Hemi392 kirjoitti:
Noh, mielestäni 340 hp 5.7L(350cid) V8:sta kuulostaa ihan hyvältä.
Kyllä liki kuusilitraisesta koneesta pitäisi saada ainakin 400 bhp (kun kerran 300 konia saa irti jo kaksilitraisestakin, kuten Atomissa)
Ja toiseksikin Jenkeissä tehtiin automaattilaatikoita vielä kun englantilaiset ajelivat hevoskärryillä.
Siinä olet kyllä aivan oikeassa...ja en todellakaan ymmärrä miksi euroopassa suositaan niin pajon manuaaleja...Itsekin vannon automaatin nimeen.
Tuossa vain vikana on se, että vaihteisto on kivikautista mallia. 4-lovinen ei todellakaan takaa kovin kummoista suorituskykyä. Tuon koneen kanssa tulisi olla vähintään kuusilovinen...ja vielä mieluummin DSG (vaikkakin tällöin joutisi luopumaan pehmeästä liikkeellelähdästä...)
Itsellä on ollut 3:ssa autossa jenkkien Chryslerin tekemä automaatti ja kun esim. eurojen lodjuun vertaa, niin HUH! On hieman äkäisempi .. Tosin muutenkin nuo eurot nukkuu vielä kun kaasun on painanut puoleenväliin..
Hei, haloo! Tässä puhutaan GT-autoista...ei ns. siviilivehkeistä.
Itse olen senverran amerikkalaista autoa ajanut (340hp), että kun euroissa koko kori kolisee ja muovit natisee, Amerikkalainen menee erittäin nätisti.
Nyky jenkit ovat jo niin muovisia että kaikki natisee...ja kun vielä on käytetty huonolaatuisia muoviosia...
Riippuen varustelusta saa alustan myös jäykkänä (lähes poikkeusetta).
En oikein ymmärrä mistä tämmöinen jenkkialusta=löysä idea on edes saanut alkunsa. Tottakai se on 20 v vanhassa autossa, kun iskarit alkavat olevan jo metsästysmailla. Mutta vertaappa euroon huhhuh..
Johtuu ihan siitä että jenkkien alustaratkaisut ovat yleensä vanhan testamentin ajalta...ja siihen ei mikään "jäykkä alusta" auta, kun auton käytös on mitä on. Eurooppalaisissa GT:ssä on sentään yleensä kunnollienn alusta, ja painotus sen verran alhaalla että se ei heijaa puolelta toiselle. (Kannattaa katsoa TopGearin koeajo tuosta uudesta Chrysleristä niin näet miten se käyttäytyy radalla, eikä sokeasti uskoa mainospuheita.
Aston Martinia , enkä Atomia ole kokeillut. Eikä ikinä kyllä ole tehnyt mielikään

.
Katsoppa TopGearin koeajo näistäki (Atomin viimeisimmässä 26.12.05 -jaksossa)
Niin johan alkaa tekemään mieli.
Tuo 300 on Chryslerin HiPo mallin mallinimi, ei teho. Juontaa juurensa vuodesta '55 jolloin siinäkin oli HEMI.
Sen ajan jenkit olivatkin oikeita jenkkejä, eivätkä nykyisiä muovirämpeleitä...
Näyttää muuten tuo uusi 300:nen luonnossa aika agressiiviselta.
Totta...ja jos minulta kysytään niin rumalta...mutta se on makuasia...pitäköön jokainen mistä haluaa.
ps. On tuo 300-malli muuten tarkoitettu kyllä enemmän "kansan-autoksi" kuin tuommoinen AM tai Atom.
Ai sillä hinnalla vai? Ja jos vikkelä "kansanauto" pitisi saada, niin mieluummin vaikka X-Type isolla koneella, automaatilla ja nelivedolla...tai vaikka Bemarin M5...