tekerolant kirjoitti:Hoho. Toivottavasti pian tulee joku palstan äideistä kertomaan että synnyttäminen. Se on sitten sitä myöten selvä 6-0 -tilanne minkä tahansa äijäilevän intti- tai jumppasuorituksen rinnalla.
Minäpä tulen.
Olin ajatellut ennen esikoisen syntymää, että kun maailman sivu on synnytetty ilman sen kummempia kivunlievityksiä, ja kun niistä ainakin teoriassa voi koitua lapselle haittaa kaikista, en sellaista halua, ilokaasua vain jos joku välttämätöntä on, henkäilen. Siihen mennessä kun poika sitten klo 2.02 syntyi ja olin jo edellisen yön valvonut, olin niin kivusta ja uupumuksesta pyörryksissä, että kaikki kätilön neuvot menivät sivu korvien ja oli vähällä käydä pahasti, kun synnytyksen eteneminen pysähtyi. Imukuppia tarvittiin avuksi ja sitä varten päivystävä synnytyslääkäri kotoansa paikalle. Paikallispuudutuskaan ei tuossa vaiheessa enää ollut mahdollinen ja teki totisesti kipeää kun vauvaa imukupilla ulos ihan kirjaimellisesti kiskottiin. Muutamaan tuntiin eivät tuon jälkeen jalat kantaneet, suihkuunkaan en olisi kyennyt jollei olisi kannateltu pystyssä.
Jos samanlainen kipu olisi taudin tai tapaturman aiheuttama, olisi siitä piirtynyt varmasti ihan toisenlainen muistijälki. Nyt 4 vuotta myöhemmin tyttären syntyessä se oli jo niin haalistunut, että samalla tavoin pelkällä ilokaasulla halusin pärjätä. Eikä ollut vaikeatakaan kun synnytyssaliin menin melkein kuin aamulla töihin, klo 8 tuntumissa, hyvin nukutun yön jälkeen, ja työpäivän ollessa lopuillansa sain ilman mitään kommelluksia 15.32 vauvasen ihoani vasten ja juomaan samantien ensimmäiset maitotilkkansa.
Toivottavasti ei tuo synnytyskertomuskehotus ollut provokaatio. Näin tosissani otin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)