onko esikatselussa jotain näppäinoikotietä ikkunan vaihtoon?
mulla on joku parikymmentä pdf:ää auki ja olis mukava selailla muuten kuin exposen tai ylävalikon kautta peräkkäisiä ikkunoita.
tällaista ominaisuutta kaipaan varsinkin laskareita tehdessä, kun pitää seilata luentoprujujen ja tehtävien välillä koko ajan.
onko esikatselussa jotain näppäinoikotietä ikkunan vaihtoon?
mulla on joku parikymmentä pdf:ää auki ja olis mukava selailla muuten kuin exposen tai ylävalikon kautta peräkkäisiä ikkunoita.
tällaista ominaisuutta kaipaan varsinkin laskareita tehdessä, kun pitää seilata luentoprujujen ja tehtävien välillä koko ajan.
Järjestelmäasetukset > näppis > Ruksi kohtaan kohdenna seuraavaan aktiiviseen ikkunaan (tms), sen jälkeen voit CTRL-F4 vaihdella ikkunoita, periaatteessa.
Tiikerissä tämä oli mielestäni mukavassa paikassa, cmd+< leopardissa oli siirretty jonkin mystisen varmaankin jenkkinäppikselle soveltuvan näppäimen taakse. Mutta kuten sanottu, niin järjestelmäasetuksista voit tuon käydä vaihtamassa mieleiseksesi.
gramdel kirjoitti:Tiikerissä tämä oli mielestäni mukavassa paikassa, cmd+< leopardissa oli siirretty jonkin mystisen varmaankin jenkkinäppikselle soveltuvan näppäimen taakse. Mutta kuten sanottu, niin järjestelmäasetuksista voit tuon käydä vaihtamassa mieleiseksesi.
/---
ap
Eihän sitä mihinkään ole muutettu ellei itse ole muuttanut.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
eskofot kirjoitti:Järjestelmäasetukset > näppis > Ruksi kohtaan kohdenna seuraavaan aktiiviseen ikkunaan (tms), sen jälkeen voit CTRL-F4 vaihdella ikkunoita, periaatteessa.
Mulla on tuo rasti, mutta silti MBP säätää äänenvoimakkuutta kaikilla F4-yhdistelmillä. Esim CNTR-F4. Kummallista.
Se johtuu siitä, että oletuksena MBP:n F4 tulee fn-F4. Ilman tuota funktionäppäintä se on vain äänenvoimakkuussäädin. Tämän voi kääntää asetuksista toisinkin päin.
vielä sitten semmonen että miten pääsee kätevästi edelliseen ikkunaan, kun sekin olisi erittäin kätevää.
Kokeilin luoda näppisoikotien esikatselulle erikseen ja kaikille ohjelmille: "Kohdista aktiivisen ohjelman edelliseen ikkunaan", mutta ei toiminu.
tietysti esikatselulle pelkka Kohdista seuraavaan ikkunaan
mun_kero kirjoitti:vielä sitten semmonen että miten pääsee kätevästi edelliseen ikkunaan, kun sekin olisi erittäin kätevää.
Kokeilin luoda näppisoikotien esikatselulle erikseen ja kaikille ohjelmille: "Kohdista aktiivisen ohjelman edelliseen ikkunaan", mutta ei toiminu.
tietysti esikatselulle pelkka Kohdista seuraavaan ikkunaan
cmd < siirtyy yhteen suuntaan ja cmd > toiseen.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs