Tuo on ilmeisesti kuitenkin määräaikainen sopimus (24kk)?Jonzalez kirjoitti:Jos sen nyt vaikka rautalangasta vääntäisi, niin ehkä paremmin tulisi ymmärretyksi:
- Saunalahden datapaketti 512 kbit/s 14,80 e/kk, joista aina joka neljäs kuukausi maksutta. Ja tuo hinta sisältää sekä iPhonen että Saunalahdelta saadun "mokkulan" ja MacBookin dataliikenteen. Eli kaksi 512 nopeuksista dataliittymää rinnakkais-simkortin (multisim) avulla samalla kuukausimaksulla, joka jo on pelkästään yksin hinnaltaan Soneraa edullisempi. Tosin tuosta rinnakkaiskortista menee pieni maksu, joka ei tosin ole edes lähelläkään halvimpia datapakettien kuukausimaksuja (2,90 e/kk).
Saako tuohon hintaan samat asiat Soneralta/Telefinlandilta? En ole huomannut tuollaisia tarjouksia?
Ja puhelujen hinnat ovat sitten jo oma aiheensa Soneran kiskurihintoineen ja aloitusmaksuineen... 8)
iPhone 3G:n käyttö sim-sovittimella?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: iPhone 3G:n käyttö sim-sovittimella?
Viesti Kirjoittaja Donza »
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Ja kyseessä ei ole määräaikainen sopimus. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Kyllä on ainakin uusille asiakkaille jos meinaa USB-modeemin saada kaupan päälle. Saunalahden sivuilla lukee sekä Datapaketti- että Mobiililaajakaista -tuotteen kohdalla 24kk määräaikainen sopimus jos ottaa päätelaitteen mukaan. Eri asia sitten jos olet joskus aikaisemmin saanut modeemin kylkiäisinä palvelun tilaamisen yhteydessä tai hankkinut modeemin erikseen.Jonzalez kirjoitti:Ja kyseessä ei ole määräaikainen sopimus.
Ei kai kukaan operaattori nyt hyväntekeväisyyttä harrasta, Elisa -konsernikin yrittää saada hinnalla millä hyvänsä uusia liittymiä kovalla rahalla laajennettuun, mutta nyt jo tukkoiseen 3G-verkkoonsa, ja Saunalahtihan sopii työkaluksi hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Ei kyllä kannattaisi mobiililaitteiden, kännyköiden ja mokkuloitten käyttäjienkään harrastaa hyväntekeväisyyttä, jos sen kohteena on tuo Saksasta aikanaan ilmaakin sikakalliilla ostanut yhtiö. Rahaa tuntuu olevan yhä, mutta kauanko noilla hinnoilla ja ominaisuuksilla asiakkaat pysyvät...?
Onneksi jokainen saa valita omat operaattorinsa. Siitä on jo aikaa, kun Suomessa oli vain "yksi" operaattori. Sen verkossa minäkin käytin silloisia halkomallisia puhelimia. Samoilla raunioillahan Sonera yhä jatkaa, mutta aika ja kilpailijat ovat ajaneet/ajamassa lujaa ohi.
iPhonen yksinoikeuden hankkiminen oli kieltämättä ovela veto, mutta kauanko se toimii, ennenkuin lukitsemattomat tulevat tosissaan saataville Suomessakin? Ja taitaa Nokia-maassa olla iPhonen merkitys yhä aika pieni, vaikka itsekin siihen harvalukuiseen joukkoon kuulun, joille kyseinen Applen laite on se "oikea" puhelin.
Tuon Saunalahden mokkulan sain kaupan päälle sopivasti liittymät valiten ja vaihtaen tarjouksia seuraamalla. Ihan saman olisi voinut tehdä kuka tahansa - ei se mitään vanhaa asiakkuutta vaatinut - oikeisiin tarjouksiin tarttumista oikeaan aikaan vain. 8)
Onneksi jokainen saa valita omat operaattorinsa. Siitä on jo aikaa, kun Suomessa oli vain "yksi" operaattori. Sen verkossa minäkin käytin silloisia halkomallisia puhelimia. Samoilla raunioillahan Sonera yhä jatkaa, mutta aika ja kilpailijat ovat ajaneet/ajamassa lujaa ohi.
iPhonen yksinoikeuden hankkiminen oli kieltämättä ovela veto, mutta kauanko se toimii, ennenkuin lukitsemattomat tulevat tosissaan saataville Suomessakin? Ja taitaa Nokia-maassa olla iPhonen merkitys yhä aika pieni, vaikka itsekin siihen harvalukuiseen joukkoon kuulun, joille kyseinen Applen laite on se "oikea" puhelin.
Tuon Saunalahden mokkulan sain kaupan päälle sopivasti liittymät valiten ja vaihtaen tarjouksia seuraamalla. Ihan saman olisi voinut tehdä kuka tahansa - ei se mitään vanhaa asiakkuutta vaatinut - oikeisiin tarjouksiin tarttumista oikeaan aikaan vain. 8)
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Ei varmaan lohduta niitä jotka haluaisivat saman palvelun samaan hintaan nyt...? Vai onko tuo sinun erikoistarjouksesi edelleen voimassa?Jonzalez kirjoitti: Ihan saman olisi voinut tehdä kuka tahansa - ei se mitään vanhaa asiakkuutta vaatinut - oikeisiin tarjouksiin tarttumista oikeaan aikaan vain.
Jos viestisi tarkoitus oli taaseen mainostaa omaa nokkeluuttasi, niin onneksi olkoon.

Ollaan aika pahasti aiheen vieressä, joten minun puolestani tämä taisi olla tässä.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Juu - back to aiheeseen...
Onko jollain täysin 2.1 versiossa toimiva sim-sovitin ?
Mikä, mistä saa ja onko jotain huomioitavaa käyttöön otossa.
Muuttaako iLuurin näyttämiä tietoja Settings - General - About paneelissa (IMEI/ICCID) ?
EDIT: Entäs 2.2 versiossa? Muutamia kuulemma jo löytyisi REBEL sim jne... ?
EDIT: http://www.usbfever.com/index_eproduct_ ... cts_id=788
Onko jollain täysin 2.1 versiossa toimiva sim-sovitin ?
Mikä, mistä saa ja onko jotain huomioitavaa käyttöön otossa.
Muuttaako iLuurin näyttämiä tietoja Settings - General - About paneelissa (IMEI/ICCID) ?
EDIT: Entäs 2.2 versiossa? Muutamia kuulemma jo löytyisi REBEL sim jne... ?
EDIT: http://www.usbfever.com/index_eproduct_ ... cts_id=788
-
Viesti Kirjoittaja jback »
Moi,
Minulla on ollut jo jonkin aikaa RebelSim adapteri Suomesta ostetussa (Sonera) iPhonessa. Käytän siinä Saunalahden
datapaketilla varustettua SIMiä (tietenkin yhdessä Rebellin kanssa). Päivitin puhelimeen juuri 2.2 firmiksen ja samalla
päivitin (ohjelmoin) RebelSimmin uudelle (5.4i). Kaikki toimii kuin "junan vessa"... alussa oli hieman ongelmia (heinäkuussa)
kun RebelSimmin korteissa oli paljon vikoja... nyttemmin laatu on ihan toisenlaista... SUOSITTELEN
Minulla on ollut jo jonkin aikaa RebelSim adapteri Suomesta ostetussa (Sonera) iPhonessa. Käytän siinä Saunalahden
datapaketilla varustettua SIMiä (tietenkin yhdessä Rebellin kanssa). Päivitin puhelimeen juuri 2.2 firmiksen ja samalla
päivitin (ohjelmoin) RebelSimmin uudelle (5.4i). Kaikki toimii kuin "junan vessa"... alussa oli hieman ongelmia (heinäkuussa)
kun RebelSimmin korteissa oli paljon vikoja... nyttemmin laatu on ihan toisenlaista... SUOSITTELEN
-
Viesti Kirjoittaja masi15 »
Terve,
Tilasin jenkki iphonen ebaysta noin kk sitten ja frendi toi sen mulle suomeen, samalla siina tilasin Gevey-3g sim-sovittimen. Kun sain puhelimen auki ni sain huomata etta se kaveri jolta olin ostanut luurin oli mennyt ja updatannut puhelimen uusimpaan 2.2 firwareen joten mun Gevey ei siina sitten toiminut kun oli sita vanhempaa 2.1 mallia. Nyt sitten tilasin Rebelsimin Englannista ja kaiken tan kikkailun jalkeen (saunalahden simin leikkaus, Rebelsimin updeittaus ja vanhalla nokialla saunalahden internet asetuksien palautus) sain sen toimimaan. EDGE toimii mutta 3g ei viela koska tarvitsen siihen toisen 3g puhelimen missa saunalahti pelittaa. Siina sitten tarvii taas palauttaa internet asetukset ja sitten pistaa takasin iphoneen niin pitaisi se 3g:kin toimia. Ihan on ollut positiivinen kokemus, vahan enemman saatoa kun luulin mut talla hetkella toimii moitteettomasti. Suosittelen kylla jos tosiaan on 2.2 firmis ja eika jaksa odotella unlockia.
Edit.
Tosiaan sain 3g nokian kasiini ja sain 3g asetukset tohon mun saunalahden simiin, nyt toimii 3g ja muutenkin pelittaa hienosti. Voisin sen viela lisata etta luurissa on toi 2.28 baseband ja firmis 2.2.
Edit2.
No kun nyt oon tata rebelsima hehkuttanut tassa ni tulee paskaa niskaan, se toimi 3g:eella noin paivan ja nyt ei sitten saa puhelimeen yhteytta enaa ja textarit eivat tule lapi. Johtuu pitkalti tosta 2.28 modeemista. 3g ei paalla ni puhelin pelittaa vallan mainiosti.
Tilasin jenkki iphonen ebaysta noin kk sitten ja frendi toi sen mulle suomeen, samalla siina tilasin Gevey-3g sim-sovittimen. Kun sain puhelimen auki ni sain huomata etta se kaveri jolta olin ostanut luurin oli mennyt ja updatannut puhelimen uusimpaan 2.2 firwareen joten mun Gevey ei siina sitten toiminut kun oli sita vanhempaa 2.1 mallia. Nyt sitten tilasin Rebelsimin Englannista ja kaiken tan kikkailun jalkeen (saunalahden simin leikkaus, Rebelsimin updeittaus ja vanhalla nokialla saunalahden internet asetuksien palautus) sain sen toimimaan. EDGE toimii mutta 3g ei viela koska tarvitsen siihen toisen 3g puhelimen missa saunalahti pelittaa. Siina sitten tarvii taas palauttaa internet asetukset ja sitten pistaa takasin iphoneen niin pitaisi se 3g:kin toimia. Ihan on ollut positiivinen kokemus, vahan enemman saatoa kun luulin mut talla hetkella toimii moitteettomasti. Suosittelen kylla jos tosiaan on 2.2 firmis ja eika jaksa odotella unlockia.
Edit.
Tosiaan sain 3g nokian kasiini ja sain 3g asetukset tohon mun saunalahden simiin, nyt toimii 3g ja muutenkin pelittaa hienosti. Voisin sen viela lisata etta luurissa on toi 2.28 baseband ja firmis 2.2.
Edit2.
No kun nyt oon tata rebelsima hehkuttanut tassa ni tulee paskaa niskaan, se toimi 3g:eella noin paivan ja nyt ei sitten saa puhelimeen yhteytta enaa ja textarit eivat tule lapi. Johtuu pitkalti tosta 2.28 modeemista. 3g ei paalla ni puhelin pelittaa vallan mainiosti.
13" MacBook Air i5/8GB/128GB (mid-2012)
iPhone 3GS 32GB
iPad 2 32GB
iPhone 3GS 32GB
iPad 2 32GB
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka