
Tuoli numero 41, vangittuna alkuperäisessä ympäristössään.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Ei muuta ku yhteyttä Denzel Washingtoniin vaimikäseoli.sinitiainen kirjoitti:Ja vielä toinen, Arabian, pohjassa vuosiluku 1955 ja epäselvä signeeraus, tekijää en ole saanut selvitettyä.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Anna kun arvaan: Paimiossa? On muuten ihan ymmärrettävää, mutta oudon näköistä, kun tuolla on tuolit ketjuilla pattereissa kiinni.matteus/2 kirjoitti:
Tuoli numero 41, vangittuna alkuperäisessä ympäristössään.
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Niin varmaan täytyisi tehdä. Kaksi tuon tarkoittamasi herran kirjoittamaa kirjaa ja Arabian omia luetteloita olen katsellut läpi eikä niistä löydy. Tuollaisista kuviomaljakoista en niin kovin ehkä välittäisi, mutta nuo kauriit on herkällä kädellä maalattu ja maljakko on perintönä tullut.Crimson kirjoitti:Ei muuta ku yhteyttä Denzel Washingtoniin vaimikäseoli.sinitiainen kirjoitti:Ja vielä toinen, Arabian, pohjassa vuosiluku 1955 ja epäselvä signeeraus, tekijää en ole saanut selvitettyä.
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tapio-lasit 1952
Tapio Wirkkala suunnitteli lasit olympiavuonna 1952 Iittalan lasitehtaalle. Wirkkalaa, joka syntyi Hangossa 1915, kutsuttiin viivan mestariksi. Kun hän piirsi esineen mallia liitutaululle, hän saattoi aloittaa oikealla kädellä ja vaihtaa vasempaan täysin saumattomasti. Wirkkala sanoi, että lasilla on oma henki jota täytyy kunnioittaa. Hallitakseen lasin ominaisuudet Wirkkala edellytti itseltään lasinpuhallusmenetelmien perusteellista ymmärtämistä. Tästä tietämyksestä syntyi hänen omaperäinen, ainutlaatuinen tyylinsä, josta kertoo myös Tapio-lasien ilmakupla. Kuplan ansiosta lasisarja voitti Grand-Prix palkinnon Milanon Triennaalessa 1954. Tapio-lasi on mielenkiintoinen, puhdaslinjainen mestariteos.
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Jep. Kartio-laseja tuli ostettua (kahta kokoa) jälleen pukinkonttiin, sekä itselle että muille. 8)
Viesti Kirjoittaja atheos »
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja JHA »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Samaten.... 2atheos kirjoitti:Sitähän Suomi on täynnä - arkidesignia. Iittala, Arabia, Hackman, Marimekko ja kaikki. Aalto-maljakkoa, Aalto -jakkaraa sun muuta. Niin, tämäkin tosiaan on design-tuote, kuka tunnustaa omistavansa: KUVA: JAKKARA
(Itselläni on noita kaksi...)
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Varmaan jokaisesta suomalaisesta kodista löytyy vähintään jotain noista. Monista kaikkia.atheos kirjoitti:Sitähän Suomi on täynnä - arkidesignia. Iittala, Arabia, Hackman, Marimekko ja kaikki.
Tuosta tehtyjä halpakopioita saa lähes joka sotkasta ja ikeasta yms. Kolmijalkanen onkin tyylikkäämpi.atheos kirjoitti:Aalto-maljakkoa, Aalto -jakkaraa sun muuta. Niin, tämäkin tosiaan on design-tuote, kuka tunnustaa omistavansa:
KUVA: JAKKARA
(Itselläni on noita kaksi...)
Viesti Kirjoittaja harri »
Mutta epäkäytännöllisempi. Sillä ottaa helposti lipat.Crimson kirjoitti:Kolmijalkanen onkin tyylikkäämpi.
KUVA: JAKKARA
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kyllä! Se on melko huono keinutuoli!harri kirjoitti:Mutta epäkäytännöllisempi. Sillä ottaa helposti lipat.Crimson kirjoitti:Kolmijalkanen onkin tyylikkäämpi.
KUVA: JAKKARA
-Harri
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Paimiossa hyvinkin. Parantola on hieno kokonaisuus: itse rakennuksen lisäksi kaikki yksityiskohdat ja suuri osa huonekaluista on Aallon suunnittelemia. Suosittelen opastettua kiertokäyntiä lämpimästi kaikille Aallon arkkitehtuurista ja designistä kiinnostuneille.Maza kirjoitti:Anna kun arvaan: Paimiossa? On muuten ihan ymmärrettävää, mutta oudon näköistä, kun tuolla on tuolit ketjuilla pattereissa kiinni.matteus/2 kirjoitti:http://i290.photobucket.com/albums/ll27 ... aks/41.jpg
Tuoli numero 41, vangittuna alkuperäisessä ympäristössään.
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kyllä! Ja tuossa on värikin kohdillaan. Jos voitan joskus lotossa, hankin ensitöikseni tommosen design-tuotteen.Lihapipo kirjoitti:Kaikenlaista kippoa, purnukkaa ja epämääräistä vanerisätöstä on postattu, mutta tämä muotoilun kruununjalokivi on jätetty täysin huomiotta?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Tunturi_Automat.jpg
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja iToni »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tapio Wirkkalan aito ja oikea Finlandia-pullo on paljon houkuttelevampi. Design on muuttunut matkan varrella ainakin pariin otteeseen, eikä ainakaan viimeinen muutos ole Wirkkalan käsialaa. Kuvassa näkyy myös pikkuinen lasi, joka tuli muinoin pullon mukana. Meillä on noita kotona...iToni kirjoitti:Tässä yksi designtuote, joka on liian arkinen muistettavaksi kun puhutaan designista.
Ajaton ja houkutteleva muotoilu. Käsi ylös jos et tunne...