iPhone 3G 2.2 (+muut) bugilistaa
-
iPhone 3G 2.2 (+muut) bugilistaa
Viesti Kirjoittaja 511835 »
Tehdään pientä listaa ja laitetaan parin viikon sisään palautetta menemään. Ongelmana on myös palautteen anto, neuvojen saanti yms. jos FAQ tai foorumi ei vastaa kysymyksiin, vaan tarvitseen ihan oikean ihmisen ongelman selvittämiseksi. Samaa olen huomannut myös muissa isoissa yrityksissä ja operaattoreissa, operaattorit etenkin harrastavat yhteystietojen ja palvelun pimittämistä muilta kuin asiakkailtaan.
Omia bugeja;
1. Safari kaatuilee, sivustosta huolimatta. Luulis että apple.com ainakin toimisi, vaan ei.
2. Youtube ei käytettävissä (jonka muutkin ovat täällä huomanneet).
3. Youtuben Elokuvan muotoa ei tueta -herja.
4. Googlemaps kaatuilee omaa sijaintia haettaessa.
5. Safariin osoitetta kirjoitettaessa 2.1 version "etsi" on vaihtunut 2.2:ssa "go" -napiksi. Vanhempani eivät todellakaan puhu änglääntiä, ja huomasivat asian. Ei nyt bugi, mutta melkein.
Jatkakaa listaa, saadaan lisää nimiä alle niin on vakuuttavampaa kuin jokainen yksitellen..
-
Re: iPhone 3G 2.2 (+muut) bugilistaa
Viesti Kirjoittaja tt »
iPhone 3G / iOS4
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
Todella outoa. Teki tätä jo edellisellä softalla ja nyt vielä jatkuu tällä 2.2:lla.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Koetas resetoida Safari ja kokeile auttaako.Marbo kirjoitti:Mulla ei ainakaan ole ollut bugeja. Kaikki toimii moitteettomasti. Paitsi en pääse homppuun kirjautumaan iphonella :/ Heittää aina pihalle.
-
Ja mites tämä tehdään? Tarkotatko että poistan historiat cookiesit ja cachet? vai mitä?Molto bene kirjoitti:Koetas resetoida Safari ja kokeile auttaako.Marbo kirjoitti:Mulla ei ainakaan ole ollut bugeja. Kaikki toimii moitteettomasti. Paitsi en pääse homppuun kirjautumaan iphonella :/ Heittää aina pihalle.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
En voi valitettavasti yhtyä yhtään mihinkään, koska mikään mainitsemistasi ei ole ongelma, ja puhelin tottelee otsikossa mainittua koodia. Parempi osoite olisi varmaan takuuhuolto omalle puhelimellesi, mainitsithan että vikaa, vikaa, vikaa on ollut ennen, ennen päivitystäkin.
-
Yep.Marbo kirjoitti:Ja mites tämä tehdään? Tarkotatko että poistan historiat cookiesit ja cachet? vai mitä?Molto bene kirjoitti:Koetas resetoida Safari ja kokeile auttaako.Marbo kirjoitti:Mulla ei ainakaan ole ollut bugeja. Kaikki toimii moitteettomasti. Paitsi en pääse homppuun kirjautumaan iphonella :/ Heittää aina pihalle.
-
No eipä auta, monesti tyhjentäny.Molto bene kirjoitti: Yep.
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Itselläni alkoi toimia kun rämppäsin pin-koodia pois päältä ja takaisin ja vaihdoin koodin toiseksi ja takaisin alkuperäiseksi.tt kirjoitti:2.2-versiossa hävisi PIN-koodin kysely, ainakin tuosta omasta kapulastani. Olen rassaillut asetuksia päälle ja pois, boottaillut ja vaikka mitä, mutta kun ei niin ei. PIN-koodia ei puhelin enää suostu kysymään, toimii kuitenkin ihan hyvin vaikka koodia ei syötetä.

-
Sitten en pysty enempää auttamaan. Kokeilin jopa kirjautumista yhtäaikaa macilla ja iphonella ja sekin onnistui.Marbo kirjoitti:No eipä auta, monesti tyhjentäny.Molto bene kirjoitti: Yep.
Luulin aluksi ettei se ole mahdollista, mutta onpa sekin nyt poissuljettu ongelmanlähde.
Toivottavasti joku muu keksis vielä jotain auttaakseen sinua.
-
Viesti Kirjoittaja tt »
Kokeilin vielä tuotakin, mutta ei auttanut. Vaihdoin PIN-koodin ja boottasin - käynnistyksessä ruutuun tuli USB-kaapelin kuva ja jotain mongerrusta ("Solo emergence" tai jotain sinnepäin). Kun en hablaa tota espanjoolaa vai mitälie, niin boottasin uudelleen. Toisella kerralla käynnistyi, mutta antoi pari kertaa ruudulle ilmoituksen "iPhone on aktivoitu".smicke kirjoitti:Itselläni alkoi toimia kun rämppäsin pin-koodia pois päältä ja takaisin ja vaihdoin koodin toiseksi ja takaisin alkuperäiseksi.tt kirjoitti:2.2-versiossa hävisi PIN-koodin kysely, ainakin tuosta omasta kapulastani. Olen rassaillut asetuksia päälle ja pois, boottaillut ja vaikka mitä, mutta kun ei niin ei. PIN-koodia ei puhelin enää suostu kysymään, toimii kuitenkin ihan hyvin vaikka koodia ei syötetä.

Kokeilin sitten vielä vaihtaa koodin takaisin alkuperäiseksi, rämppäilin päälle ja pois ja boottailin välillä - ei vaikutusta. Olkoon, suojakoodi ajaa saman asian.
iPhone 3G / iOS4
-
Viesti Kirjoittaja espionage »
Myöskin täysin arsesta että ko. valintaa ei löydy ellei aseta pääsykoodia käyttöön.
EDIT: jaaha, se toimiikin ainoastaan silloin jos puhelin on nukkumassa ja viesti saapuu.
Mitähän järkeä...
-
Viesti Kirjoittaja Pussycat »
2. Kuulokkeet päässä (musiikkia kuunnellen tai ei), tulee viestiääni tekstarin saapumisesta, avaat iPhonen ja viestin, luet viestin ja ehkä jopa vastaat siihen, poistut SMS-valikosta 'kotiin' ja jatkat esim. musan kuuntelua. Menee minuutti, pari, tulee jälleen uusi viestiääni kuin uusi tekstari olisi saapunut, avaat iPhonen ja kas! mitään viestiä ei näy avausnäytössä eikä SMS-valikossa. Ja tämä tullut eteen vain silloin kun kuulokkeet ovat kiinni iPhonessa.
- MacBook 1.83 GHz, 2Gt
-
Muilla samaa ongelmaa?
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Tällaisissa tapauksissahan ei missään nimessä kannata mainita operaattoreita, joita kyseisissä ongelmatapauksissa käytetään.Marbo kirjoitti:Huomasin että 2.2 asennuksen jälkeen mulla ja mun kaverilla ei tule aina puhelut läpi. Molemmilla siis iphonet, kaverilla kytky sonera ja mulla italia simfree.
-
Aivan aivan, anteeksi tuo.. vitutuksessa unohtu :/ no kaverilla luonnollisesti sonera kun soneran kytkypaska ja mulla saunalahden with italia sim free.ranson kirjoitti:Tällaisissa tapauksissahan ei missään nimessä kannata mainita operaattoreita, joita kyseisissä ongelmatapauksissa käytetään.Marbo kirjoitti:Huomasin että 2.2 asennuksen jälkeen mulla ja mun kaverilla ei tule aina puhelut läpi. Molemmilla siis iphonet, kaverilla kytky sonera ja mulla italia simfree.
-
Viesti Kirjoittaja ptrjhnlll »
mulla tapahtui todennäköisesti 2.2 softapäivityksen jälkeen sellanen homma, että kuulokejohtojen (Senheiser ja iPhonen mukana tullut) mikrofoni lakkasi toimimasta samoin kuin remote, kuulokkeet toimivat kyllä normaalisti. Onko muilla samanlaisia ongelmia elämässään tai tietoa siitä, että liittyykö tämä nimenomaan softapäivitykseen vai onkohan se koko liitin hajonnut?
tulossa iPhone 3Gs 32GB black
-
Viesti Kirjoittaja espionage »
Mulla on sama. Haamuviesti-ilmoituksia tulee normitekstarin perään. Pieni, mutta ärsyttävä bugi, onhan se aina kaivettava povarista se luuri kuitenkin.Pussycat kirjoitti: 2. Kuulokkeet päässä (musiikkia kuunnellen tai ei), tulee viestiääni tekstarin saapumisesta, avaat iPhonen ja viestin, luet viestin ja ehkä jopa vastaat siihen, poistut SMS-valikosta 'kotiin' ja jatkat esim. musan kuuntelua. Menee minuutti, pari, tulee jälleen uusi viestiääni kuin uusi tekstari olisi saapunut, avaat iPhonen ja kas! mitään viestiä ei näy avausnäytössä eikä SMS-valikossa. Ja tämä tullut eteen vain silloin kun kuulokkeet ovat kiinni iPhonessa.
-
Viesti Kirjoittaja 511835 »
Itselläni tulee viesti, en lue, muutaman minuutin päästä viestiääni uudelleen, ikäänkuin jos ensimmäisellä kerralla ei tullut huomattua.
Ja mihinkä lähetän listan, en vielä tiedä -työn alla. Ehdotuksia? Appstoressa kyllä voi antaa palautetta sovelluksista mutta aika heikosti itse omenatoimistoon.
-
Viesti Kirjoittaja Temetus »
1 & 2 huomattu.511835 kirjoitti:Olen huomannut puhelimessani melkoisen kasan bugeja, myös ennen päivitystä. 3rd party softien bugit ei kiinnosta, niitä on jokatapauksessa.
Tehdään pientä listaa ja laitetaan parin viikon sisään palautetta menemään. Ongelmana on myös palautteen anto, neuvojen saanti yms. jos FAQ tai foorumi ei vastaa kysymyksiin, vaan tarvitseen ihan oikean ihmisen ongelman selvittämiseksi. Samaa olen huomannut myös muissa isoissa yrityksissä ja operaattoreissa, operaattorit etenkin harrastavat yhteystietojen ja palvelun pimittämistä muilta kuin asiakkailtaan.
Omia bugeja;
1. Safari kaatuilee, sivustosta huolimatta. Luulis että apple.com ainakin toimisi, vaan ei.
2. Youtube ei käytettävissä (jonka muutkin ovat täällä huomanneet).
3. Youtuben Elokuvan muotoa ei tueta -herja.
4. Googlemaps kaatuilee omaa sijaintia haettaessa.
5. Safariin osoitetta kirjoitettaessa 2.1 version "etsi" on vaihtunut 2.2:ssa "go" -napiksi. Vanhempani eivät todellakaan puhu änglääntiä, ja huomasivat asian. Ei nyt bugi, mutta melkein.
Jatkakaa listaa, saadaan lisää nimiä alle niin on vakuuttavampaa kuin jokainen yksitellen..
Viimeksi eilen Safari jumittui täysin Facebook-saitilla. Mitkään namiskat eivät vastanneet mihinkään.. ei virtanappi ei mitään. Aina tossa herahtaa kylmä hiki otsalle, että pirulauta jos tää puhelin jää tähän tilaan "pysyvästi", niin joutuu odottelemaan akun tyhjenemistä kotvasen.. Noissa tilanteissa sitä toivois akun olevan irroitettavissa. (Näin käynyt siis useamman kerran)
Noh, muutaman minuutin ku vaan pidin sitten luuria lärvini edessä ja huolestuneena pähkäilin, niin yhtäkkiä se lähti taas skulaamaan.. kylläkin Safari luonnollisesti kaatui ja boottasin varmuuden vuoksi, mut silti. Aika buginen selain, vaikka mobiilisurffailun kuningas onkin.

Sit mua ärsyttää, että mm. Applen trailerit-sivuston kaikkia trailereita EI voi katsoa.. Miksi? Quicktimeähän ne on? >:| Tulee vaan se toistonkieltomerkki niitten videoitten päälle.. ärsyttävää. Luulisi, että APPLE sentäs tekis saittinsa sellaseks, että kaiken voi katsoa heidän omilla laitteillaan.
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Kannattais nyt jo varmaan alkaa kaivamaan ne käyttöohjeet esiin, ja edes silmäillä ne päälisinpuolin läpi. iPhonen saa kyllä restartattua väkisin, eikä siihen vaadita mitään akunirroitus mahdollisuutta. Home+Sleep vaan pohjaan, ja pitää niitä niin kauan painettuina, että puhelin boottaa.Temetus kirjoitti:Viimeksi eilen Safari jumittui täysin Facebook-saitilla. Mitkään namiskat eivät vastanneet mihinkään.. ei virtanappi ei mitään. Aina tossa herahtaa kylmä hiki otsalle, että pirulauta jos tää puhelin jää tähän tilaan "pysyvästi", niin joutuu odottelemaan akun tyhjenemistä kotvasen.. Noissa tilanteissa sitä toivois akun olevan irroitettavissa. (Näin käynyt siis useamman kerran)
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Mut eihän kukaan lue käyttöohjeita... Koska mähän osaan käyttää kaikkia laitteita...ranson kirjoitti:Kannattais nyt jo varmaan alkaa kaivamaan ne käyttöohjeet esiin, ja edes silmäillä ne päälisinpuolin läpi. iPhonen saa kyllä restartattua väkisin, eikä siihen vaadita mitään akunirroitus mahdollisuutta. Home+Sleep vaan pohjaan, ja pitää niitä niin kauan painettuina, että puhelin boottaa.Temetus kirjoitti:Viimeksi eilen Safari jumittui täysin Facebook-saitilla. Mitkään namiskat eivät vastanneet mihinkään.. ei virtanappi ei mitään. Aina tossa herahtaa kylmä hiki otsalle, että pirulauta jos tää puhelin jää tähän tilaan "pysyvästi", niin joutuu odottelemaan akun tyhjenemistä kotvasen.. Noissa tilanteissa sitä toivois akun olevan irroitettavissa. (Näin käynyt siis useamman kerran)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Facebookilla on muuten ihan oma ohjelmakin, mikä on kohtalaisen käyttökelpoinen...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja sidewinder_ »
-
Viesti Kirjoittaja Rinz »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka