Pistän kyselyn nyt tännekin, kun tuo macbook pro tuli hommattua.
4G muistia ja nopeampi kovalevy (7200 rpm)
NYT KOKENEEMMAT MAC IHMISET NEUVOJA
Ajatus olisi ostaa vermekset liikkuvaan äänittelyyn.
Kotona äänitän kahdella mikillä kitaroita ja treenitiloista löytyy behringer ada-8000 jolla sais mikkipaikkoja lisää valokaapelilla, moniraitaäänitystä käytettäisiin ainoastaan rumpuihin.
90% äänityksistä ja käytöstä tapahtuu kotona, 2 mikkiä riittää.
Etusten puolesta mulle suositeltiin TC konnekt24D korttia ja hintakin osuu budjettiin.
Softaksi Digital Performer 6, suositeltiin
Logic myös mahdollinen, tai ehdotuksia otetaan vastaan, koska uuden softan joudun jokatapauksessa opettelemaan. Nyt käyttänyt Cubase/Nuendo akselia, vanhoja sellaisia:)
Protools ei kiinnosta juuri tuon rajoitetun yhteensopivuuden kannalta, haluan mahdollisuuden vaihtaa softaa jos ei miellytä
Softalta vaadin miditys mahdollisuuden ja rumpusamplejen ohjauksen, koska sävellän kappaleita kotona.
Midikiipparit löytyy, kitaran ja basson soitan sävellysvaiheessa ihan oikeilla soittimilla.
Onko kellään kokemuksia näistä vehkeistä yhdessä???
Kortti pitää pysyä n.500e ja alle.
Loppuvaiheessa tietysti tulee kuvaan efektit, joita tulee lähinnä rumpuraitoihin ja lauluun...ehkä jos bassolle joku kiva.Akustisiin kitaroihin kaikua...Eli kymmenestä raidasta ylöspäin efektiä päälle...näistä en sitten tiedä kuinka paljon vaativat koneelta....joku viisaampi voi tietysti sanoa että vaikka kaikki päälle ja pyörii, toivottavasti:)
Kiitos
MacBook Pro ostettu, mikä firewire äänikortti olisi hyvä?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro ostettu, mikä firewire äänikortti olisi hyvä?
Viesti Kirjoittaja nexusanger »
-
Re: Macbook pro ostettu, mikä firewire äänikortti olisi hyvä?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Macbook Prolla homma pyörii oikein mallikkaasti.
Minua tuossa TC konnekt 24D:ssä ottaa silmään se, että se näyttäisi vaativan erilliset ajurit. Itse jotenkin tykkäilen siitä, että laitteet olisi CoreAudio-vehkeitä, jotka toimii OS X:n kanssa ihan ilman ajurisäätöä. Tosin tuosta kyseisestä vehkeestä ei ole mitään sanottavaa, mutta näin yleisesti sitä kuvaa saanut, että irtoajurilaitteiden kanssa on enemmän niitä ongelmia.
Noista softista valkkaisin Logicin. Mutta tämäkin ihan omia käyttötottumuksia, eikä mitään sen kummempia.
Kaikki mainitsemasi jutut onnistuu melkein millaisella paketilla tahansa. Enemmänkin on kiinni siitä mitä laitteita ja softia tahtoo käyttää, kuin siitä mitkä toimisivat. Vaihtoehtoja on monia.
Itse päädyin suurinpiirtein saman budjetin pähkäilyissäni viime vuonna PreSonus Firepodiin (nyk. uusin FP10) sekä Logiciin.
Minua tuossa TC konnekt 24D:ssä ottaa silmään se, että se näyttäisi vaativan erilliset ajurit. Itse jotenkin tykkäilen siitä, että laitteet olisi CoreAudio-vehkeitä, jotka toimii OS X:n kanssa ihan ilman ajurisäätöä. Tosin tuosta kyseisestä vehkeestä ei ole mitään sanottavaa, mutta näin yleisesti sitä kuvaa saanut, että irtoajurilaitteiden kanssa on enemmän niitä ongelmia.
Noista softista valkkaisin Logicin. Mutta tämäkin ihan omia käyttötottumuksia, eikä mitään sen kummempia.
Kaikki mainitsemasi jutut onnistuu melkein millaisella paketilla tahansa. Enemmänkin on kiinni siitä mitä laitteita ja softia tahtoo käyttää, kuin siitä mitkä toimisivat. Vaihtoehtoja on monia.
Itse päädyin suurinpiirtein saman budjetin pähkäilyissäni viime vuonna PreSonus Firepodiin (nyk. uusin FP10) sekä Logiciin.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Softat kannatta setviä ajan kanssa mikä sopii sun työtavoille ja sun hommiin. Nää täällä tietty suu vaahdossa tuputtaa Applen Logicia joka on ihan ok softa vaan ei ole kuin yksi ohjelma muiden joukossa.
Jos äänikortissa on omat ajurit niin se ei korttia huononna vaan usein on vaan parempi juttu. Monessa näet tällöin tulee mukana oma kontrillosofta jolla voi ulostuloja ja sisäänmenoja ohjata ennen/jälkeen äänisoftan. Tästä on iso ilo kun rakentaa kuuntelua tai jakaa signaaleja jne. Esim tuon Firepodin kanssa homma tyssää tietyssä osin siihen että se on täysin äänisoftan säätöjen armoilla ja omien käyttökytkimien varassa. Erillisen äänimikserin kanssa taasen monipuolinen vehje.
Konnektissa on kyllä aika hyvin kaikki ympätty tarvittava samoihin kuoriin. Isompiin projekteihin I/O ei riitä mutta pienempiin tarpeisiin mainio vempain. Tuon mukana tulee se vähän köpö Cubase LE, mutta sen voi halutessaan päivittää Cubase Studioon hintaan 289€
Tuo paneeli on aika jees ja tuohan toimii ihan stand alone vehkeenä ja jopa efektilaitteena jos sikseen tulee. Omat DSP-efektit on PowerCoreen perustuvia.

Jos äänikortissa on omat ajurit niin se ei korttia huononna vaan usein on vaan parempi juttu. Monessa näet tällöin tulee mukana oma kontrillosofta jolla voi ulostuloja ja sisäänmenoja ohjata ennen/jälkeen äänisoftan. Tästä on iso ilo kun rakentaa kuuntelua tai jakaa signaaleja jne. Esim tuon Firepodin kanssa homma tyssää tietyssä osin siihen että se on täysin äänisoftan säätöjen armoilla ja omien käyttökytkimien varassa. Erillisen äänimikserin kanssa taasen monipuolinen vehje.
Konnektissa on kyllä aika hyvin kaikki ympätty tarvittava samoihin kuoriin. Isompiin projekteihin I/O ei riitä mutta pienempiin tarpeisiin mainio vempain. Tuon mukana tulee se vähän köpö Cubase LE, mutta sen voi halutessaan päivittää Cubase Studioon hintaan 289€
Tuo paneeli on aika jees ja tuohan toimii ihan stand alone vehkeenä ja jopa efektilaitteena jos sikseen tulee. Omat DSP-efektit on PowerCoreen perustuvia.

-
suuri kiitos neuvoista!!!
nyt on taskussa konnekt 24D ja illalla pääsee asentamaan, kerron heti miltä nuo tuntuu käytännössä.
hyviä tipsejä saa vielä postailla.
nyt on taskussa konnekt 24D ja illalla pääsee asentamaan, kerron heti miltä nuo tuntuu käytännössä.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Meinaatko lähteä sillä Cubasella liikkeellä vai mitä softaa siihen pohjalle ajattelit? Itse hankin tässä vähän aikaa sitten Digital Performerin ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Sitä ennen käyttelin Logic Expressiä, mutta en niin hyvin tullut sinuiksi sen kanssa ja kun edullisesti sain sitten tuon DP:n niin ostin. Olen erittäin tyytyväinen siihen ja itse olen saanut sen omassa käytössäni toimimaan paljon näppärämmin kuin Logicin. Kun tosiaan aikaisemmin siitä mainitsit niin kannattaa sekin vaihtoehto pitää mielessä.nexusanger kirjoitti:suuri kiitos neuvoista!!!
Macbook Air M1
-
Re: MacBook Pro ostettu, mikä firewire äänikortti olisi hyvä?
digital performer 6 lähtee ekaks kokeiluun, kunhan saan vörkkii tän äänikortin. ihan hukassa ku pc käyttäjä oon ollu
-
Re: MacBook Pro ostettu, mikä firewire äänikortti olisi hyvä?
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Toivotavasti huomioit jälleenmyyjien suusta roiskuvan bs:n. Cubase on kunu. Vai onko?
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka