Minulla on iMacissa kaksi kalenteria, oma ja vaimon. Nyt jostain syystä iSync on poistanut vaimon tekemät merkinnät meidän molempien kännyköistä. Tietokoneen kalenterissa kaikki merkinnät näkyvät, mutta kännyköissä vain minun tekemät merkintäni. Tyhjensin kännykkäni kalenterin ja synkkasin sen vielä uudelleen siinä toivossa, että homma olisi lähtenyt pelittämään vaan ei
iSync ja Nokian kännykät
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
tommivaris
iSync ja Nokian kännykät
Viesti Kirjoittaja tommivaris »
Ongelma: Minulla on iMac, jossa kalenteritiedot olen aina onnistuneesti synkannut iSync -ohejlmalla sekä oman nokia E90 ja vaimon N78 -kännyköiden välillä.
Minulla on iMacissa kaksi kalenteria, oma ja vaimon. Nyt jostain syystä iSync on poistanut vaimon tekemät merkinnät meidän molempien kännyköistä. Tietokoneen kalenterissa kaikki merkinnät näkyvät, mutta kännyköissä vain minun tekemät merkintäni. Tyhjensin kännykkäni kalenterin ja synkkasin sen vielä uudelleen siinä toivossa, että homma olisi lähtenyt pelittämään vaan ei
Mikä avuksi, pitääkö ottaa käyttöön vanha paperinen kalenteri, mustepullo ja sulkakynä... 
-
tkt
Re: iSync ja Nokian kännykät
Viesti Kirjoittaja tkt »
Tarkista iSyncin synkronointivalinnoista, mitkä kalenterit on valittu siirrettäviksi. Ilmeisesti vain toinen kalentereista on valittuna. Synkronointivalintoihin pääsee osoittamalla kännykän kuvaa.
Tietojen synkronoinnissa on hyvä huomioida, että tiedot todellakin synkronoidaan. Jos kännykässä poistaa tietoja, niin synkronointi poistaa tiedot koneestakin. Sama myös toisinpäin. Muutoksiin liittyy aikaleima, joita vertailemalla tietoalkioita käsitellään. Yksittäiset tiedot tunnistetaan ID-numeron perusteella. Synkronointi on vaikea tehtävä, jota joskus on hankala ymmärtää. Liikaa yrittämällä (=out-smart) todennäköisesti onnistuu hukkaamaan tietoja.
Aikaleimasta tuli mieleen, että koneen ja puhelinten aika-asetukset kannattaa tarkistaa. Niissä ei saa olla liian suuria eroja.
--Ari
Tietojen synkronoinnissa on hyvä huomioida, että tiedot todellakin synkronoidaan. Jos kännykässä poistaa tietoja, niin synkronointi poistaa tiedot koneestakin. Sama myös toisinpäin. Muutoksiin liittyy aikaleima, joita vertailemalla tietoalkioita käsitellään. Yksittäiset tiedot tunnistetaan ID-numeron perusteella. Synkronointi on vaikea tehtävä, jota joskus on hankala ymmärtää. Liikaa yrittämällä (=out-smart) todennäköisesti onnistuu hukkaamaan tietoja.
Aikaleimasta tuli mieleen, että koneen ja puhelinten aika-asetukset kannattaa tarkistaa. Niissä ei saa olla liian suuria eroja.
--Ari
-
tommivaris
Tarkastin tämän. Silti kone siirsi vain toisen kanlenterin kännykkään. Vasta kun muutin koneen ja kännykän päivämäärän puolta vuotta aiemmaks, homma pelitti. Nyt synkkasin uudelleen "oikealla" päivämäärällä ja hups - taas toinen kalenteri poistettiin kännykästä. Olen löytänyt siis kiertotien, mutta se ei kyllä tyydytä pidemmän päälle. Tosin jatkuva kalenterin päivämäärän muuttaminen puolta vuotta aiemmaksi synkronointitilanteessa on pienempi vaiva kuin kopioida kaikki tiedot käsin... Edelleen en tiedä mitä tehdä.tkt kirjoitti:Tarkista iSyncin synkronointivalinnoista, mitkä kalenterit on valittu siirrettäviksi. Ilmeisesti vain toinen kalentereista on valittuna.
--Ari
-
tommivaris
Ongelmaksi nousi myös se, että synkronointivaihtoehdoissa ei vanhoja tapahtumia synkronoida kuin maksimissaan 1kk päähän taaksepäin. Sellaista vaihtoehtoa valikossa ei edes ollut, että "synkronoi ihan kaikki kalenteritapahtumat".
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka