosivat myös Money Ordereita.
- iMac 20" Core 2 Duo 256 MB VRAM, 2 GB ram - Lacie 300GB FW800 - iTube - Airport Express Base Station x2
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
-
Huijaukset Western Unionilla ovat aika arkipäiväistä mutta toivotaan että ne ovat pienentyneet. Western Union/Money Gram on tarkoitettu etupäässä matkalaisille/sukulaiselle joille lähetetään rahaa (vastaanottaja voi saada rahat noin 15min päästä kun maksu on tehty vaikka toisella puolella maailmaa). Sitä ei ole tehty huutokauppoja varten jossa vastaanottaja on täysin tuntematon.Western Union(BidPay)/Money Gram tulee myyjälle halvemmaksi kuin PayPal. Jenkit esim. eivät anna oikein mielellään pankkitietojaan, joten wire transfer on vähän hankalampaa kuin nuo muut vaihtoehdot (siis saada myyjä suostumaan siihem, ja tokihan se on äkiä 20e-30e,kun teet jenkkeihin tillisiirron).
WU/MG palvelut eivät ole ilmaisia. Kulut menevät ostajan piikkiin kun taas PayPalilla kulut menee myyjän piikkiin. Kulut kummassakin palvelussa ovat samaa tasoa kuin mitä tulisi PayPalissa myyjälle.
Tilisiirto (ABA, vastaa Euroopan IBAN tilisiirtoa) on toki hankalampaa kuin tuo PayPal (johtuen siitä että jenkit eivät uskalla antaa tilinumeroitaan ulkopuolisille) mutta tietääpähän ostaja että jollain on olemassa edes tili pankissa ja vielä oikealla nimellä.
Jos huijari hakee väärennetyillä passeilla rahat pois toimipisteestä, ei sitä Western Union/Money Gram korvaa koska itsehän sen referenssi numeron ja rahat olet sinne maksanut. Myös rahojen vastaanotto pisteiitä on tuolla jenkeissä vähän missä sattuu (päivittäiskaupat, kioskit ja sitten omat WU toimipisteet) ja ketään ei siellä kiinnosta mitä rahoille käy. Vain kuittaus ja rahat ovat jollain muulla.Money orderin tosiaan voit laittaa luottokortilla osoitteessa http://www.bidpay.com tai käydä itse WesternUnion/MoneyGram Agencyssä tekemässä sen. Maksat suomalaisessa toimipisteessä ko. summan. Saat sieltä "reference numberin" jonka annat vastapään kaverille. Kaveri sitten käy oman ID:nsä ja reference#:n kanssa hakemassa lähimmästä agencystä rahat. Ei siinä mitään sen kummosempaa ole. Luotettavampaahan se on kuin PayPal.
Jos joku myyjä protestoi PayPal palvelua siitä että on ilmainen niin onpa oma ongelmansa. Lisäätköön sitten vaikka loppusummaan 2.9 prosenttia. Jos senkään jälkeen myyjä ei suostu vastaanottamaan rahaa niin myyjän kanssa ei kannata asioida.PayPal tulee halvimmaksi ostajalle ja on myös toki nopeampi hoitaa suoraan netin kautta. Mutta myyjä joutuu maksamaan summasta 4% jos haluaa nostaa rahat. PayPal oli joksus myyjälle ilmainen, joten jotkut myyjät protestoivat sitävastaan.
Olen itse asioinut kerran PayPalin kanssa sen johdosta että epähuomiossa luulin että paypal palvelun aktivointi koodi (joka tulee seuraavassa luottokorttilaskussa) olisi sama kuin kortin suojakoodi. No sehän jäädytti PayPal palvelun sen kortin osalta. Itse sitten mailasin asiasta ja heidän kanssaan sovittiin että lähetän henkilöllisyyskortin (passi tai ajokortti) ja visa kortin faxilla heille. Eli kyllä heillä faxikin on olemassa mutta eivät sitä yleisesti ilmoittele koska sinne tulisi varmaan liikaa faxeja joiden hoito sähköpostilla on paljon tehokkaampaa. Sähköpostin lisäksi PayPalin sivuilla on puhelinnumerot jonne voi soittaa.Välillähän saa lukea siitäkin, kun PayPal on veloittanut yht'äkkiä jotain ihme summia luottokortilta jne jne.. Voit myös yrittää etsiä PayPalin sivuilta (http://www.paypal.com) jotain muita yhteystietoja kuin spostia. Ei taida löytyä...
Monessa ebayn huudossa monilla myyjillä on PayPal käytössä ja useissa niissä on huutajalle ostosuoja. Se kertoo myyjän luotettavuudesta. Kyllä myyjän täytyy olla aika itsekäs jos ei halua ottaa vastaan maksuja PayPal palvelulla. Sellaiset huutokauppoihin ei kaikki uskalla nykyään osallistua jolloin myyjä siinä kärsii silloin.Itsellä ei ole mitään valittamista kummastakaan maksutavasta. Mutta tosiaan, luottokortti/jne huijauksia pelkäävät myyjät suosivat myös Money Ordereita.
Mielestäni vain hyväuskoinen tai hullunrohkea maksaa Western Union tai Money Gram palveluilla rahaa tuntemattomille.
Akuuttisessa rahatilanteessa sukulaisille tai tutuille rahalähetys ulkomaille onnistuu helpoiten WU/MG palveluilla. Rahaa voi lähettää jopa sukulaisille joilta on vaikka varastettu lompakko ja henkkarit sillä tunnistuksen voi hoitaa myös että lähettäjä kysyy kysymyksen (ainakin WU) johon vain vastaanottaja osaa vastata (esim. lemmikkini nimi).
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Ei mielestäni Money Orderin käyttö tee myyjästä AUTOMAATTISESTI epärehellisiä, kuten tuossa yllä mainitsit. Kuten varmasti tiedät, ovat jenkit(kin) välillä mielipiteissään hieman turhankin jääräpäisiä.
Joka tapauksessa, jos haluat huijata ostajaa, onnistuu se varmasti PayPalilla kuten Money Orderilla.
Mielestäni se asia joka kertoo myyjän rehellisyydestä on feedback (eihän toki aina sekään).
Kyllähän se "secret question" aina turvallisuutta lisää, mutta onhan toki aina vaara, että luottokortin numero joutuu vääriin käsiin. Vaikka jonkun epärehellisen työntekijän.
BidPay'ssähän WU lähettää myyjälle tiedot (Reference# jne) postissa kotiin. Jos kirje joutuu vääriin käsiin, onhan sekin huomattava riski. Tosin, koska postin varastaminen on "federal crime" jenkeissä, josta voi saada vaikka 25v linnaa, hillitsee se varmasti osaltaa postin nyysimistä. En tosin usko ,etteikö sitä tapahtuisi.
Eihän varmasti edes kaikille myyjille nämä monet "protectionit" jne ole edes tuttuja. Helpommalla pääsee, kun "item descriptionissa" on "sold as is". Varsinkin, jos myyjä myy itselleen tuntematonta tavaraa (romuja vintiltä).
Noh, pointtini oli kuitenkin se, ettei myyjää voi leimata maksumenetelmän perusteella. Se on sitten jokaisen oma häpeä/onni keneltä ostaa.
Sitä paitsi, en ole aivan sata varma, mutta käsittääkseni, jos minä suomalaisena myyn jotain ja ostaja maksaa paypalilla(näin ainakin vuosi sitten), en pysty nostamaan sitä rahana pankista, vaan joudun käyttämään sitä PayPal ostoksissani.
Jos taas on käteisen tarvetta, niin silloin MO on itselle ehdoton. Tai jos joku USA:lainen(esim,) tekee minulle tilisiirron. (Itse sain onneksi kesällä delegoitua homman niin, että minulle myyjänä jenkki maksoi toiselle jenkille, joka pisti minulle paketin postiin
)
Onhan PayPalin käyttö HUOMATTAVASTI helpompaa ja nopeampaa, kuin mikään muu maksutapa.
Se tekee siitä jo "hieman" vaarallisenkin... Tulee helposti tilattua kaikkea "mukamas" tarpeellista
Tottakai, aina pitää suhtautua varauksella myyjiin. ja siihen, että hyvällä tuurilla voi saada laatikollisen kiviä postiin. Eihän sitä tiedä.
Olen tilannut kymmeniä paketteja jenkeistä(Ebay) ja kaikki ovat aina olleet mitä pitääkin. Vaikka olen käyttänyt MO/PayPal/Käteistä.
Sitten erehdyin ja tilasin erään 10 DVD boxin Saksasta. Noh, eipä ole pakettia näkynyt, eikä myyjä vastaa maileihin. . . kiva kiva.. Kun sitten fiksuna katsoin (JÄLKEENPÄIN!!) feedbackejä oli 4 9:stä negatiivisia.. noniiin. Oma moka. Eihän se nyt ollut kuin 80e, mutta otti nuppiin silti. Luottokortilla. Milläs sitten todistat ettei myyjä ole mitään pistänytkään postiin (ettei posti ole hukannut).
Joka tapauksessa, jos haluat huijata ostajaa, onnistuu se varmasti PayPalilla kuten Money Orderilla.
Mielestäni se asia joka kertoo myyjän rehellisyydestä on feedback (eihän toki aina sekään).
Kyllähän se "secret question" aina turvallisuutta lisää, mutta onhan toki aina vaara, että luottokortin numero joutuu vääriin käsiin. Vaikka jonkun epärehellisen työntekijän.
BidPay'ssähän WU lähettää myyjälle tiedot (Reference# jne) postissa kotiin. Jos kirje joutuu vääriin käsiin, onhan sekin huomattava riski. Tosin, koska postin varastaminen on "federal crime" jenkeissä, josta voi saada vaikka 25v linnaa, hillitsee se varmasti osaltaa postin nyysimistä. En tosin usko ,etteikö sitä tapahtuisi.
Eihän varmasti edes kaikille myyjille nämä monet "protectionit" jne ole edes tuttuja. Helpommalla pääsee, kun "item descriptionissa" on "sold as is". Varsinkin, jos myyjä myy itselleen tuntematonta tavaraa (romuja vintiltä).
Noh, pointtini oli kuitenkin se, ettei myyjää voi leimata maksumenetelmän perusteella. Se on sitten jokaisen oma häpeä/onni keneltä ostaa.
Sitä paitsi, en ole aivan sata varma, mutta käsittääkseni, jos minä suomalaisena myyn jotain ja ostaja maksaa paypalilla(näin ainakin vuosi sitten), en pysty nostamaan sitä rahana pankista, vaan joudun käyttämään sitä PayPal ostoksissani.
Jos taas on käteisen tarvetta, niin silloin MO on itselle ehdoton. Tai jos joku USA:lainen(esim,) tekee minulle tilisiirron. (Itse sain onneksi kesällä delegoitua homman niin, että minulle myyjänä jenkki maksoi toiselle jenkille, joka pisti minulle paketin postiin

Onhan PayPalin käyttö HUOMATTAVASTI helpompaa ja nopeampaa, kuin mikään muu maksutapa.
Se tekee siitä jo "hieman" vaarallisenkin... Tulee helposti tilattua kaikkea "mukamas" tarpeellista

Tottakai, aina pitää suhtautua varauksella myyjiin. ja siihen, että hyvällä tuurilla voi saada laatikollisen kiviä postiin. Eihän sitä tiedä.
Olen tilannut kymmeniä paketteja jenkeistä(Ebay) ja kaikki ovat aina olleet mitä pitääkin. Vaikka olen käyttänyt MO/PayPal/Käteistä.
Sitten erehdyin ja tilasin erään 10 DVD boxin Saksasta. Noh, eipä ole pakettia näkynyt, eikä myyjä vastaa maileihin. . . kiva kiva.. Kun sitten fiksuna katsoin (JÄLKEENPÄIN!!) feedbackejä oli 4 9:stä negatiivisia.. noniiin. Oma moka. Eihän se nyt ollut kuin 80e, mutta otti nuppiin silti. Luottokortilla. Milläs sitten todistat ettei myyjä ole mitään pistänytkään postiin (ettei posti ole hukannut).
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
- MacBook Pro x2
iPhone 3GS
-
PayPal palvelusta voit siirtää rahat pankkitilillesi. Rahojen siirto kestää suomalaiseen tiliin noin 5-7 päivää ja on ilmainen yli 100 dollarin tilisiirroissa. Alle 100 dollarin summissa peritään 1 euron käsittelykulu.
Niin toki tärkein mitä ostotilanteessa on tehtävä on ehdottomasti tarkistettava onko käyttäjällä negatiivisia palautteita. Ja katsottava kuin kauan käyttäjä on ollut eBayn käyttäjä. Usein huijarit ovat tehneet noin kuukauden aikana ostaneet muutaman dollarin tuotteita jolla ovat kalastaneet paljon positiivisia palautteita useilta eri käyttäjiltä. Ja sen jälkeen onkin itse myymässä monen tuhannen euron vehkeitä. Eli kannattaa olla varovainen eBayn huutokauppojen kanssa. Sama koskee myös tietty huuto.netiä, tosin sillä erotuksella että kannattaa pyytää epäillyttävissä tapauksissa toimitus postiennakkona niin että paketin lisätiedoissa on annettu lupa tarkastaa paketin sisältö ennen tuotteen maksamista postin toimipisteessä.
Onpa ainakin tullut kahdelta käyttäjältä omat näkemyksensä Paypalin ja Western Union/Money Gram maksupalveluista joten loppupäätelmän ei ole ainakaan yhden käyttäjän varassa joka kehuu itse käyttämäänsä palvelua.
Niin toki tärkein mitä ostotilanteessa on tehtävä on ehdottomasti tarkistettava onko käyttäjällä negatiivisia palautteita. Ja katsottava kuin kauan käyttäjä on ollut eBayn käyttäjä. Usein huijarit ovat tehneet noin kuukauden aikana ostaneet muutaman dollarin tuotteita jolla ovat kalastaneet paljon positiivisia palautteita useilta eri käyttäjiltä. Ja sen jälkeen onkin itse myymässä monen tuhannen euron vehkeitä. Eli kannattaa olla varovainen eBayn huutokauppojen kanssa. Sama koskee myös tietty huuto.netiä, tosin sillä erotuksella että kannattaa pyytää epäillyttävissä tapauksissa toimitus postiennakkona niin että paketin lisätiedoissa on annettu lupa tarkastaa paketin sisältö ennen tuotteen maksamista postin toimipisteessä.
Onpa ainakin tullut kahdelta käyttäjältä omat näkemyksensä Paypalin ja Western Union/Money Gram maksupalveluista joten loppupäätelmän ei ole ainakaan yhden käyttäjän varassa joka kehuu itse käyttämäänsä palvelua.
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Re: Ebayst bongattua:
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Kylla eBay toimii ihan hyvin, itsella taitaa feedback olla tll hetkella +16/100%.
PayPal on maksutapana erittain nappara. Mutta huijareita piisaa, olen skanneria koettanut ostaa pitemman aikaa ja loppujen lopuksi tunnistin eraan yrittajan ilmot suoralta kadelta ja ilmiannoin armotta yllapidolle.
Skanneri ja Mamiyan optiikat on yha haussa... eBay ongelma on etta ostajia on ihan liikaa ja hinnat karkaa tuhannen euron tuolle puolen :-(
Kannattaa muuten muistaa etta jenkeista posti on hidasta ja/tai kallista, euroopan sisalla homma toimii paljon helpommin.
PayPal on maksutapana erittain nappara. Mutta huijareita piisaa, olen skanneria koettanut ostaa pitemman aikaa ja loppujen lopuksi tunnistin eraan yrittajan ilmot suoralta kadelta ja ilmiannoin armotta yllapidolle.
Skanneri ja Mamiyan optiikat on yha haussa... eBay ongelma on etta ostajia on ihan liikaa ja hinnat karkaa tuhannen euron tuolle puolen :-(
Kannattaa muuten muistaa etta jenkeista posti on hidasta ja/tai kallista, euroopan sisalla homma toimii paljon helpommin.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka