Mikäs per..hana tässä nyt on, MacBook herää kun laitan vessaan valot!
Tää on ihan tosi, tänään on lisätty USB-hubi + LaCien ulkoinen USB-kovalevy, sekä WLAN-purkki. Voisiko tuo usbin kautta ottaa jotain häiriöitä? Konsoli sanoo, jos oikein nyt tulkitsen kernel Wake reason = EHC2 Onko tuo EHC2 mun vessan koodi
Jamac kirjoitti:Voisiko tuo usbin kautta ottaa jotain häiriöitä? Konsoli sanoo, jos oikein nyt tulkitsen kernel Wake reason = EHC2 Onko tuo EHC2 mun vessan koodi
Kyllä ihan hyvin voi ottaa. Kokeile vaihtaa toiseen pistorasiaan, mikäli mahdollista.
Ok, aamulla kone oli täysin juntturassa. Kävin vessasa pesemässä hampaat ja vasta valot sammutettuani DVD-asema alkoi pitää tuttua skronklausääntään. Mutta mitään muuta ei tapahtunut. Hiukan kurtistin kulmia, mutta päätin katsoa uutiset vielä. Joo, ei reagoi yhtään mihinkään. Kone ei edes pakkosammunut virtanappia pitkään painetttuna. Vasta kun otin koneen irti powerista, minidisplayportista ja usb:stä suostui kone hyräyttämään käynnistysfanfaarit. En oikein tiedä missä koomassa kone oli.
Voisiko vessan loisteputkivalon sytytin heittää verkkoon häiriöitä? Tuo loisteputki nimittäin taitaa alkaa vetelemään viimeisiään, koska se syttyy hiukan jo kankeasti.
Mulla on ilmaantunut kaikenlaista outoa sähkötoimintaa muuton jälkeen, mm olohuoneessa sijaitseva macpro käynnistyy kun minkä tahansa laitteen kytkee mihin tahansa pistorasiaan olohuoneessa... Kyseessä vanha talo, ja vanhat piuhat, joten syyllinen löytyy ilmeisesti tuosta osastosta...
Jamac kirjoitti:Voisiko vessan loisteputkivalon sytytin heittää verkkoon häiriöitä? Tuo loisteputki nimittäin taitaa alkaa vetelemään viimeisiään, koska se syttyy hiukan jo kankeasti.
Entisessä asunnossa vessan loisteputki aiheutti syttymisellään ADSL-modeemin kaatumisen.
Meni hetken aikaa että osasin yhdistää mistä johtuu ja kerkesin vaihtamaan purkin pariinkin kertaan.
EDIT
Sytyttimen vaihto taisi hieman vähentää pätkimistä mutta ei poistunut kokonaan..
Täällä G5 iMac 20" on alkanut käynnistyä itsekseen noin kerran päivässä. On siis nukkumassa. Eilen se käynnistyi kesken Sarah Connorin päiväkirjoja, eikä kukaan sillä hetkellä sytyttänyt valoja, käyttänyt kännykkää tms.
Jamac kirjoitti:Mikäs per..hana tässä nyt on, MacBook herää kun laitan vessaan valot!
Tää on ihan tosi, tänään on lisätty USB-hubi + LaCien ulkoinen USB-kovalevy, sekä WLAN-purkki. Voisiko tuo usbin kautta ottaa jotain häiriöitä? Konsoli sanoo, jos oikein nyt tulkitsen kernel Wake reason = EHC2 Onko tuo EHC2 mun vessan koodi
Kyllähän tuollainen rikkinäinen loisteputki/sytytin/muuntaja saattaa aiheuttaa vaikka minkälaista säteilyä ympäristöönsä. Kokeiles pitää macbook akuilla nukkumassa ja ränkkää sen jälkeen vessan valoa. Pääset ehkä jäljille tuleeko häiriö sähköverkon kautta vai ilmoja pitkin. Voisin kuvitella että wlanin tai bt:n taajuuksille osuu jotain härösäteilyä mikä voisi aiheuttaa ongelmaa. Sähköverkon häiriöiden pitäisi melko hyvin suodattua laturin ja akun avulla muutenkin.
"We have allways been shameless about stealing great ideas..."
Jamac kirjoitti:Mikäs per..hana tässä nyt on, MacBook herää kun laitan vessaan valot!
Onkos tämä niitä uusia alumiinisia MacBookeja? Mustaakseni niissä oli raportoitu itsestään tapahtuvaa heräilyä. Apple ei kai vielä ole ottanut asiaan kantaa.
Herääkö, jos on kansi auki ja viet kädet eteen ja pois? MBP jotenkin haistelee valaistusastetta, ja joskus koneella on omaa kivaa tuon tummuuden kanssa.
Mun G5:set on heräilleet ihan vaan staattisesta sähköstä. Eli minusta johtuvista syistä. Justiinsa eilen pomppasi tuokin rakkine käyntiin, kun hinasin itteeni pois nahkatuolista liian rapiaan. Hhrryymmm, se sanoi, ja kelmesi käyntiin. Ja näin aika usein. Puujäljitelmälaminaattilattia nääs. Puolijohtavuus ois kai pop.
edit. tai siis ite luulen kyseessä olevan staattisen sähkön. stationääri en kuitenkaan ite ole, joten variaatiot vaihtelevat.
Ohje sanoo: If you have a portable computer with ambient light sensing, select Apple menu > System Preferences, click the Displays icon, and then click the Display tab. Select the option to turn on ambient light sensing.
Ohje sanoo: If you have a portable computer with ambient light sensing, select Apple menu > System Preferences, click the Displays icon, and then click the Display tab. Select the option to turn on ambient light sensing.
Ei mulla tuollaista "optiota" ole asetuksissa.
Kumma...jossain vaiheessa muistelisin laittaneeni käden perusmallin kameran päälle ja näytön himmentyneen... Joko tuossa koneessa on jotain outoa tai se ei ollutkaan perusmallin kone...vaikka olen 99% varma että oli, kun juuri siksi kokeilin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
kallekilponen kirjoitti:Kumma...jossain vaiheessa muistelisin laittaneeni käden perusmallin kameran päälle ja näytön himmentyneen... Joko tuossa koneessa on jotain outoa tai se ei ollutkaan perusmallin kone...vaikka olen 99% varma että oli, kun juuri siksi kokeilin.
Kyllä se tuo USB nyt on mikä koneen herättää vessan valoista. Eli usbissa on kiinni hubi missä on hiiri, tulostin ja lacien 750 gigainen timemachine-levy.