Ajastettu nukkumaan meno ei toimi (24" alu iMac)
iMac-aiheista keskustelua
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ajastettu nukkumaan meno ei toimi (24" alu iMac)
Viesti Kirjoittaja vviksu »
Jostain syystä vuoden vanha alumiininen 24" iMac ei mene ajastetusti nukkumaan. Näytösäästäjä tulee päälle ja näyttö sammuu ajoitetusti, mutta kone ei mene nukkumaan. Kokeilin monia aika-asetuksia 1 minuutista eteenpäin nukkumaan menemiselle, mutta ei toimi. Kone menee kiltisti nukkumaan kun omppuvalikosta toiminnon valitsen, mutta mihin koneen omatoimisuus on kadonnut?
Muilla vastaavia kokemuksia?
-
Re: Ajastettu nukkumaan meno ei toimi (24" alu iMac)
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eihän koneessa ole kiinni semmoista USB laitetta joka sitä pitäisi hereillä?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Juu, ei ole mitään laitteita kiinni. Itse asiassa ajastettu nukkumaan meno toimii, se jonka voi asettaa "laita nukkumaan päivittäin klo xx.xx". Mutta se ei toimi, että kun kone on käyttämättä tietyn ajan, niin se menisi nukkumaan. Olen kokeillut tätä kaikki ohjelmat sammutettuina, kaikki laitteet irroitettuina ja jopa käynnistin koneen "turvallisesti", jolloin mitään ylimääräisiä ohjelmia ei pitäisi olla taustalla päällä, eikä tuo nukkumaan meno toiminut.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Juka »
Onko firefoxin 3 versio käytössä? Huomasin taannoin tuon aiheuttavan vastaavanlaisen ongelman ajastetun nukkumisen kanssa. Kone menee kiltisti nukkumaan kunhan lopettaa firefoxin.
Edit: Luin ketjun huonosti. Olitkin jo kokeillut sammutamalla kaikki ohjelmat..
Edit: Luin ketjun huonosti. Olitkin jo kokeillut sammutamalla kaikki ohjelmat..

-
Olin nämä kaikki kikat jo itse googlettanut ja kokeillut. Niistä ei ollut apua, joten päätin kysellä täältä onko muilla samaa ongelmaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Onko internet-liittymän jako wlanilla päällä? Mulla ei ainakaan suostu menemään nukkumaan jos on.
-
Toivon kipinä jo heräsi, koska minulla on internet-liittymän jako wlanilla päällä, mutta senkään pois päältä kytkeminen ei vielä ratkaissut ongelmaa. Mitäköhän muita asetuksia pitäisi säätää, jotta kone suostuisi nukahtamaan? Mitään ohjelmiahan minulla ei ole käynnissä.Pis kirjoitti:Onko internet-liittymän jako wlanilla päällä? Mulla ei ainakaan suostu menemään nukkumaan jos on.
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Juu on. Sama 24" alu iMac (2007).vviksu kirjoitti:Jostain syystä vuoden vanha alumiininen 24" iMac ei mene ajastetusti nukkumaan...
Samanlaiset oireet kuin 10v pojalla. Ei mene itsestään nukkumaan vaan aina pitää erikseen käskeä.
-
Viesti Kirjoittaja n0ble »
Minulla taas toimii ihan ok iMacilla, poikkeuksina tietysti tapaukset kun esim EyeTV nauhoittaa.mike.mcfin kirjoitti:Juu on. Sama 24" alu iMac (2007).vviksu kirjoitti:Jostain syystä vuoden vanha alumiininen 24" iMac ei mene ajastetusti nukkumaan...
Samanlaiset oireet kuin 10v pojalla. Ei mene itsestään nukkumaan vaan aina pitää erikseen käskeä.
| iMac 24" C2D, OSX 10.6 | iBook 14" G4, OSX 10.5 | EyeTV Hybrid |
-
Viesti Kirjoittaja FatHand »
Ei täälläkään iMäkki mene vapaaehtoisesti nukkumaan. Vinkkejä?
-
En ole keksinyt mitään kikkaa tähän. Ongelma jatkunut viime syksystä asti.FatHand kirjoitti:Ei täälläkään iMäkki mene vapaaehtoisesti nukkumaan. Vinkkejä?
-
Viesti Kirjoittaja henkka72 »
Sama ongelma oli omassa alu iMacissa. Paikallistin ongelman Firefoxiin, eli se ei päästänyt konetta nukkumaan syystä tai toisesta. Tutulla aivan sama juttu ja haulla firefox sleep mac löytyi asiasta juttujakin netistä. En kuiteskaan halunnut luopua firefoxin käytöstä ja löysin ratkaisun. Apu ongelmaan löytyi ohjelmasta Please sleep http://www.dragonone.com/products/macosx/pleasesleep/
Itse käyttänyt tuota nyt viime syksystä lähtien eikä kone enää turhaan ole hereillä
T: Henrik
Itse käyttänyt tuota nyt viime syksystä lähtien eikä kone enää turhaan ole hereillä

-
Itselläni ongelma ei ole Firefox. Tuolla ohjelmalla iMac menee kyllä nukkumaan, mutta tuossa ohjelmassa ei ole optiota valita ohjelmia, joiden ollessa käynnissä kone EI mene nukkumaan. Ohjelman kanssa koneeni menee nukkumaan vaikka kesken elokuvan katselun, ja se ei ole hyvä juttu.henkka72 kirjoitti:Sama ongelma oli omassa alu iMacissa. Paikallistin ongelman Firefoxiin, eli se ei päästänyt konetta nukkumaan syystä tai toisesta. Tutulla aivan sama juttu ja haulla firefox sleep mac löytyi asiasta juttujakin netistä. En kuiteskaan halunnut luopua firefoxin käytöstä ja löysin ratkaisun. Apu ongelmaan löytyi ohjelmasta Please sleep http://www.dragonone.com/products/macosx/pleasesleep/
Edit: Ohjelma kehoittaa ottamaan näytönsäästäjän pois päältä, mutta jättämällä sen päälle voi elokuvia katsella ilman että kone nukahtaa kesken kaiken. Tällä mennään toistaiseksi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut vviksu, 16.5.2009 klo 14.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka