Itselläni on nyt ollut noin 1 vuoden tämä eMac ja täytyy sanoa ihan rehellisesti että kyllä Mac on vaan paras. Ei siittä pääse mihinkään.. Nurkassa "lojuu" kyllä pc-kone johon olen aina silloin tällöin asennellut eri Linux järjestelmiä, jotka toisaalta ovat kanssa ihan hyviä jos tykkää jatkuvasta säätelystä ja haluaa "menettää" hermonsa kun ensin pari tuntia tekee "ohjeiden" mukaiset säädöt ja sen jälkeen huomaa että tarvii kaikki alkaa alusta...!
Itseäni ihmetyttää suuresti se ettei Apple ole mitenkään ajatellut että he saisivat enemmän asiakkaita jos he pudottaisivat koneittensa hintoja alaspäin. Toisaalta taas oma näkemykseni on että parempi pitää hinnat ylhäällä ja ne kenellä on varaa hankkia kunnon kone, niin nauttikoon siittä suunnattomasti ja antaa niiden jatkaa "taisteluaan" joilla siihen ei ole varaa...!!! (No taisi tuo viimeinen lause olla hieman liikaa....???..).
justhan noita hintoja laskettiin.. ja jos eMacista puhutaan ni eihän se kovin kallis olo.
mut powermäkkien ja muitten vempeleitten kohdalla oon samaa mieltä et hyvä et hinnat on korkeella. mä ainakin oon valmis maksamaan aika paljon siitä että juttu toimii.
No, tuo hintajuttu on vähän miten sen nyt ottaa. Jos vertaat johonkin osista autotallissa kasattuun, onhan eMac 820-850 € hinnaltaan kalliimpi. Toisaalta, siinä kasatussa ei ole mukana esim iLife 04 tyyppisiä softia.
Eikä näitä koottuja teoksia voi verrata tehdastekoisiin koneisiin laatunsa puolesta.
Kyllä Applen kuluttajatuotteet (eMac, iBook, iMac) on ihan kohtuullisesti hinnoiteltuja. Ei mitenkään hirvittävästi kalliimpia kuin muut (F-S, HP, DELL jne).
Ja tuo hintojen pudottaminen. Vain Dell ja Apple ovat viime vuosina toimineet voitollisesti. Pitäisikö Applen tarkoituksella pyrkiä tekemään tappiota? Minusta ei.
Jos esim ensi viikolla esitellään 500-600 taalaa maksava keskusyksikkö, niin tuoko se lisää markkinaosuutta vaikka tuottaisikin tappiota? Toisiko se massasiirtymän Windowsista Macciin? Tuskin.
Jos tavoitteena on saada nämä monet, edelleen 4-6 vuotta vanhoilla koneilla tekevät graafiset ammattilaiset vihdoinkin siirtymään OS X aikaan, sitten se ehkä kannattaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Kurtbyy kirjoitti:On parempi pitää hinnat ylhäällä, jotta koneista saataisiin jotain katetta ja yritystoiminta voisi jatkua.
Juu. Vähän niinku entinenki farmari ku voitti lotossa miljuunia. Kysyivät mitäs nyt sitte. " No, jatkan tätä muanviljelyä nii kauan ku rahat riittää..."