CD-levystö Macille
-
CD-levystö Macille
Viesti Kirjoittaja Diego R »
-
Re: Cd-levystö macille
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iTunes kyllä hakee raitojen tiedot netistä (olettaen, että ne on siellä).
Valitse viisaasti missä muodossa rippaat, AAC:tä suosittelen ja 256 kb/s.
-
Re: Cd-levystö macille
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Re: Cd-levystö Macille
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
AAC on optimoitu 128-kbps tasolle, korkeammilla bitrateilla voit hyvin käyttää myös MP3-formaattia mikäli epäilet että tulet joskus kuuntelemaan musiikkikirjastoasi laitteella joka ei tue AAC:tä, esim. useat autosoittimet ovat tällaisia.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Helpommaksi ei homma muuttuisi kuin automaattisella cd:n vaihtajalla

-
Re: CD-levystö Macille
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Tää oli hyvä tietää. Vielä kun ohjelma osaisi varmasti nimetä raidat oikein niin ei olisi niin kauhea vaiva tästä hommasta. Sen näkee sitten kun jaksaa aloittaa.TheKraken kirjoitti:iTunesin asetuksia kun myös rukkaa, niin sen saa asetettua niin, että se rippaa automaattisesti kaiken mitä sille syöttää ja tuuppaa levyn ulos välittömästi rippauksen jälkeen. Eli sinä voit katsella Housea töllöstä ja vasurilla tuupata lättyjä sisään sitä mukaa kun kerkiät.
Helpommaksi ei homma muuttuisi kuin automaattisella cd:n vaihtajalla
-

-
Genreksi oli heitetty "Rock" (jessus!), ja julkaisuvuodeksi 2001. Noh, on tuo kyseinen 24-bit remaster k. vuonna julkaistu, mutta kyllä se vaan kummasti häiritsee kun haluaa tietyn aikakauden musaa fiilistellä ja tiskiin pamahtaa Ágætis byrjunin (2001) jälkeen Once I Had A Love (1978).

-
Viesti Kirjoittaja skip »
Tuohan se ongelma noissa tietokannoissa on aina ollut. Itse naputtelin siksi itse kaikkien levyjen artistit, nimet ja biisien nimet itse koneelle ja sitten vaan rippaamaan Maxilla. Olihan tuosta aika paljon enemmän vaivaa, kuin vaikka iTunesiin luottamisesta, mutta nyt voi ainakin olla hyvillä mielin, että biisit ovat oikein ja järkevästi koneella ja ne on sieltä helppo löytää aina. Vielä parisataa levyä jäjellä, niin on kaikki koneella ja apple losslessina, niin ei tarvitse enää koskaan uudestaan rippailla sen takia, että olisi liian häviölliseen muotoon pakattu musiikit!matteus/2 kirjoitti:Gracenotesta löytyypi tosiaan vaikka mitä, mutta ilmeisesti paljon on käyttäjien itse näpyttelemään dataa: kirjoitusvirheitä on vaikka muille jakaa ja genremääreet tuntuvat usein olevan arvalla heitettyjä. Tuossa juuri lisäsin Blondien Plastic Lettersin, ja biisi "No Imagination" oli Gracenoten jäljiltä muodossa "No Immagination". Häiritsee ikävästi LastFM-scrobblailuja.
Genreksi oli heitetty "Rock" (jessus!), ja julkaisuvuodeksi 2001. Noh, on tuo kyseinen 24-bit remaster k. vuonna julkaistu, mutta kyllä se vaan kummasti häiritsee kun haluaa tietyn aikakauden musaa fiilistellä ja tiskiin pamahtaa Ágætis byrjunin (2001) jälkeen Once I Had A Love (1978).
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Mutta eikös asiaa nopeuta kuitenkin se että ottaa Gracenotesta sen tiedon mitä sieltä tulee ja korjailee ne käsin mieleiseen ja oikeaan muotoon. Varmasti se onkin tiedossa(nne), että valitsemalla esim. koko levyn, yhdellä kertaa voi muuttaa monen kappaleen tietoja kerralla. Levyn nimet ja vuosiluvut menee näin helpoiten kohdalleen.skip kirjoitti:Tuohan se ongelma noissa tietokannoissa on aina ollut. Itse naputtelin siksi itse kaikkien levyjen artistit, nimet ja biisien nimet itse koneelle ja sitten vaan rippaamaan Maxilla.matteus/2 kirjoitti:Gracenotesta löytyypi tosiaan vaikka mitä, mutta ilmeisesti paljon on käyttäjien itse näpyttelemään dataa: kirjoitusvirheitä on vaikka muille jakaa ja genremääreet tuntuvat usein olevan arvalla heitettyjä.
-
Menisi, mutta itse en ainakaan luota siihen, että itse huomaan kaikki virheet ja typeryydet helposti, joten päätin hoitaa homman ns. manuaalisesti, jolloin ainakin uskon lopullisten virheiden määrän olevan pienempi, vaika vaivaahan hommasta oli.jlauhia kirjoitti:Mutta eikös asiaa nopeuta kuitenkin se että ottaa Gracenotesta sen tiedon mitä sieltä tulee ja korjailee ne käsin mieleiseen ja oikeaan muotoon. Varmasti se onkin tiedossa(nne), että valitsemalla esim. koko levyn, yhdellä kertaa voi muuttaa monen kappaleen tietoja kerralla. Levyn nimet ja vuosiluvut menee näin helpoiten kohdalleen.skip kirjoitti:Tuohan se ongelma noissa tietokannoissa on aina ollut. Itse naputtelin siksi itse kaikkien levyjen artistit, nimet ja biisien nimet itse koneelle ja sitten vaan rippaamaan Maxilla.matteus/2 kirjoitti:Gracenotesta löytyypi tosiaan vaikka mitä, mutta ilmeisesti paljon on käyttäjien itse näpyttelemään dataa: kirjoitusvirheitä on vaikka muille jakaa ja genremääreet tuntuvat usein olevan arvalla heitettyjä.
-

Ja ei siinä kukaan kuole, jos jotain virhettä ei heti huomaakaan ja se osuu simmuun vasta joku kerta kun biisiä kuuntelet.
-

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Eli? Kannattaa antaa sen iTunesin hallita sitä kirjastoa ihan itekseen. Jos tästä kansiosta nyt oli edes puhe...Diego R kirjoitti:Omaksi hommaksi jäi vaan siirtää kansio oikeaan paikkaan.
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
SEIS Vaarantava virhe!Diego R kirjoitti:Polttelin tuossa äkkiseltään yhden pöydällä lojuneen sinkun. Laitoin ensin tuunssista asetukset kuntoon ja tyytyväinen olen. Levy sisään, poltto ja tiedot oikein, levy ulos automaattisesti. Omaksi hommaksi jäi vaan siirtää kansio oikeaan paikkaan. Hyvä hyvä.
Mitä Kansiota siirtelet ja minne? iTUnesin kansioita ei kannata siirrellä turhia.
-
Olen varmaan itse hieman eri tilanteessa kuin useimmat, koska en soittele biisejä vain iTunesilla, vaan myös Traktor Scratchilla DJ-hommissa, jolloin kyseessä saattaa olla pienimuotoinen katastrofi, jos oikeaa biisiä ei löydykään typon takia. Mutta jokainen tehkööt tavallaan. Itselleni koin oman tapani parhaaksi (harkitsin kyllä iTunesilla automaattisesti rippaamista kauan ja tarkoin, koska se olisi nopeuttanut hommaa merkittävästi).TheKraken kirjoitti:Onhan siellä tietty typoja ja itsekin yleensä genren vähintään vaihdan "oman maun mukaiseksi", mutta on se nyt pienempi vaiva niitä typoja sieltä bongata kuin koko roskaa itse käsin kirjoittaa
Ja ei siinä kukaan kuole, jos jotain virhettä ei heti huomaakaan ja se osuu simmuun vasta joku kerta kun biisiä kuuntelet.
-
iTunes rippaa biisit ennalta määräämääni polkuun josta sitten siirrän artistikansion haluamaani paikalle. Eli esim näin:EJMV kirjoitti:SEIS Vaarantava virhe!Diego R kirjoitti:Polttelin tuossa äkkiseltään yhden pöydällä lojuneen sinkun. Laitoin ensin tuunssista asetukset kuntoon ja tyytyväinen olen. Levy sisään, poltto ja tiedot oikein, levy ulos automaattisesti. Omaksi hommaksi jäi vaan siirtää kansio oikeaan paikkaan. Hyvä hyvä.
Mitä Kansiota siirtelet ja minne? iTUnesin kansioita ei kannata siirrellä turhia.
iTunes - Minä->Musiikki->Levystö
Minä sitten tuolla Levystö-kansion sisällä järjestelen niitä miten parhaaksi näen.
-
Kuunteletko musiikkia pääsääntöisesti jollain muulla ohjelmalla kuin iTunesilla, vai miksi haluat itse sorkkia tiedostoja ja kansioita? Antaisit iTunesin hoitaa järjestelyn: iTunesin kirjastonäkymästä saat kyllä tarvittaessa raahattua biisejä ihan minne haluat.Diego R kirjoitti:Minä sitten tuolla Levystö-kansion sisällä järjestelen niitä miten parhaaksi näen.
-
Viesti Kirjoittaja via »
Omituista - minä taas olen saanut melko usein toimia kirjurina.TheKraken kirjoitti:No siis se osaa kaikki levyt jotka ovat CDDB/Gracenote -tietokannassa. Eli käytännössä kaikki levyt, joiden julkaisija on tiedot sinne laittanut tai jonka tiedot joku avulias aatu on ripatessaan sinne laittanut. Joskus saattaa olla tilanteita, että se kysyy vaihtoehdoista mikä tämä kyseinen levy on, mutta enpä muista että olisi omalla kohdalla levyä kohdalle osunut, jota ei olisi löytynyt. Ja usko pois minun musiikkimaulla se on aika hyvä suoritus, kun hyllystä löytyy vierekkäin perulaista panhuilu-doom metalia sekä venälaista dark ambientia joiden levyjen painosmäärät lasketaan korkeintaan muutamissa tuhansissa
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Mutta eihän virheenkorjauksessa tarvitse kirjoittaa kuin se korjaus. Sitten päivität tietokantaa Advanced-valikosta niin seuraava saa oikeat tiedot.TheKraken kirjoitti:Onhan siellä tietty typoja ja itsekin yleensä genren vähintään vaihdan "oman maun mukaiseksi", mutta on se nyt pienempi vaiva niitä typoja sieltä bongata kuin koko roskaa itse käsin kirjoittaa
Eniten tuossa automatiikassa menee pieleen se, että levyiltä puuttuu rasti "part of compilation", jolloin tapahtuu omituisia asioita. Niinpä tsekkaan nimet ja tuon rastin ennen kirjastoon viemistä. Itse vielä pisteytän ja laitan kansikuvat, joka kyllä hidastaa hommaa melkoisesti. Mutta hyötynsä siitkin on.
-
Aaah eli valotetaan sen verran, että mäcci tuli suureksi osaksi sen takia että olen siirtymässä levynpyörittäjästä digitaalisiin dj-systeemeihin ja sillä tässä nyt levystöä muutan ämpäreiksi. Musiikkia tulee enemmänkin kuunneltua tästä pöytäkoneelta ja läppäri on lähinnä työkalu. Sillä nuo omat järjestelyt yms.matteus/2 kirjoitti:Kuunteletko musiikkia pääsääntöisesti jollain muulla ohjelmalla kuin iTunesilla, vai miksi haluat itse sorkkia tiedostoja ja kansioita? Antaisit iTunesin hoitaa järjestelyn: iTunesin kirjastonäkymästä saat kyllä tarvittaessa raahattua biisejä ihan minne haluat.Diego R kirjoitti:Minä sitten tuolla Levystö-kansion sisällä järjestelen niitä miten parhaaksi näen.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Digitaalisista DJ-systeemeistäkin ainakin Rane Serato Scratch lukee suoraan iTunesin tietokantaa, eli soittolistat tunnistetaan ja biisit löytyy raahaamatta soittimeen. Pirun kätevä ominaisuusDiego R kirjoitti:Aaah eli valotetaan sen verran, että mäcci tuli suureksi osaksi sen takia että olen siirtymässä levynpyörittäjästä digitaalisiin dj-systeemeihin ja sillä tässä nyt levystöä muutan ämpäreiksi. Musiikkia tulee enemmänkin kuunneltua tästä pöytäkoneelta ja läppäri on lähinnä työkalu. Sillä nuo omat järjestelyt yms.matteus/2 kirjoitti:Kuunteletko musiikkia pääsääntöisesti jollain muulla ohjelmalla kuin iTunesilla, vai miksi haluat itse sorkkia tiedostoja ja kansioita? Antaisit iTunesin hoitaa järjestelyn: iTunesin kirjastonäkymästä saat kyllä tarvittaessa raahattua biisejä ihan minne haluat.Diego R kirjoitti:Minä sitten tuolla Levystö-kansion sisällä järjestelen niitä miten parhaaksi näen.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka