Protools Le / M-Powered
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Protools Le / M-Powered
Viesti Kirjoittaja meffari »
Kertokaapas kuinka teillä meneepi Prosessoritehoa. Mulla kun on Mac Pro 2x266 Ghz ja koneen järjestelmän valvonta näyttää noin 30% kuormaa prossulle jo pelkän Protoolsin avaamisen jälkeen, näytteenottotaajuus 48.000 hz. Mulla on M.powered ja olen ajatellut vaihtaa Le versioon sillä mielellä että mahtaakohan sillä omalla raudalla viedä vähemmän prossutehoa. Eikä oikeen jaksa äänittää isomalla näytteenottotaajuudella ja se on ihan per...!! Laittakaapas Le:n omistajat palautetta. Ps. Miten vaikuttaa Dae-buffer?? En huomaa siitä mitään apua mihinkään.
MAC!
-
Re: Protools Le / M-Powered
Viesti Kirjoittaja Saukki »
Moi!
Itsellä LE 7.3.1 ja M-Box 2 mini ja iMac 2GHz/3Gt eikä mun mielestä mene prossutehoa PT:n avaamisen jälkeen ainakaan noin paljoa mitä sulla. Nyt tuli äänitettyä tuolla setupilla pienen levyllisen verran tavaraa (48kHz/24bit) eikä mitään ongelmia ollut ja kone jaksoi hyvin pyörittää... Vaikka sessioissa oli keskimäärin yli 60 audioraitaa.... tietenkin suurin osa niistä joutui olla inaktiivisena kun ei se tue kuin sitä 32 raitaa... Oonkin menossa oikeeseen studioon miksaamaan niitä biisejä...
DAE bufferista ei oo tietoo... en edes muista onko mulla se ruksi valittuna....
Itsellä LE 7.3.1 ja M-Box 2 mini ja iMac 2GHz/3Gt eikä mun mielestä mene prossutehoa PT:n avaamisen jälkeen ainakaan noin paljoa mitä sulla. Nyt tuli äänitettyä tuolla setupilla pienen levyllisen verran tavaraa (48kHz/24bit) eikä mitään ongelmia ollut ja kone jaksoi hyvin pyörittää... Vaikka sessioissa oli keskimäärin yli 60 audioraitaa.... tietenkin suurin osa niistä joutui olla inaktiivisena kun ei se tue kuin sitä 32 raitaa... Oonkin menossa oikeeseen studioon miksaamaan niitä biisejä...
DAE bufferista ei oo tietoo... en edes muista onko mulla se ruksi valittuna....
-
Juu mullakin jaksaa noilla säädöillä pyöriä sinänsä ihan hyvin vaan olis voinu äänittää isommalla näytteenottotaajuudella mutta sitten se rykii jo pahasti. Tilasin lisää muistia eli kohta on tuo 5 Gigaa, en tiedä mihin auttaa mutta ehkä kone on vakaampi kaikinpuolin sitten.
MAC!
-
Viesti Kirjoittaja Saukki »
Oletkos muuten ollut tyytyväinen setuppiisi?
Itse olen tässä miettinyt myös M-Powerediin vaihtamista. Mielessä on käynyt, että jos hankkisi M-Audion Fast Track Ultra 8R:n, mutta arveluttaa riittääkö USB:ssä nopeus.....
Itse olen tässä miettinyt myös M-Powerediin vaihtamista. Mielessä on käynyt, että jos hankkisi M-Audion Fast Track Ultra 8R:n, mutta arveluttaa riittääkö USB:ssä nopeus.....
-
Viesti Kirjoittaja ringo »
Ovatko ajurit ja toolsin päivitykset ajantasalla? Kuulostaa vähän rajulta toi kuorma varsinkin kun koneessa pitäisi olla potkua.
Mulla pyörii eka mallin MBP:ssä (1,83/2G) M-powered sessiot kevyesti, myös Music production toolkitin raita-maksimimäärällä. Prosessoriteho ei oikeastaan koskaan tule ensimmäisenä vastaan.
Sitten tietysti jokin plugari voi olla epäyhteensopiva esimerkiksi Leopardin kanssa?
Oman kokemuksen mukaan M-audion uudet firewirevehkeet (esim. Profire2626) kuormittavat konetta vähemmän kuin Digidesignin vastaavat (002-003). Olen siis kokeillut samoja sessioita samalla koneella eri korttien kanssa, ohjelma tietysti vaihtuu samalla (PT LE/PT MP).
Mulla pyörii eka mallin MBP:ssä (1,83/2G) M-powered sessiot kevyesti, myös Music production toolkitin raita-maksimimäärällä. Prosessoriteho ei oikeastaan koskaan tule ensimmäisenä vastaan.
Sitten tietysti jokin plugari voi olla epäyhteensopiva esimerkiksi Leopardin kanssa?
Oman kokemuksen mukaan M-audion uudet firewirevehkeet (esim. Profire2626) kuormittavat konetta vähemmän kuin Digidesignin vastaavat (002-003). Olen siis kokeillut samoja sessioita samalla koneella eri korttien kanssa, ohjelma tietysti vaihtuu samalla (PT LE/PT MP).
-
Kyllä päivitykset on kohdillaan, Protools on 7.1 M-Powered ja käyttis on Tiger 10.4.11 ja M-audiokin on päivitetty just. M-Audion Projectmixillä tuli toisinaan pientä napsetta mukaan äänittäessä ja tällä Fw1814 on kerran käynyt samoin, muuten olen ollut ihan tyytyväinen laitteisiin. Usb-korttia en ostaisi, mun käsitys on että ne latencyt on aika valtavia niissä. Huomenna saan lisää muistia koneeseen niin näkeepi mitenkä se vaikuttaa Protoolsin toimintaan. Nyt on vaan 1Gee muistia, huomenna 4 lisää.
MAC!
-
Semmonen juttu vielä että jotkut ovat haukkuneet nämä intel-Macit suohon musiikkikäytössä, tiedä siitä sitten...
MAC!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jotkut ovat varmasti haukkuneet ihan jokaisen maailman laitteen huonoksi jossain käytössä... Ja todennäköisesti huomattavasti useammat jotkut käyttävät Intel-macceja audiohommiin oikein mallikkaasti.meffari kirjoitti:Semmonen juttu vielä että jotkut ovat haukkuneet nämä intel-Macit suohon musiikkikäytössä, tiedä siitä sitten...
Intel-koneissa sinänsä ei ole varmasti mitään vikaa, mutta tuossa siirtymävaiheessa oli tietty ongelmaa kun softat ja ajurit ja sen sellaiset eivät välttämättä olleet aivan ajantasalla tai kunnolla toimivia. Digidesign näiden ongelmien kanssa toki painii edelleen, mutta se nyt on ihan normaalia toimintaa heiltä. Eivätköhän he tuen saa kuntoon viimeistään sitten, kun taas tulee jotain uutta rautaa/käyttistä

Sen enempää juuri sinun tapaukseen kantaa ottamatta. En kuitenkaan prosessorimallia ensimmäisenä syyttäisi, varsinkin kun muilla tuntuu toimivan. Enemmänkin minusta haiskahtaisi joltain ongelmalta tuossa PT:ssa.
-
Juu, se onkin M-Powered mitä minäkin epäilen, onneksi koneessa on potkua niin ei tässä jää hommat tekemättä, kunhan vaan ihmettelen että miten se nyt noin paljon syö prossutehoja. Voisko joku plugari-demo jarrutella siellä? Olen nimittäin kokeiluversioita laittanut mm. Autotunea ym. En tiä, pitäiskö poistaa Protools ja asentaa uudestaan?? Kuinka muuten kannattaa poistaa ohjelmat mitä ei käytä, esim kokeiluversiot? Meinaa ettei jää mitään sontaa konetta hidastamaan.
MAC!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Vaikka poistaisit ne miten, niin mikään ei Macissa jää konetta hidastamaan. Suurin osa ohjelmia asentuu ihan pelkästään Ohjelmat-kansioon ja täten roskiin sen kuvakkeen raahaaminen poistaa koko softan. Tämän lisäksi softat tekevät asetuksistaan kotikansion kirjaston preferences-kansioon yhden jokusen kilotavun .plist -tiedoston. Näistä ei ole mitään haittaa, vaikka ne koneelle jättääkin, onpahan asetukset tallessa, jos asentaa uudestaan. Plugarit löytyy kirjaston audio-kansiosta löytyvistä alikansioista.
Periaatteessa plugareita ei pitäisi ladata muistiin, ellei ne ole käytössä, eli ei pitäisi niistä olla kiinni. Jos siis kerran ongelma ilmenee heti ohjelman avatessa.
Siinä PT:n mukana pitäisi joko olla un-installeri tai sitten googlella löydät ohjeet sen täydelliseen nollaamiseen.
Periaatteessa plugareita ei pitäisi ladata muistiin, ellei ne ole käytössä, eli ei pitäisi niistä olla kiinni. Jos siis kerran ongelma ilmenee heti ohjelman avatessa.
Siinä PT:n mukana pitäisi joko olla un-installeri tai sitten googlella löydät ohjeet sen täydelliseen nollaamiseen.
-
Juu on siinä un-installer ja niihän minäkin ajatellut että ohjelman roskiin raahamisen lisäksi ei tartte muuta tehdä.
MAC!
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka