Pasteur kirjoitti:
Pbman kirjoitti:Evoluutioteoria on yksi teoria muiden rinnalla.
Minkä rinnalla? Ei ole mitään rinnalla olevaa tieteellistä selitystä, teoriaa tai uskoa. Uskonnon piiristä näitä tietty löytyy, mutta sitä ei ole mitään järkeä tähän sekoittaa. Evoluutioteoriaa ei kovin ankarasti epäillä, koska rinnalla ei ole mitään muuta teoriaa! Tiedetään, että selitys ei ole aukoton, mutta se on ainut ja paras.
Vaikka olisi ainut niin ei tarkoita, että olisi hyvä. Kyllä minä pitäisin ainakin kritiikkiä tai edes vastausta "en tiedä" kilpailevana teoriana. Lähinnä tosin tarkoitin että evoluutio on teoria siinä missä muutkin teoriat ylipäätään, eikä siihen pidä suhtautu mitenkään erityisesti. Eli että teoriat ovat aina teorioita ja niitä esimerkiksi kouluissa käsitellessä pitäisi tuoda esille myös kritiikki.
Todellakin, tämän voisi siirtää uuden evoluutiokeskustelun avuksi. Jos vaikka koitettaisiin pysyä vakavasti aiheessa. Voin avata keskustelua lainaamalla tiede.fi foorumia:
"Charles Darwin ja hänen aikalaisensa edellyttivät kehittymässä olevien elinten olemassaoloa jotta evoteoria pitäisi paikkansa. Näitähän ei tietenkään löytynyt, joten nykyään siellä evoleirissä suositaan oppia, jonka mukaan toimivat elimet kehittyivät toisista toimivista elimistä. Tämä oppi on tietysti vaikeuksissa mm siksi, että se ei selitä mistä ne toimivat alunperin tuli, ja molekyylitasolla tulee lisää ongelmia.
Englanniksi aiheesta löytyy erinomainen artikkeli
76–82 Can evolution produce new organs or structures?
Paper by Jerry Bergman
http://www.creationontheweb.com/images/ ... _76-82.pdf
Tuolla on sitten käsitelty sukupuolielimet, silmät, pommittajakuoriainen, hämähäkin verkot, yms. Niitä varten jotka eivät jaksa imuttaa tuota PDF:ää, kopsaan tähän ensin abstractin
Organs theorized to be developing but not yet useful
(but which are hypothesized to become useful in
later evolutionary development) are called ‘nascent
organs’. Nascent organs must exist if Darwinian
evolution is true, but Darwin expected them to
be rare at any one time in history because they
would supposedly soon be supplanted by more
perfectly functional organs. A literature review
shows that all extant human and animal organs
are fully operative in healthy individuals. For this
reason, almost all evolutionists have dropped the
idea of nascent organs, and, instead, believe that all
functional organs evolved from previously existing
functional ones. However, functional organs require
a minimum level of irreducible complexity, and
therefore the need to originate as nascent organs.
This is a problem for Darwinian evolution, since
nascent organs do not appear to exist."
Oma hieman evoluutiosta ohi menevä kysymys on että milloin materia rupesi elämään itsekseen ja miten se on mahdollista?
Kaikeen ei tarvitse eikä voi olla selitystä, mutta silloin ainakin minä vajoan siihen päämäärätttömään oravan pyörään, jossa ei voi kun kysyä mitä ja miksi tämä kaikki on. Siihen olen yrittänyt vastausta löytää ja minulle on vastattu. Vaikka löytämäni vastaus olisi väärä, niin ei kaduta. Se vastaus on tehnyt minut onnelliseksi, elämäni kevyemmäksi ja helpommaksi kuin ehkä monella muulla. Bonuksena sitten on vielä se edes häviävän pienikin mahdollisuus, että tämä ei olisi vielä kaikki tässä. Eli vaikka ei olisi taivasta, vaikka ei olisi Jumalaa, niin ainakin elämäni on ollut hyvä, kiitos niiden ohjeiden jotka minua koko elämäni huijasivat
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(Repelle jo etukäteen vinkki, että en sanonut jotta muiden elämä olisi huonompi. Ihan vain siltä varalta että lukutaito pettää..)
Repe: Tarkoitatko mustalla energialla supernovia kiihdyttänyttä energiaa vai jotain aivan muuta?
http://www.setbb.com/reikifoorumi/viewt ... ikifoorumi