J4n1 kirjoitti:Se on kumma ku ei pysty nukkumaan. Ei unilääkkeistä oo oikein mihinkään ku jo nyt oon hereillä, hä?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Minä taas käyn neuvomaan. Sano jos ihan uuvutan.
Tässä joku päivä sitten joit täällä jossakin ketjussa Batterya. Senkaltaisista en juurikaan mitään muuten tiedä, mutta kofeiiniahan niissä ainakin lie niin paljon, että voi jo uneen vaikuttaa. Ja unilääkkeeksi varmaankin olet saattanut saada nukahtamislääkettä, joka auttaa vain uneen vaipumisessa. Jos koettaisit hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa tehdä kävelylenkin. Ja syödä vähäsen jotakin hiilihydraattivoittoista. Unilääkeuni ei koskaan ole luonnollisen unen veroista ja kun niillä on omat haittansa, ole varovainen. Itse en ole arvannut mitään ottaa, lukuunootamatta yhtä kertaa, jolloin sukulaistädiltä sain pitkän valvoskelujakson jälkeen murusen hänen lääkkeestään, ja näin sitten seuraavana yönä painajaista, että tiikeri kotipihalla minua jahtasi. Jos jotain lääkeapua haluaisin, ottaisin melatoniinia.
Tässä on hyvät hiljan päivitetyt ohjeet
http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito? ... s=khp00075.
Niistä ei kyllä kovin hyvää kuvaa taida saada kun minä mainostan ja itse valvon yökaudet, Hompussakin usein. Tiedän kuitenkin rikkovani noita ohjeita itse muutamassakin kohdassa.