Hei. Minulle on tulossa iBook muutaman päivän sisällä ja oletan että en ole paikalla vielä osoitteessa jonka ilmoitin. Siispä ajattelin kysellä onko täällä jollain tietoa, miten tnt toimii jos asiakasta jolle paketti pitäisi toimittaa ei joko saada kiinni tai hän ei ole paikalla osoitteessa johon paketti pitäisi viedä? Olen kuullut monenlaista legendaa...
-Tuomas
Tnt:n kuljetuspolitiikasta
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tnt:n kuljetuspolitiikasta
Viesti Kirjoittaja tuoppi »
-
Re: Tnt:n kuljetuspolitiikasta
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Itselleni on TNT aina (3 kertaa) yrittänyt tuoda paketteja päiväsaikaan kotiin, jolloin olen ollut töissä. Ovat kaikilla kerroilla soittaneet, että olenko paikalla. Joka kerta olen myös siirtänyt toimituksen työpaikalle, kolmannella kerralla soitin TNT:n keskukseen etukäteen, että olisin säästänyt sen päivän kun paketti siirtyy jakelualueelta toiselle, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta. Yrittivät silti viedä sitä kotiosoitteeseen, ei ollut keskuksen viesti mennyt perille. Jos ei ole paikalla tai tavoitettavissa niin yrittävät seuraavana päivänä uudestaan. Kuka tahansa voi tosin kuitata paketin vastaanotetuksi...
-
Viesti Kirjoittaja kodekon »
Mulle on TNT tuonut kamaa muutaman kerran, eikä ole koskaan kyllä soittanut etukäteen, paitsi kerran kun en ollut kaupungissa paketin saapuessa ja pyysin toimittamaan eräälle ystävälleni toiseen osoitteeseen. Soitin TNT:n Suomen asiakaspalveluun ja kerroin tilanteen paketin lähdettyä liikkeelle Applellta ja TNT:ltä sitten ilmoitettiin kuskille asiasta ja pyydettiin soittamaan ystäväni kännykkään kun pakettia toimitetaan, kuten sitten kävikin. Eli soita ihmeessä TNT:lle ja sovi asiasta; ihan mukavan kuuloista porukkaa ollut linjan päässä aina kun olen ollut yhteydessä sinne päin... (niillä toimitushinnoilla varmaan pakko ollakin
)

-
Viesti Kirjoittaja masa »
Applestoren tilauskaavakkeessa voi laittaa toimitusosoitteen esim, töihin. Näin mulla on pelannut aina.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Onnistuuko nykyään. Aiemmin eivät suostuneet toimittamaan muualle kuin luottokortin omistajan osoitteeseen...masa kirjoitti:Applestoren tilauskaavakkeessa voi laittaa toimitusosoitteen esim, töihin. Näin mulla on pelannut aina.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Ainaskin mulla on toiminut, maksu visalla ja siihen viereiseen kenttään työpaikan tiedot. Pelasi viimeksi Joulukuussa kun ensin tuli veljelle iPod mini ja itselle takuuna Applen In-Earit.Nuo tiedot on varmaan jo oletuksena Applen kannassa mun kohdalla.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja Sape »
Ei soittanut mulle, vaikka soitin tnt:n asiakaspalveluun, että en ole kotona juuri koskaan. Eikä soittanut mun kaverillekkaan.
-
Viesti Kirjoittaja li0 »
Tilasin tässä viime maanantaina Applestoresta iPodin ja siihen kotelon. Lähetys saapui tracking systemin mukaan Vantaalle keskiviikkoaamuna, joten odottelen sitä ovelleni maanantain aikana. Mutta tulipas mieleeni yksi aika ilkeä seikka koskien sitä tilaustani. Puhelinnumeroa varten oli nimittäin applen kaupan lomakkeessa ensin pieni kenttä tyyliin suuntanumero ja iso kenttä varsinaiselle numerolle. Varsinaiseen numerokenttään ei mahtunut koko kännynnumeroni, joten laitoin numeron alun eli minun tapauksessani 044 siihen suuntanumerolootaan. Lopullisessa tilauksessa ei sitten näy sitä suuntanumerolootan sisältöä lainkaan. Tulipa vaan mieleen, että mahtaakohan TNT:n äijillä edes olla sitä luurini numeroa?
Ja mihinkäs aikaan ne oranssit miekkoset noita lähetyksiä mahtavat noin suunnilleen toimittaa?
Niin, ja vielä toinen asia. Asun ensimmäistä kertaa elämässäni lerrostalossa, ja vieläpä sellaisessa jossa ei ole ovipuhelinta ulko-ovella. Jos TNT:n jampat eivät aina soita etukäteen, niin mitenköhän sitä hoksaa edes mennä sitä ulko-ovea heille availemaan?

Niin, ja vielä toinen asia. Asun ensimmäistä kertaa elämässäni lerrostalossa, ja vieläpä sellaisessa jossa ei ole ovipuhelinta ulko-ovella. Jos TNT:n jampat eivät aina soita etukäteen, niin mitenköhän sitä hoksaa edes mennä sitä ulko-ovea heille availemaan?
-
Puhelinnumerot eivät kulje Applelta TNT:lle. Jos sinulla ei ole salaista numeroa saavat sen tongittua Fonecta Finderillä esille. Ja kyllä se TNT:n jamppa soittaa viimeistään sitten sieltä ovelta kun ei pääse sisälle. Sen verran pitää oikoa aiempia puheitaan, että ensimmäisen AppleStore tilauksen tullessa tosiaan soittivat vasta kun seisoivat koodilukitun alaoven takana ja minä olin 20 km:n päässä töissä. Toimitusajat ovat vaihdelleet klo 10 ja 18 välillä.
-
Viesti Kirjoittaja li0 »
Sanottakoon tässä vielä, että tänään tuossa 11:00 aikoihin tuli TNT:ltä puhelu. Olivat jo kuulemma yrittäneet toimittaa lähetystäni (jonka tilasin vasta maanantaina applestoresta O_O), mutteivät tietenkään päässeet ulko-ovea pidemmälle, varsinkin kun olen itse nyt 300 kilsan päässä kotiovestani. Anyway, toimitusajankohdan sai sovittua varsin mukavasti.. Kyllä TNT:n palvelu pelaa 

-
Viesti Kirjoittaja brou »
Minulle yritettiin eilen tuoda pakettia. Ei kuulunut puhelua eikä muutakaan. Seurannassa lukee vaan: "Delivery Area Not Accessible"
Hiton hitsinpitsi... pitääpä soitella sinne.
Hiton hitsinpitsi... pitääpä soitella sinne.
-
Viesti Kirjoittaja spn »
Ehkä helpointa on, kun on saanut sen tracking numberin, niin soittaa TNT:lle ja ilmoittaa uuden toimitusosoitteen - pääsee pienimmällä vaivalla. Tai näin ainakin itse olen toiminut 

12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka