Sherukka kirjoitti:Muuten hauskoja nämä lyhenteet, saavat asiat kuulostamaan niin hienoilta, niin hienoilta!
CRM = Asiakasrekisteri, ERP = Toiminnanohjausjärjestelmä.
Kirjoitetaas pikaisesti jotain näistä akronyymeistä, kun varmaan moni tosiaan ei niitä ymmärrä - eikä välttämättä haluakaan ymmärtää.
CRM = asiakkuudenhallinta[järjestelmä]

- ei asiakasrekisteri.
ERP kertonee ihmisille yhtä paljon tai enemmän kuin toiminnanohjausjärjestelmä. Toiminnanohjausjärjestelmä koetaan omien kokemuksieni pohjalta usein tuotannonohjausjärjestelmäksi, mikä taas voi olla kyllä osa toiminnanohjausta. Ehkä tässä voisi valaista asiaa paremmin kertomalla että CRM tarkoittaa myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin käytössä olevaa työkalua, millä kirjataan ylös asiakastapahtumia ja voidaan ehkäpä tehdä joitakin johtopäätöksiä niiden perusteella ja kokonaisuutena se on huomattavasti kivempi juttu kuin word-tiedostot työntekijöiden läppärien C-asemalla hujan hajan ja tieto päässä, kuka soitti, koska, mihin ja miksi
Erppi sitten sellaista järjestelmää, millä voidaan (ohjelmiston tuottajasta ja moduuleiden käyttöönotosta riippuen) hallita montaa eri asiaa, kuten varastotuotteita, asiakkaita, kirjanpitoa, taloushallintoa, jopa sähköpostia ja chatteja parhaimmillaan. Mutta kaikki riippuu kokonaisuudesta, onko tuote räätälöity vai ei ja mitä ollaan otettu käyttöön. Yleensä ERP-järjestelmät ovat koostettuja moduuleista, mitä tosiaan voidaan ottaa käyttöön tarpeen mukaan ja osa niistä vaatii räätälöintiä, osa ei.