iToni kirjoitti:Tässä yksi designtuote, joka on liian arkinen muistettavaksi kun puhutaan designista.
Ajaton ja houkutteleva muotoilu. Käsi ylös jos et tunne...
Tapio Wirkkalan aito ja oikea Finlandia-pullo on paljon houkuttelevampi. Design on muuttunut matkan varrella ainakin pariin otteeseen, eikä ainakaan viimeinen muutos ole Wirkkalan käsialaa. Kuvassa näkyy myös pikkuinen lasi, joka tuli muinoin pullon mukana. Meillä on noita kotona...
Juuri olin sanomassa, että tuo originaalipullo on paljon tyylikkäämpi. Mullon yks tommonen (tyhjä) kaapissa. Sain se aikoinaan (täytenä) kaverin appiukolta, kun olin bestmanina.
Maza kirjoitti:Mutta mitä mieltä arvon raati on Eero Aarnion Tuplakupla-valaisimesta? Se kun on kauhean muodikas juuri nyt. Kun minä en siitä juuri välitä. Ei oikein täytä tehtäväänsä valaisimena, se on ennemminkin valaistu veistos. Eikä sellaisenakaan nätti. Minulle tulee aina palava halu piirtää silmät ja suu tuohon kuplaan, kun tämän Tuplakuplan näen.
Tuplakupla on aina ollut henkilökohtainen suosikki.
Joo, tuli se Tunturi jo sieltä, mutta olen itse enemmän Solifer-miehiä.
Ja kyllä täytyy nyt vähän kouluakin mainostaa, aika kattava otos suomalaista arkkitehtuuria:
TKK:n päärakennus valmistui 1965 (Alvar Aalto) ja keskuskirjasto 1969 (Alvar Aalto). Teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunnan (TKY) talo Dipoli valmistui 1966 (Raili ja Reima Pietilä). Kylään rakennettiin myös kappeli (Heikki ja Kaija Sirén 1957).
Block-valolla voi olla muuten edessään heikot ajat, kun hehkulamput poistuvat asteittain markkinoilta. Energiansäästölamppu ei näytä yhtä hienolta tuollaisessa. Tokihan blockista voisi kehitellä himmeä jää -version, jossa sitä lamppua ei sitten näkyisi ollenkaan. Tosin minusta jotenkin tuntuu, että kyllä kai sellaisen tuotteen pitäisi jo markkinoilta löytyäkin
Macco kirjoitti:Block-valolla voi olla muuten edessään heikot ajat, kun hehkulamput poistuvat asteittain markkinoilta. Energiansäästölamppu ei näytä yhtä hienolta tuollaisessa. Tokihan blockista voisi kehitellä himmeä jää -version, jossa sitä lamppua ei sitten näkyisi ollenkaan. Tosin minusta jotenkin tuntuu, että kyllä kai sellaisen tuotteen pitäisi jo markkinoilta löytyäkin
Siellä sisällähän on pelkästään joku pieni tuikku, miksei sen korvaisi millä tahansa valonlähteellä. Blockin "hehkulampun" sisäpintahan on jo nyt matta, joka tekee sen illuusion E27-hehkulampusta.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)