Minusta on helpottavaa uskoa korkeampaan voimaan (olkoon tällä mikä nimitys tahansa, esim Jumala). El hyväksyn että on olemassa meitä korkeampia voimia/meita korkeampi voima - mutta en yritäkään leikkiä Jumalaa, että voisin jotenkin rajoittuneena tietää siitä jotain. Esimerkiksi Jumalan tahtoa. Oliko se nyt Akvinolaisen Tuomas joka tämän jotenkin näin ilmaisi paljon aihetta pohdittua: Korkein tieto Jumalasta on, ettei Jumalasta voi tietää mitään.
I
Mitä ja miten tämä sitten minuun liittyy ihmisenä tässä maailmassa? No, hyväksyn etten voi tietää kaikkea. Jos haluan, voin kiistellä, mutta tiedän ettei se ole mitenkään olennaista. Voin ymmärtää, että on pbmanin kaltaisia ihmisiä ja rakastan heitä ihmisarvonsa mukaan miten kulloin pystynkiään - mutta ei minun tarvitse silti hyväksyä mitä pbman ja kovasti siteeraamansa lahkon edustajat ovat päättäneet uskonsa pohjaksi. En edes sääli.
II
Pbman ja lahkonsa edustajat pääsevät varmaankin taivaaseen uskonsa mukaan, sanoihan Jeesuskin että uskonne on teidät pelastava. Ja maan päällä heidät pelastaa uskonsa että yhdessä he ovat vahvoja ja voivat muuttaa vallitsevan tieteenkin pelkän uskonsa voimalla. Ja hyvinhän tuo on toiminut, ainakin amerikassa, siellä on uskottu ja kovaan ääneen ja esimerkiksi oppi evoluutiosta on vaihtunut uskon sanaan: Jumala loi alussa taivaan ja maan (eikä sillä väliä loiko Jumala sen suuren pamauksen säestämänä vai laivamatkailua hyväks käyttäen). Ja katso, se oli hyvä: Jo iso osa ihmisistä on Jumalan karjaa, jota väliaikaisesti Ihmispaimen ohjaa oikeaan suuntaan, kun Jumala ei ilmoita tahdostaan kuin kovimmin uskoville (sisältää myös ääneenuskon). Ja ihmispaimen ohjaakin tätä maallista laivaa yhä isompiin uhrauksiin uskon hyväksi: Moni onkin antanut rahansa, äänensä uurnalla ja tukensa saman ohjaajan puolueelle, joka hakee uskonsodan avulla öljyn pois epäuskoisilta ja muuta uskon vahvuudesta kertovaa.
III
Mutta miten tuo liittyi taivaaseen pääsyyn? Eikö sen pitänyt tapahtua fyysisen kuoleman jälkeen? Ei. Jumalan valtakuntaan pääsee jo maan päällä kärsittyään henkisen kuoleman, sillä autuaita ovat lapsenmieliset ja autuaita ovat myös idiootit. Paratiisi ei siis tulekaan kuoleman jälkeen (no ikuinen elämä kyllä tulee, koska uskonne on pelastanut teidät jne). Ja miksi ihmeessä minä sitten pohdin näitä?
Minulle tuli hätä, että jos pbman lahkolaisineen olisikin oikeassa? Mitä ihmettä! Mutta vapaana ihmisenä voin ajatella näinkin, mistä minä voin Jumalan tahdosta tietää, jospa lahkolaisensa ovatkin oikeassa, kun ovat niin varmojakin asiasta, jospa heillä on jotain tietoa jota minä en tiedä? Olisiko se mahdollista? Kaikki on mahdollista ja uskokin siirtää vuoria...
Ja minä kun en usko kuoleman jälkeiseen elämään... minähän saatankin kuolla jos kuolen! Miten Minun egolleni käy? Eihän kaikki voi päättyä näin, kun juhlia vasta viritettiin ja ylkää ja morsianta heräteltiin juhlapaikan sivuhuoneessa.
IV
Ei kyllä pojjaat, tytöt ja muut (ai niin sori, muita ei lasketa, elleivät he muuta tapojaan - kattokaa minöä opin jo): Jospa nyt ihan varmistettaisiin taivaaseen pääsy ja otettaisiin kreatonismin laajentuva usko suopeasti ja kiltisti ja juhlien vastaan? Varmasti tiedossa on hyvät juhlat! Rammat oppii kävelemään ja sokeat näkemään. Huda huda! (ei kun anteeksi, en ole vielä lukenut käyttäytymissääntöjä, mutta kovalla opiskelulla opin ne kyllä, älkää hermostuko ja vahvaakin vahvemmalla uskollanne vierittäkö tietäni suuntaamaan maanalainen paikka tai muuallekaan kadotukseen päin, siitä ei egoni pidä ja muutenkin tykkään puhtaista lakanoista).
Ei, kyllä se on niin että tämän tieteellisen itsetutkiskeluni perusteella löysinkin pbmanin ja itseni välillä niin paljon business intrestiä, että sanonkin että: Kereationismi on poikaa ja muu on sontaa, hiio hoi!
Ja jos ette kuulleet niin toistan uudestaan: Kereationismi on poikaa ja muu on sontaa, hiio hoi!
Ja toistan viekä kerran: Kereationismi on poikaa ja muu on sontaa, hiio hoi!
No niin, nyt alkaa tuntua jo hyvältä - laittakaas Uskon Veljet pankkitilinnumeronne niin päästään asiaan . Mennään painattamaan lehtisiä ja julistamaan niin maan ja taivaan täydeltä: Kereationismi on poikaa ja muu on sontaa, hiio hoi! Kereationismi on poikaa ja muu on sontaa, hiio hoi!
Laitetaas tämä vielä ameriikan tuliaisiksi, siellä vasta osataan:
http://www.funnyordie.com/videos/c0cf508ff8 Humatkaa vakuuttava musta asutyyli vrt hipit ja muut.
Kereationismi on poikaa ja muu on sontaa, hiio hoi! Loput otti piru ja ne kuolivat viinaan, hiio hoi ja rommia pullo!