iPod touch ja biisien poistaminen
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod touch ja biisien poistaminen
Viesti Kirjoittaja ablomään »
Ostin vasta ipod touchin ja se on ensimmäinen ipodini. Nyt kuitenkin tuskittelen itunesin kanssa ja tarvitisisin kipeästi vastauksen kysymykseen, että miten saan poistettua biisit ipodista?? Tämä saattaa vaikuttaa hieman typerältä, mutta minulla ei ole oikein hajuakaan, että mitä teen :DD Biisit kyllä menevät sinne, mutta miten sieltä bittitaivaaseen. Poistin kyseiset kappaleet itunesin kirjastosta ja liitin touchin koneeseen kiinni ja jokin siinä ei vaan onnistu. Onko jotain synkronointi virhettä tai jotain vastaavaa? Toivottavasti joku voisi auttaa tietämätöntä...
-
Re: ipod touch ja biisien poistaminen
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos nyt ensiksi luopuisit siitä biisien iTunesin kirjastosta poistamisesta, muuten hetken päästä kyselet, että mihin ne biisit katos Touchista.
Kun kytket Touchin tietokoneeseen, iPod ilmestyy siihen iTunes ikkunan vasempaan laitaan. Klikkaa sitä ja käy läpi kaikki välilehdet, opit vähän mistä on kyse. Sun ei tartte niitä käsin poistaa välttämättä, iTunes poistaa ne automaattisesti, kun synkronoit sen seuraavan kerran. Ja jos on pakko poistaa käsin, pistä sinne iTunesiin Hallinnoi käsin vaihtoehto päälle. iPodin musiikkikansiossa valitset poistettavan biisin ja Delete. Bittitaivaaseen meni.
Opettele käyttämään soittolistoja iPodin kanssa, käyttö helpottuu.
Kun kytket Touchin tietokoneeseen, iPod ilmestyy siihen iTunes ikkunan vasempaan laitaan. Klikkaa sitä ja käy läpi kaikki välilehdet, opit vähän mistä on kyse. Sun ei tartte niitä käsin poistaa välttämättä, iTunes poistaa ne automaattisesti, kun synkronoit sen seuraavan kerran. Ja jos on pakko poistaa käsin, pistä sinne iTunesiin Hallinnoi käsin vaihtoehto päälle. iPodin musiikkikansiossa valitset poistettavan biisin ja Delete. Bittitaivaaseen meni.
Opettele käyttämään soittolistoja iPodin kanssa, käyttö helpottuu.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Re: iPod touch ja biisien poistaminen
Selvä kokeillaanpa tuota. Mutta minulla on yksi sellainen ongelma, että kun avaan ylä laidasta Tiedosto-kohdasta palkin ja menen kohdalle Synkronoi iPod niin se on harmaana eli en voi valita sitä!! Ja toinen asian on se, että iPod kyllä ilmestyy sivupalkkiin soittolistojen ja muun yläpuolelle, mutta kun klikkaan iPod kohdasta niin se sanoo että rekisteröi iPod. Olen yrittänyt suorittaa tätä rekisteröintiä, mutta myöhemmin se alkaa kysellä pankkikortin numeroa ja muuta vastaavaa. Enkä ole aikonut luovuttaa mitään tietoja kyllä sinne. Ja taas osoitan tyhmyyteni asiaa kohtaan kysymällä, että mistä löytyy tämä Hallinnoi käsin toiminto?? Kiitoksia vastauksestasi ja kärsivällisyyttä, mutta olen hieman epätoivoinen asian suhteen...
-
Haha kyllähä sitä ihminen osaa olla tyhmä
mutta sain homman pelittämään!! Kiitokset MacFinn:lle vastauksesta! 

-
Viesti Kirjoittaja luuteri »
Tuo tosissaan harvinaisen hanurista, ettei itse laitteesta voi suoraan poistaa biisejä. Ei ole erityisen kätevää reissussa huomata että tämän ja tuon voisi poistaa, kirjoittaa ne lapulle, mennä koneelle, etsiä kirjastosta, poistaa kirjastosta, synkronoida... ei hemmetti.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis onko sun kirjastosi = iPodin sisältö? Kokeile joskus soittolistaa ja synkkaa sen kanssa, ei tarvii poistella kirjastosta, jos se biisi sattuis kuitenkin joskus kiinnostamaan.luuteri kirjoitti:Tuo tosissaan harvinaisen hanurista, ettei itse laitteesta voi suoraan poistaa biisejä. Ei ole erityisen kätevää reissussa huomata että tämän ja tuon voisi poistaa, kirjoittaa ne lapulle, mennä koneelle, etsiä kirjastosta, poistaa kirjastosta, synkronoida... ei hemmetti.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kaksisuuntainen synkkaus olisi kyllä ihan kiva ominaisuus.luuteri kirjoitti:Tuo tosissaan harvinaisen hanurista, ettei itse laitteesta voi suoraan poistaa biisejä. Ei ole erityisen kätevää reissussa huomata että tämän ja tuon voisi poistaa, kirjoittaa ne lapulle, mennä koneelle, etsiä kirjastosta, poistaa kirjastosta, synkronoida... ei hemmetti.
Mutta ei se nyt niin ärsyttävää ole.
Ja MacFinnin soittolistavinkit menee nyt vähän yli hilserajan täällä. Tai siis en tajua miten tuo nyt tässä helppaisi paitsi tekisi hommat entistä ärsyttävimmiksi, kun pitäisi soittolistaan aina lisätä manuaalisesti kaikkea?

-
Viesti Kirjoittaja markokaup »
Niin no - jokaisella on omat tyylinsä taapertaa! Itselläni oli myös hankala soveltaa ajatusta että koneessa on koko kirjasto ja iTouchissa vain soittolistat mutta muutaman päivän kuluttua se oli varsin luontevaa!TheKraken kirjoitti:Ja MacFinnin soittolistavinkit menee nyt vähän yli hilserajan täällä. Tai siis en tajua miten tuo nyt tässä helppaisi paitsi tekisi hommat entistä ärsyttävimmiksi, kun pitäisi soittolistaan aina lisätä manuaalisesti kaikkea?
Kannattaa kokeilla sitä manuaalia siihen touchiin niin pystyy ainakin valita mitä biisejä siellä on jos ei kaikkia halua. Siten niitä voi poistaa sieltä yksitellen jos haluaa..
-
Viesti Kirjoittaja eberron »
MacFinn ja markokaup puhuvat asiaa. 8)
Synkkaaminen sinänsä on OK, homma valmistuu yhdellä klikkauksella ja kaksoiskappaleita lienee helpompi välttää.
Mulla oli kans aikaisemmin synkattuna koko kirjaston kanssa, mutta nyt kun kirjaston koko ylitti iPodin kapasiteetin, soittolistojen käyttö tuli eteen. Ja voihan käyttää niitä "älykkäitä soittolistoja", silloin jää manuaalisuus vielä vähemmälle.
Mutta joskus kyllä haaveilen mp3-soittimesta johon voisi ihan yksinkertaisesti vaan "drag & drop" kappaleita. Ilman mitään pakollista ohjelmaa (iTunes) ja VAIKKA olen ihan tyytyväinen iTunesin toimintaan ja annan sen pitää kirjaston järjestettynä = artisti/albumi/kappaleet.
Synkkaaminen sinänsä on OK, homma valmistuu yhdellä klikkauksella ja kaksoiskappaleita lienee helpompi välttää.
Mulla oli kans aikaisemmin synkattuna koko kirjaston kanssa, mutta nyt kun kirjaston koko ylitti iPodin kapasiteetin, soittolistojen käyttö tuli eteen. Ja voihan käyttää niitä "älykkäitä soittolistoja", silloin jää manuaalisuus vielä vähemmälle.
Mutta joskus kyllä haaveilen mp3-soittimesta johon voisi ihan yksinkertaisesti vaan "drag & drop" kappaleita. Ilman mitään pakollista ohjelmaa (iTunes) ja VAIKKA olen ihan tyytyväinen iTunesin toimintaan ja annan sen pitää kirjaston järjestettynä = artisti/albumi/kappaleet.
-
Viesti Kirjoittaja -Micco- »
Itse opiskelen vasta elämää Apple maailmassa Ipod Touchin kanssa. Aluksi minäkin kaipasin drag and drop juttuja. Vielä Itunes ei toimi kunnolla, mutta olen jo huomannut, että kun saan kaikki tarvittavat tiedostot siirrettyä Tunesiin, niin homma alkaa todennäköisesti pelittämään aikasta hienosti. Vielä kun oppii käyttämään noita soittolistoja...
-
Viesti Kirjoittaja icvama »
Minulla on sellainen systeemi, että iTunesissa on erillinen soittolista, joka synkronoituu iPodiin ja jos haluan poistaa jostain syystä iPodista jotain, merkitsen sen yhden tähden biisiksi. Säännöllisesti on helppo siivota tuosta synkattavasta soittolistasta sitten kaikki yhden tähden biisit.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka