Olen tehnyt ensimmäiset web-sivuni iWebillä (vanha versio). Sivuilla on blog - ja haluan siihen kommenttimahdollisuuden. iWebin kommenteissa näyttää kuitenkin olevan paljon ongelmia...
Onko toivoa saada iWebin blogien kommentit toimimaan?
iWebin valmiiden pohjien blog arkistoineen ei muutenkaan toimi ihan niin kuin toivoisin, joten mietin nyt kannattaako käyttää jotain muuta softaa iWebin tilalla. iWebissä kun on melko paljon muitakin rajoituksia. Mitä suosittelette?
Toiveet: sivujen tekeminen helppoa (tämän iWeb täyttää hienosti), blog arkistoineen ja kommentteineen (fiksummat blog-pohjat kuin iWebissä), mieluusti jonkinlainen kuva-arkistotemplate.
(En halua pelkkää blogia, vaan sivuille tulee muutakin. Nämä tarpeet vanha iWeb täyttää hienosti.)
Joka tapauksessa joutuisin päivittämään iWebin uusimpaan versioon (haluan että hyperlinkistä voi avata web-sivut uuteen selaimen ikkunaan, lienee tuettua vasta iWebin uusimmassa versiossa..). Kannattaako mieluummin hankkia pätevämpi (kuitenkin helppo) softa?
KIITOS NEUVOISTA!!
iWeb ja kommentit - onko toivoa?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
iWeb ja kommentit - onko toivoa?
Viesti Kirjoittaja justme »
-
Re: iWeb ja kommentit - onko toivoa?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Blogien kommentointia en ole kokeillut, mutta sen verran tiedän, että ainakin jotkin toiminnot vaativat sen, että sivu on Applen palvelimella. Eli missä sivusi mahtavat sijaita?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja tämä siis ei ole mikään Applen vaatimus, vaan siis tuommoinen kommentointi vaatii palvelinpuolen säätöä sekä softan ajamista, joten ei se oikein voikaan toimia kuin Applen omissa hoteissa.
-
Viesti Kirjoittaja justme »
Kiitoksia kommenteista!! Sivut ovat suomalaisella palveluntarjoajalla - eivät Applella.
Eipä ihme ettei toimi... Arvokkaat kommentit - niin enpä enempää hakkaa päätä seinään. Kiitos!
Jatkan vielä kysymystä - jos päivitän iWebin uusimpaan versioon ja siirrän sivut Applen hoteisiin - toimiiko blogien kommentit sitten? ..jos ymmärrän käytyjä keskusteluja oikein niissä olisi edelleen paljon haasteita..
Ja toinen kysymys - onko kenelläkään parempaa suositusta helposta web-editointi&julkaisusoftasta?
Ja seuraava: millä kotimaisella palvelintarjoajalla (&helpolla softalla) saan toimivat kommentoitavat (& arkistoituvat) blogit - muiden perussivujen joukkoon helposti?
...ja näitä kysymyksiä tulisi lisääkin.. mut olkoon tässä vaiheessa...![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eipä ihme ettei toimi... Arvokkaat kommentit - niin enpä enempää hakkaa päätä seinään. Kiitos!
Jatkan vielä kysymystä - jos päivitän iWebin uusimpaan versioon ja siirrän sivut Applen hoteisiin - toimiiko blogien kommentit sitten? ..jos ymmärrän käytyjä keskusteluja oikein niissä olisi edelleen paljon haasteita..
Ja toinen kysymys - onko kenelläkään parempaa suositusta helposta web-editointi&julkaisusoftasta?
Ja seuraava: millä kotimaisella palvelintarjoajalla (&helpolla softalla) saan toimivat kommentoitavat (& arkistoituvat) blogit - muiden perussivujen joukkoon helposti?
...ja näitä kysymyksiä tulisi lisääkin.. mut olkoon tässä vaiheessa...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
miksi firefoxilla ei näy iWebillä tehty kuvagalleria?
kuvat kyllä näkyy (tietty) kun menee suoraan oikelle sivulle, mutta siis se sivu mistä pääsee eri kuviin, ei näy.
ehkä vois hankkia Dreamweaverin ja opetella vähän sitä html:ää.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
kuvat kyllä näkyy (tietty) kun menee suoraan oikelle sivulle, mutta siis se sivu mistä pääsee eri kuviin, ei näy.
ehkä vois hankkia Dreamweaverin ja opetella vähän sitä html:ää.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Testasin omia sivujani ja tosiaan, kuvagalleria iWebillä tehtyinä eivät toimi edes Safarilla. Tein niihin pieniä muutoksia (mm. muutin inspektorissa kuvien koon pieneksi) ja uudelleenjulkaisin. Nyt toimii.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
nuo minun tekemät sivut toimivat ainakin Safarilla ja IE:llä. Mielestäni aiemmin ne toimivat myös Firefoxilla, mutta kun olen lisännyt kuvia, niin yhtäkkiä ei enää toimi.MacFinn kirjoitti:Testasin omia sivujani ja tosiaan, kuvagalleria iWebillä tehtyinä eivät toimi edes Safarilla. Tein niihin pieniä muutoksia (mm. muutin inspektorissa kuvien koon pieneksi) ja uudelleenjulkaisin. Nyt toimii.
Voisin kokeilla tuota sinun kikkaasi.
-
Viesti Kirjoittaja Marjattah »
Tästä aiheesta olen etsinyt vinkkejä ja kokemuksia. Kerronkin Justmelle, että mulla on uusimmat versiot ja blogit sijaitsee Applen MobileMessa . Olen iWeb-ohjelmaan kovasti tyytyväinen, sivujen päivittäminen on helppoa, ja sivun muokkaamiseen on paljon mahdollisuuksia.justme kirjoitti:
Mutta tuo kommentointi! Olen testannut itse monella koneella, Macilla ja Windowsilla, jopa kännykällä, ja muutamalla selaimella, IElla, Firefoxilla, Safarilla,. Joskus toimii joskus ei. Samaa kertovat lukijani. Joskus toimii, usein ei. Se on ilmeistä, että vanhoilla selaimilla ei kannata edes yrittää. Mutta silti en löydä mitään johdonmukaisuutta havainnoista. Kuulisin kernaasti lisää kommentteja aiheesta kommentit..
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
iWebin Blogiin saa myös kommentit kolmannen osapuolen avustuksella, esim. iComment.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka