Oletko rasisti?
Sana on (melkein) vapaa.
-
Oletko rasisti?
Viesti Kirjoittaja rok »

Viimeksi muokannut rok, 11.7.2023 klo 21.24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I can resist everything except temptation.
-
Re: Oletko rasisti?
Viesti Kirjoittaja Erño »
Olen. Siinä mielessä, että en halua olla missään tekemisissä tietyn tyyppisten ihmisten kanssa.
Tosin rotu/fyysiset piirteet eivät vaikuta asiaan millään tavalla. Olenko siis semi-rasisti, vähän kuin joku, joka vihaa neekereitä ja rotusortoa?![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tosin rotu/fyysiset piirteet eivät vaikuta asiaan millään tavalla. Olenko siis semi-rasisti, vähän kuin joku, joka vihaa neekereitä ja rotusortoa?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Itse tunnen erittäin voimakkaita rasistisia tuntemuksia yhden suomen kansallispukuisen vähemmistön suhteen. Nämä fiilikset kuitenkin rajoittuvat vain tähän kansanosaan.
Näistä fiiliksistä johtuen vastaukseni on pakko olla kyllä...![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Maahanmuuttopolitiikan suhteen kantani on, että suomeen otetaan niin vähän pakolaisia, ja tänne suuntautuva maahanmuutto on muutenkin niin vähäistä, että täällä aiheesta mariseminen on lähes naurettavaa. Kaikenlisäksi maahan tarvitaan tonneittain työvoimaa muualta lähivuosina.
Näistä fiiliksistä johtuen vastaukseni on pakko olla kyllä...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Maahanmuuttopolitiikan suhteen kantani on, että suomeen otetaan niin vähän pakolaisia, ja tänne suuntautuva maahanmuutto on muutenkin niin vähäistä, että täällä aiheesta mariseminen on lähes naurettavaa. Kaikenlisäksi maahan tarvitaan tonneittain työvoimaa muualta lähivuosina.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
En ole, ellei sitten kusipäiden vihaaminen ole rasismia 

Monta juttuu
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Jostain syystä kyseinen vähemmistö aiheuttaa ennakkoluuloja myös täällä, enemmän kuin mikään muu porukka.EvilPet kirjoitti:Itse tunnen erittäin voimakkaita rasistisia tuntemuksia yhden suomen kansallispukuisen vähemmistön suhteen. Nämä fiilikset kuitenkin rajoittuvat vain tähän kansanosaan.
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Off-topic: Kuka paholainen idiootti on keksinyt nerokkaat termit ikärasismi, sukupuolirasismi, ylipainorasismi, jne., jne.? Ja noita käytetään nykyisin melko virallisessakin puheessa aina uutisista lähtien.
Rasismi == Rotusyrjintä != Syrjintä![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

Rasismi == Rotusyrjintä != Syrjintä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Pakko tunnustaa että kuulun samointuntevien joukkoon.Crimson kirjoitti:Jostain syystä kyseinen vähemmistö aiheuttaa ennakkoluuloja myös täällä, enemmän kuin mikään muu porukka.EvilPet kirjoitti:Itse tunnen erittäin voimakkaita rasistisia tuntemuksia yhden suomen kansallispukuisen vähemmistön suhteen. Nämä fiilikset kuitenkin rajoittuvat vain tähän kansanosaan.
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
-
Viesti Kirjoittaja mylman »
Pakko tunnustaa että minä en kuulu tähän joukkoon. Ennakkoluuloja on lähinnä muihin kuin ihmisiin.Carde kirjoitti:Pakko tunnustaa että kuulun samointuntevien joukkoon.Crimson kirjoitti:Jostain syystä kyseinen vähemmistö aiheuttaa ennakkoluuloja myös täällä, enemmän kuin mikään muu porukka.EvilPet kirjoitti:Itse tunnen erittäin voimakkaita rasistisia tuntemuksia yhden suomen kansallispukuisen vähemmistön suhteen. Nämä fiilikset kuitenkin rajoittuvat vain tähän kansanosaan.
iPod 4G | iPhone | iPhone 3Gs | iPad | MacBookPro | iMac 21.5"
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Rasismihan on toimintaa ensimmäisen viestin wiki-lainauksen mukaan. Onko se vielä rasismia, jos tuntee pelkoa ja on tästä syystä varautunut kohdatessaan erilaisia ihmisiä? Eikö tämä ole aivan normaalia itsesuojelua ja vaarallisten tilanteiden kartoitusta. Kyllä minäkin asematunnelissa olen hieman varuillani jos olen yksin liikkeellä ja perässä hiihtää epämääräinen joukkio outoa kieltä puhuvia.
Rasismi on ilmeisesti juuri toimintaa, niin että syrjitään vaikka työnhaussa vääränväristä insinööriä tai muuta asiantuntijaa. Suomessa on liian monta älykästä ihmistä töissä vain siivoamassa vaikka heillä olisi resursseja olla vaikka opettajina, tutkijoina tai ties missä tehtävissä. Mielestäni tällaisissa valinnoissa rasismi näkyy selkeästi ja tästä tulisi päästä eroon. Toisaalta tässä voi olla taustalla pelko siitä, että osaako joku oudon näköinen muukalainen hoitaa työnsä suomalaisten standardien mukaan.
Rasismi on ilmeisesti juuri toimintaa, niin että syrjitään vaikka työnhaussa vääränväristä insinööriä tai muuta asiantuntijaa. Suomessa on liian monta älykästä ihmistä töissä vain siivoamassa vaikka heillä olisi resursseja olla vaikka opettajina, tutkijoina tai ties missä tehtävissä. Mielestäni tällaisissa valinnoissa rasismi näkyy selkeästi ja tästä tulisi päästä eroon. Toisaalta tässä voi olla taustalla pelko siitä, että osaako joku oudon näköinen muukalainen hoitaa työnsä suomalaisten standardien mukaan.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kyllä rasismi voi olla ajatuksiakin. Jotenkin pohdinnastasi herää kysymys, että jos sinä olisit päättävässä asemassa valitsemassa johonkin johtavaan tehtävään työntekijää, haluaisitko ja voisitko valita eri rotua edustavan henkilön, vai olisiko turvallisempaa pitäytyä oman rodun edustajan valinnassa. Jos vain toimijat olisivat rasisteja, aika moni voisi piiloutua heidän selkänsä taakse.Mikael K. kirjoitti:Rasismi on ilmeisesti juuri toimintaa, niin että syrjitään vaikka työnhaussa vääränväristä insinööriä tai muuta asiantuntijaa. Suomessa on liian monta älykästä ihmistä töissä vain siivoamassa vaikka heillä olisi resursseja olla vaikka opettajina, tutkijoina tai ties missä tehtävissä. Mielestäni tällaisissa valinnoissa rasismi näkyy selkeästi ja tästä tulisi päästä eroon. Toisaalta tässä voi olla taustalla pelko siitä, että osaako joku oudon näköinen muukalainen hoitaa työnsä suomalaisten standardien mukaan.
---
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Niin minäkin, oli se outo kieli sitten slangia tai swahilia.Mikael K. kirjoitti:Kyllä minäkin asematunnelissa olen hieman varuillani jos olen yksin liikkeellä ja perässä hiihtää epämääräinen joukkio outoa kieltä puhuvia.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
En ole rasisti, vaikka eräs romani potaisi minua kerran päähän...
/V
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
/V
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Olisiko tunteesi enää ennakkoluuloa, jos olisit kaunaa kantanut? Milloin voi alkaa puhua kokemuspohjaisesta karsastamisesta?vinouma kirjoitti:En ole rasisti, vaikka eräs romani potaisi minua kerran päähän...![]()
/V
Vitutuksesta voimavara!
-
Jätin pohdintani hieman avoimeksi keskustelun synnyttämiseksi. Olet varmasti oikeassa sen suhteen, että ajatuksista se rasismi lähtee. Käytännössä se näkyy toimintana. Kuvaamani asetelma voi olla rasistinen tai sitten ei. Se voi olla puhdasta muukalaisuuden pelkoa, joka ei sinänsä ole rasismia mutta voi johtaa siihen.wanders kirjoitti:Kyllä rasismi voi olla ajatuksiakin. Jotenkin pohdinnastasi herää kysymys, että jos sinä olisit päättävässä asemassa valitsemassa johonkin johtavaan tehtävään työntekijää, haluaisitko ja voisitko valita eri rotua edustavan henkilön, vai olisiko turvallisempaa pitäytyä oman rodun edustajan valinnassa. Jos vain toimijat olisivat rasisteja, aika moni voisi piiloutua heidän selkänsä taakse.Mikael K. kirjoitti:Rasismi on ilmeisesti juuri toimintaa, niin että syrjitään vaikka työnhaussa vääränväristä insinööriä tai muuta asiantuntijaa. Suomessa on liian monta älykästä ihmistä töissä vain siivoamassa vaikka heillä olisi resursseja olla vaikka opettajina, tutkijoina tai ties missä tehtävissä. Mielestäni tällaisissa valinnoissa rasismi näkyy selkeästi ja tästä tulisi päästä eroon. Toisaalta tässä voi olla taustalla pelko siitä, että osaako joku oudon näköinen muukalainen hoitaa työnsä suomalaisten standardien mukaan.
Omista kokemuksista sen verran, että tunnen hyvin ja läheisesti erilaisia ihmisiä eri puolilta maapalloa. He ovat ihmisiä siinä missä minäkin ja jotkut heistä ovat minua paljon älykkäämpiä ja sivistyneempiä. Jos olisin itse valitsemassa johonkin työhön jotakuta niin luultavasti tästä taustasta olisi apua ennakkoluulojen voittamisessa.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Jesh, rasismi ja uskonto käsittelyssä. Otetaanko seuraavaksi sivari ja politiikka, niin saadaan kaikki keskustelupalstojen tappelunaiheet pois alta
Ja en ole.
/---
ap
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja en ole.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
gramdel kirjoitti:Jesh, rasismi ja uskonto käsittelyssä. Otetaanko seuraavaksi sivari ja politiikka, niin saadaan kaikki keskustelupalstojen tappelunaiheet pois alta![]()
Sorry omasta puolestani. Maceissa ja ohjemissa ei ole juuri nyt mitään ongelmia, joten puheenaiheet menevät väistämättä toisaalle.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kyllä olen. Maahanmuuttajien rikostilastot ovat todella ikäviä suhteessa heidän väkilukuun ja rikokset vielä ihan muuta kun "seinien sotkeminen". Ellei maassa osaa olla maan tavalla niin nää yksilöt joutaa roudata takaisin. Tätä maata ei ole rakennettu tällaisen kasvualustaksi. Muutoin ihminen saa olla vaikka vihreä ja puhua jopa ruotsia kunhan osaa olla ihmisiksi.
Ja täytyy sanoa että tämä tietty ihmisyys ja sen mukana käyttäytyminen on sitten mustalaisilta hukassa. Koko elämäni aikana en ole tavannut yhtään työssä käyvää mustalaista. Joka ikinen työn, harrastuksen tai muun toiminnan lopputulos jossa mustalainen on ollut mukana on päättynyt jossain muotoa hankaluuteen tai siihen että jollain on asiasta paha mieli ja viimeistään rahan kanssa päädytään vaikeuksiin. Maahanmuuttajia kohtaan ei ole vielä kovin suurta ennakkovarautumista yksilötasolla kun moisen kohtaa arjessa mutta mustalaisia kohtaan on joka ikinen solu ja hermonipukka hälytystilassa.
Kyllä maamme pitäisi olla jämympi näissä hommissa eikä tätä touhua tartteis sietää yhtään. Täällä Joensuussa aikoinaan aloittelevat skinheadit antoi kovaa kyytiä maahanmuuttajille ja media nappasi tämän toiminnan isosti otsikoihin. Nyttemin skinejä ei enää näy ja osa noista on linnassa ja osa muuttanut aatteensa kanssa Helsinkiin. Mutta vahva maine meille jäi tästä touhusta. Voin vain kuvitella että tumma mies kuultuaan tarinat miettii 2 kertaa ennen kuin tänne muuttaa jos on joku muu vaihtoehto olemassa. Paljoa meillä ei näitä muuttajia katukuvassa ole ja tuntuu ettei lehdetkään juuri otsikoi heidän rikoksistaan. Jäinkin miettimään että olikos tää erittäin kyseenalainen episodi, mutta lopulta ihan hyvä juttu?
Ja täytyy sanoa että tämä tietty ihmisyys ja sen mukana käyttäytyminen on sitten mustalaisilta hukassa. Koko elämäni aikana en ole tavannut yhtään työssä käyvää mustalaista. Joka ikinen työn, harrastuksen tai muun toiminnan lopputulos jossa mustalainen on ollut mukana on päättynyt jossain muotoa hankaluuteen tai siihen että jollain on asiasta paha mieli ja viimeistään rahan kanssa päädytään vaikeuksiin. Maahanmuuttajia kohtaan ei ole vielä kovin suurta ennakkovarautumista yksilötasolla kun moisen kohtaa arjessa mutta mustalaisia kohtaan on joka ikinen solu ja hermonipukka hälytystilassa.
Kyllä maamme pitäisi olla jämympi näissä hommissa eikä tätä touhua tartteis sietää yhtään. Täällä Joensuussa aikoinaan aloittelevat skinheadit antoi kovaa kyytiä maahanmuuttajille ja media nappasi tämän toiminnan isosti otsikoihin. Nyttemin skinejä ei enää näy ja osa noista on linnassa ja osa muuttanut aatteensa kanssa Helsinkiin. Mutta vahva maine meille jäi tästä touhusta. Voin vain kuvitella että tumma mies kuultuaan tarinat miettii 2 kertaa ennen kuin tänne muuttaa jos on joku muu vaihtoehto olemassa. Paljoa meillä ei näitä muuttajia katukuvassa ole ja tuntuu ettei lehdetkään juuri otsikoi heidän rikoksistaan. Jäinkin miettimään että olikos tää erittäin kyseenalainen episodi, mutta lopulta ihan hyvä juttu?
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Huomatkaa määritelmä. Kommentoiminen esimerkiksi rikostilastojen perusteella ei ole rasismia, se on realismia. Turhan yleistykset, "väitetyt rotuominaisuudet" ovat rasismia. Olen työskennellyt vuoden erityisopettajan apuna/roolissa maahanmuuttajien parissa ja kyllä siellä tuli realistiksi monen asian suhteen. Samalla oppi, että yleistää ei pidä siinäkään porukassa, mutta tietty varautuminen on ehkä paikallaan. Minulla on aivan lapsuudesta asti ollut erittäin läheisiä ystäviä, jotka ovat maahanmuuttajia. Toisaalta olen töissäni törmännyt kokonaisuudessaan Lacosten tuotteisiin pukeutuneisiin lähi-idän kasvatteihin jotka lähinnä halveksivat kaikkea sitä mitä Suomessa on totuttu arvostamaan. Heidän käytöksenä ja koko asenteensa on Suomeen sopimaton. EDIT: He siis ovat olleet yli 20-vuotiaita korkeakoulutettuja, ei vain junnuja.
Minä olen tavannut fiksujakin mustalaisia
Pieni varautuneisuus on kuitenkin läsnä, sillä niin monen vähemmän fiksunkin kanssa olen ollut tekemisissä, että itse ovat maineensa ansainneet.
Minä olen tavannut fiksujakin mustalaisia
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut Pbman, 16.12.2008 klo 16.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
En ole rasisti ja pyrin kohtelemaan kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina mutta kun muutama kuukausi sitten olin käymässä Helsigissä eräässä kauppakeskuksessa ja rullaportaissa takanani tuleva tummaihoinen poikaporukka (3 hlö) merkkivaatteissa "keskustelivat" suomeksi keskenään käyttäen valehtelematta joka toisena sanana v-kirjaimella alkavaa naisen intiimialueita kuvaavaa sanaa, teki mieli sanoa että "olis sitä nyt muitakin sanoja suomenkielestä voinut opetella". Toisaalta tuo olisi ärsyttänyt ihan supisuomalaistenkin suusta kuultuna.Pbman kirjoitti:Toisaalta olen töissäni törmännyt kokonaisuudessaan Lacosten tuotteisiin pukeutuneisiin lähi-idän kasvatteihin jotka lähinnä halveksivat kaikkea sitä mitä Suomessa on totuttu arvostamaan. Heidän käytöksenä ja koko asenteensa on Suomeen sopimaton.

"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Useinkin saattavat kulttuurierot tuottaa ongelmia tai vähintäänkin noloja tilanteita - siksi pieni varovaisuus voi olla tarpeen. Kyse ei silloin välttämättä ole ennakkoluulosta nimenomaan rotua kohtaan, eikä välttämättä syrjinnästä.
Vaikka täytyy myöntää että erään kotimaisen vähemmistön kanssa tuntuu olevan hyvin usein monenlaisia ongelmia kautta maan. Huomioitavaa on kuitenkin kyseisen vähemmistön perinteisesti syrjitty ja nurkkaan ahdistettu asema, joka ei ainakaan auta ko. vähemmistön edustajien pyrkimyksiä enemmistön kanssa tasa-arvoiseen asemaan, eikä kannusta kunnioittamaan valtaapitävän lakeja.. Toivoisin tilanteen olevan heidän kannaltaan valoisampi, ja itse pyrin suhtautumaan avoimin mielin aina kun heitä kohtaan.
Mielestäni en ole rasisti - tiedä en kuitenkaan tiedä määritelmistä..
Vaikka täytyy myöntää että erään kotimaisen vähemmistön kanssa tuntuu olevan hyvin usein monenlaisia ongelmia kautta maan. Huomioitavaa on kuitenkin kyseisen vähemmistön perinteisesti syrjitty ja nurkkaan ahdistettu asema, joka ei ainakaan auta ko. vähemmistön edustajien pyrkimyksiä enemmistön kanssa tasa-arvoiseen asemaan, eikä kannusta kunnioittamaan valtaapitävän lakeja.. Toivoisin tilanteen olevan heidän kannaltaan valoisampi, ja itse pyrin suhtautumaan avoimin mielin aina kun heitä kohtaan.
Mielestäni en ole rasisti - tiedä en kuitenkaan tiedä määritelmistä..
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Kyllä nämä ongelmat taitaa olla tänä päivänä ihan ko vähemmistön itse aiheuttamia. Jokainen pahvihousu johon livenä törmää huutaa ja käyttäytyy röyhkeästi kaikkia muita kohtaan. Näyttää myös siltä että niille mukulasta saakka opetetaan tämä toimintamalli.Arkisto kirjoitti:Huomioitavaa on kuitenkin kyseisen vähemmistön perinteisesti syrjitty ja nurkkaan ahdistettu asema, joka ei ainakaan auta ko. vähemmistön edustajien pyrkimyksiä enemmistön kanssa tasa-arvoiseen asemaan, eikä kannusta kunnioittamaan valtaapitävän lakeja..
Ei myöskään kaupoista pölliminen, kelan rahojen hupulointi sekä geeneissä kulkeva laiskuus, työttömyys ja rikollisuus ole omiaan luottamusta nostattamaan...
-
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Kyllähän se totta on että sitä saa mitä tilaa, ja muutos ensisijaisesti on itsestä kiinni.EvilPet kirjoitti:Kyllä nämä ongelmat taitaa olla tänä päivänä ihan ko vähemmistön itse aiheuttamia. Jokainen pahvihousu johon livenä törmää huutaa ja käyttäytyy röyhkeästi kaikkia muita kohtaan. Näyttää myös siltä että niille mukulasta saakka opetetaan tämä toimintamalli.Arkisto kirjoitti:Huomioitavaa on kuitenkin kyseisen vähemmistön perinteisesti syrjitty ja nurkkaan ahdistettu asema, joka ei ainakaan auta ko. vähemmistön edustajien pyrkimyksiä enemmistön kanssa tasa-arvoiseen asemaan, eikä kannusta kunnioittamaan valtaapitävän lakeja..
Ei myöskään kaupoista pölliminen, kelan rahojen hupulointi sekä geeneissä kulkeva laiskuus, työttömyys ja rikollisuus ole omiaan luottamusta nostattamaan...
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Ketjua hieman siivottu.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Juuri 2vk sitten eräällä huoltoasemalla Kajaanissa todistettiin eräänlaista sirkusta. Vanhempi mustalaisnainen kiersi pöydästä toiseen ja pyysi rahaa "lapsilleen" ranskalaisiin. Samaan aikaan perheen mies oli vessassa ja pieni lapsi kävi huutamalla keskustelua oven läpi niin että koko asema raikui. Kun mummolle ei ollut antaa rahaa niin perässä kulkenut toinen metrinen lapsi huusi todella vihaisesti kerjuun kohteelle että MIKSI EI OO RAHAA? MULLA ON NÄLKÄ! Ja samalla se toinen huusi siellä vessan ovella. Aseman naismyyjällä paloi lopulta käämi ihan kunnolla ja se huusi raivon partaalla koko porukan ulos. Vaan kyllä tunsin syvää myötähäpeää ja kuinka vaivalloinen oli vielä se hetki kun sanattomasti otettiin ne mukaan tilatut grilliruokamme myyjältä. Bussissa aterioidessa tuumattiin että eihän se tietty ole noiden lasten vika. Joku tuon käytöksen heille juurruttaa eikä varmaan tartte omaa sukua kauemmas lähteä etsimään opettajaa. Kyllä heidän tulee itse muuttua tai sitten hyväksyä kohtalonsa.Arkisto kirjoitti:Kyllähän se totta on että sitä saa mitä tilaa, ja muutos ensisijaisesti on itsestä kiinni.EvilPet kirjoitti:Kyllä nämä ongelmat taitaa olla tänä päivänä ihan ko vähemmistön itse aiheuttamia. Jokainen pahvihousu johon livenä törmää huutaa ja käyttäytyy röyhkeästi kaikkia muita kohtaan. Näyttää myös siltä että niille mukulasta saakka opetetaan tämä toimintamalli.Arkisto kirjoitti:Huomioitavaa on kuitenkin kyseisen vähemmistön perinteisesti syrjitty ja nurkkaan ahdistettu asema, joka ei ainakaan auta ko. vähemmistön edustajien pyrkimyksiä enemmistön kanssa tasa-arvoiseen asemaan, eikä kannusta kunnioittamaan valtaapitävän lakeja..
-
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Ja tämän jälkeen on helppoo mummon sanoa, että "sul on nälkä ku valkolainen ei välitä sust!"Jone kirjoitti: Juuri 2vk sitten eräällä huoltoasemalla Kajaanissa todistettiin eräänlaista sirkusta. Vanhempi mustalaisnainen kiersi pöydästä toiseen ja pyysi rahaa "lapsilleen" ranskalaisiin. Samaan aikaan perheen mies oli vessassa ja pieni lapsi kävi huutamalla keskustelua oven läpi niin että koko asema raikui. Kun mummolle ei ollut antaa rahaa niin perässä kulkenut toinen metrinen lapsi huusi todella vihaisesti kerjuun kohteelle että MIKSI EI OO RAHAA? MULLA ON NÄLKÄ! Ja samalla se toinen huusi siellä vessan ovella. Aseman naismyyjällä paloi lopulta käämi ihan kunnolla ja se huusi raivon partaalla koko porukan ulos. Vaan kyllä tunsin syvää myötähäpeää ja kuinka vaivalloinen oli vielä se hetki kun sanattomasti otettiin ne mukaan tilatut grilliruokamme myyjältä. Bussissa aterioidessa tuumattiin että eihän se tietty ole noiden lasten vika. Joku tuon käytöksen heille juurruttaa eikä varmaan tartte omaa sukua kauemmas lähteä etsimään opettajaa. Kyllä heidän tulee itse muuttua tai sitten hyväksyä kohtalonsa.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka