Nokia N97
-
Re: Nokia N97
Viesti Kirjoittaja ejm »
Nokian kännykkäpuhelimien käyttäjänä tai läheltä seuranneena sivustakäyttäjänä olen ollut läpi heidän tuotannon historian. Ekoilla ARP-puhelimilla aloitettiin autoissa, sitten kannettiin niitä auton akun kokoisia akkukännyköitä, joiden akku kesti nippanappa kakskymmentä minuuttia. Oikeitten kännyköiden evoluutiossa oiskohan ollut kolmannet tai neljännet, jotka alkoi olla vasta oikeita puhelimia ja ilmeisesti koko Nokian historian parhaita. Sitten alkoi huima nousukausi ja kännyköihin piti saada kaikki mahdolliset toiminnot ja samalla laatu laski niin ala-arvoiseksi että henkilökohtainen arvostus Nokiaa kohtaan häipyi. Ja mikä pahinta, käytettävyys heikkeni suhteessa kilpailijoihin. Sitten siirryin ensin Ericssoniin ja lopulta Motorolan Razriin, joka on mulla vieläkin varapuhelimena ja toisena on Nokian 6120 classic, jonka hankin hyvien yhteysnopeuksien vuoksi, mutta sekin rupesi sekoileen puolen vuoden käytön jälkeen. Hyvällä säkällä sillä voi nyt jopa soittaakin.
Ratzr on puutteineenkin minun kännykkähistorian paras puhelin. iPhonen totuus paljastuu vasta myöhemmin, vaikka nyt en osaa ajatellakaan että suostuisin käyttämään mitään muuta. Viime aikoina perheessä on kuitenkin ollut vaimolla uusia Nokialaisia, joista yksi oli ylitse muiden, siihen vaihettiin takuuna kolme kertaa koko sisuskalusto vuoden sisällä, eikä se ikinä silti ruvennut pelaamaan, sitten saatiin ihan kokonaan uusi tilalle, se taisi kestää pari kuukautta, nyt se on lapsella leikkikaluna "lelukännykkä". Käsittämätöntä on ollut myös se buuttauksien ja akkujen poistojen ruletti. Nyt vaimollakin on iPhone ja saa olla aika rohkea kaveri joka sen häneltä pois ottais.
Pakosta tulee mieleen että Vanjoen oli pakko mollata uutta kilpailijaa juuri siinä asiassa missä Nokia tuntee ilmeisesti olevansa vahvoilla. Nokia on panostanut kännykkäkameroihin, se on hieno asia ja toivottavasti kehitystyö jatkuu edelleen yhtä hyvänä, mutta Applen valitsema linja sopii minun ja uskoisin aika monen muunkin käyttötarkoituksiin riittävän hyvin. N97 vaikuttaa videoiden perusteella tuotteelta, jolle toivoisi menestystä. Minulle se ei valitettavasti sovi mitenkään. Liian paljon luukkuja, liukuja, valikkoja ja vieläkin liian iso fyysinen koko.
Toki toivon Nokian ja koko Suomen kansatalouden kannalta pelkkää hyvää Nokialle ja varsinkin että työpaikat säilyis Suomessa. Mutta kyllä Vanjoella ja kumppaneilla on mielestäni parempaakin tekemistä kuin haukkua yhtä kännykkäkameraa, joka on vasta valmistuksensa alkupäässä.
-
Viesti Kirjoittaja Lemoncake »
Jep, uutta kilpalijaa ei saa mollata.ejm kirjoitti:Toki toivon Nokian ja koko Suomen kansatalouden kannalta pelkkää hyvää Nokialle ja varsinkin että työpaikat säilyis Suomessa. Mutta kyllä Vanjoella ja kumppaneilla on mielestäni parempaakin tekemistä kuin haukkua yhtä kännykkäkameraa, joka on vasta valmistuksensa alkupäässä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ovi »
Mulla on ollut 2 iPhonea ja ne molemmat hajosi alle kuukauden sisällä. Vaimon iPhonessa ei toimi GPS eikä puhelin, mutta jostain ihme syystä takuu ei korvaa. Lisäksi mun yhden kaverin iPhone räjähti sen taskussa ja siltä amputoitiin jalka.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
No huh mitä kokemuksia iPhonestaovi kirjoitti:Huh mitä pa5kaa osa teistä Jobsin orjista täällä suoltaa.
Mulla on ollut 2 iPhonea ja ne molemmat hajosi alle kuukauden sisällä. Vaimon iPhonessa ei toimi GPS eikä puhelin, mutta jostain ihme syystä takuu ei korvaa. Lisäksi mun yhden kaverin iPhone räjähti sen taskussa ja siltä amputoitiin jalka.

Onko tuolla amputoinnilla ja iPhonella tekemistä toistensa kanssa ?

Toi sun nikki on ainakin Nokian rekisteröimä

-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Tämä on kyllä paras tähän mennessä, harmi vain että olit niin lähellä kaveriasi kun sulta meni näköjään samalla aivot!ovi kirjoitti:Huh mitä pa5kaa osa teistä Jobsin orjista täällä suoltaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Vikke »
Taas näitä kateellisia Nokiasta pitääviä.ovi kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=CZGIn9bpALo
-
Viesti Kirjoittaja Murtsi »
-
Viesti Kirjoittaja Vikke »
Ei ei, mutta ohi aiheen jutut voisi riittää. Mielestäni tämä voisi olla loistopuhelin, jos multi touch löytyisi.Murtsi kirjoitti:Nohnoh, ei pidä provosoitua jos provoisoidaan. Rahoittaako jos kerron että iphone 3g on paras ja kaunein ja nopein, iankaikkisesti! (itse olen sitä mieltä että ko. tuote on mitä järkyttävintä pa*kaa, mutta mitäs väliä kun kerran kaupaksi käy)
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
20 asiaa, jossa nokia 5800 xpressmusic on applen iphone 3G:ta parempi
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... ta_parempi
kokeillaas kuinka sumeita applelaseja täältä löytyy

mikäs siitä multitouchista päivittäiskäytössä puhelimen yhteydessä tekee siitä niin tärkeän ominaisuuden? Oishan se vielä yks kiva lisä nokian puhelimeen, mutta elintärkeä? Onnistuuko kapasitiivisella näytöllä styluksen käyttö? jos onnistuu, nii en oikee keksi syitä miksei nokia ole sitä vielä tuonu mihinkää kosketuslaitteeseensa. Ehkä nokialla on vielä softapuolella se puoli keskeneräinen?
-
Viesti Kirjoittaja Iivana Julma »
Katoin ton vertailun ja yks asia mikä pisti silmään (ja on pistänyt jo aiemminkin eri yhteyksissä) oli kohdassa:hieman offtopiccia:
kokeillaas kuinka sumeita applelaseja täältä löytyyjostain tosin löytynee vastaavanlainen iphonelle
mikäs siitä multitouchista päivittäiskäytössä puhelimen yhteydessä tekee siitä niin tärkeän ominaisuuden? Oishan se vielä yks kiva lisä nokian puhelimeen, mutta elintärkeä? Onnistuuko kapasitiivisella näytöllä styluksen käyttö? jos onnistuu, nii en oikee keksi syitä miksei nokia ole sitä vielä tuonu mihinkää kosketuslaitteeseensa. Ehkä nokialla on vielä softapuolella se puoli keskeneräinen?
"18. Viestit
iPhone 3G: ei tukea viestien edelleenlähettämiselle, useamman tekstiviestin poistamiselle kerrallaan, tekstiviestin lähettämiselle usealla henkilölle kerrallaan eikä multimediaviesteille
5800 XpressMusic: tukee kaikkea yllämainittua"
Kyllä mun iPhonella vaan onnistuu tekstiviestin lähettäminen usealle henkilölle kerrallaan. Mistähän tuo väite tulee, ettei onnistuis?
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »

— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Olisikoha jäänyt kummittelemaan kun käsittääkseni aikanaan ensimmäisissä iLuureissa ei moista ominaisuutta olisi.Iivana Julma kirjoitti: Kyllä mun iPhonella vaan onnistuu tekstiviestin lähettäminen usealle henkilölle kerrallaan. Mistähän tuo väite tulee, ettei onnistuis?
Tosin nykyäänkin taitaa olla niin että vastaanottajat pitää yksitellen lisätä iLuurissa, sen sijaan että voisi samalla kertaa listalta ruksata (vai?)
Ja onko vieläkään tukea ryhmille lähettämiseen?
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Sehä siinä onki ku se on vaihtoehtona vaan. Käsialatunnistus? piirtely?Pikkuroope kirjoitti:Stylustako täällä kaivataaneiks tästäki ollu jo juttua aikaisemmin tässä ketjussa, ei kovin moni haluais stylusta kaivaa jos onnistuu ilmanki. Jos ootte huomannu ni sen takia noi on tässä yleistyneet, että nykyään pystyy käyttämään käsinkin.

-
Viesti Kirjoittaja Iivana Julma »
Vastaanottajakentässä kun valitsee vastaanottajan nimen alkukirjaimen niin pääsee listaan ja siitä valkkaa. Ja toistaa tämän sitten seuraavalle vastaanottajalle. Suht simppeliä. Mutta ryhmätukea ei ole.Jukava kirjoitti:Olisikoha jäänyt kummittelemaan kun käsittääkseni aikanaan ensimmäisissä iLuureissa ei moista ominaisuutta olisi.Iivana Julma kirjoitti: Kyllä mun iPhonella vaan onnistuu tekstiviestin lähettäminen usealle henkilölle kerrallaan. Mistähän tuo väite tulee, ettei onnistuis?
Tosin nykyäänkin taitaa olla niin että vastaanottajat pitää yksitellen lisätä iLuurissa, sen sijaan että voisi samalla kertaa listalta ruksata (vai?)
Ja onko vieläkään tukea ryhmille lähettämiseen?
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
-
Viesti Kirjoittaja Netsk »
Joo...onhan aikamoiset Nokia lasit näillä äijillämindgame kirjoitti:hieman offtopiccia:
kokeillaas kuinka sumeita applelaseja täältä löytyyjostain tosin löytynee vastaavanlainen iphonelle

Kommentti numero kuusi oli taas MUTU-kommentti todellisessa merkityksessään.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
6. Pikkuominaisuudet
iPhone 3G:stä puuttuu monia ominaisuuksia kuten leikkaa ja liimaa -toiminto, sähköpostiliitteiden tallennus ja omien soittoäänten tuki. Lisäksi iPhone 3G:n ohjelmien jakelu on rajoittunutta ja laitteessa on monia ohjelmistovikoja. 5800 XpressMusicissa ongelmia ei ole ja lisäksi siitä löytyy vielä monia muita mainitsemattomia ominaisuuksi
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
-
Viesti Kirjoittaja MCRamiStereo »
JAK kirjoitti:Käytettävyys hakkaa iLelun luonnollisesti mennen tullen. Ihan siksi, että se on Nokia ja Nokia on aina hallinnut käytettävyyden. Nokia on hieno brändi. Eihän kukaan vakavasti otettava henkilö enää kulje iLelu korvalla julkisissa paikoissa koska KAIKKI repeävät nauramaan ja alkavat säälimään.Sherukka kirjoitti:...ja ei se Nokiaa auta että on nopea koska käytettävyys jää noin huonoksi...
(tämä tietenkin on kaikki totta ja en tietenkään yritä provosoida)
Tietysti yritit provoisoida, enkä nyt ihan tosissani tuollaista suitsutusta ottanutkaan.
Mulla on ollut Saunalahden kytkynä N97, jonka siis sain puoli-ilmaiseksi. En olisi muuten huolinutkaan, enkä varsinkaan nyt kun olen sitä muutaman kuukauden käyttänyt. Nokia ei vain tunnu oppivan. Se, että iSync-päivitystä ei kuulu, on aika poikkeuksellista ja röyhkeää. Onhan mac-käyttäjät tärkeä ryhmä, koska iPhone kilpailee nimenomaan älypuhelimien sarjassa. Eikö siis Nokian tulisi kohdella silkkihansikkain erityisesti ihmisiä, joilla on OS X koneessaan?
Mikäpä on Nokialle parempi mainos, kuin että hypoteettisesti vaikkapa 75% mac-käyttäjistä omistaisi täydellisesti OS X-käyttikseen sopeutuvan uuden N99-kännyn. Se, että kuluttaja ottaisi mieluummin Nokian kuin iPhonen olisi todellakin hyvää mainosta.
Toisten mielestä Applen puhelin voi olla iLelu, mutta kesällä oli tällaisia uutisia ilmassa:
http://industry.bnet.com/technology/100 ... worldwide/
Kysytte varmaan, miksi mulla ei ole "iLelua". Ottaisin iPhonen mielelläni, jos sen saisi Saunalahdelta. Sonera on tappanut käyttämisen ilon siitä luurista. Mulla menee 40 euroa kuussa rajoittamattomaan mobiililaajakaistaan ja 50 tunnin puheluihin (joita en kaikkia edes ehdi käyttämään). Käykääpä laskemassa Soneran sivuilla kuinka paljon heillä vastaava palvelu maksaa. Luultavasti pitkälti toistasataa euroa.
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka