Tänään juuri sain uuden Elgaton, ja heti hämmästelin etten saa "full screen" -tilaa toimimaan. Aina kun avaan kuvan täydelle ruudulle, ruutu menee mustaksi. Ääni kuuluu, mutta kuva ei näy. Muilla kuvakoko-asetuksilla toimii ok.
Olisiko kellään vinkkiä missä mahtaa olla vika?
Noniin... tuntuupa vähän tyhmältä, mutta heti löytyi ongelma.
Olin määritellyt Spaces -asetuksista EyeTV:n joka spaceen, mikä on ihan mukava ominaisuus kun katselee telkkaa ja työskentelee samalla useilla työpöydillä. Otin EyeTV:n kokonan Spacesin määrityksistä pois, niin nyt toimii.
Tervetuloa foorumille Kaalimato! Tässä yksi hyvä "boxi", jonka mukana tulee EyeTV-softa. Tolla hybridillä saa sekä kaapelista että maanpäällistä lähetystä koneelle. Muitakin tikkuja on tarjolla. Itellä kolme tikkua, yksi tommonen kulkee mukana, kaksi toisenlaista iMacissa kiinni. Muuta telkkua mulla ei edes ole. Kannattaa tutustua noihin laitteisiin.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
mulla on vanhan PowerBookin kaverina Pinnaclen tikku (70e) ja eyeTV (42e) eli vähän reilu 100e. sillä rahalla ei olis saanu reilu vuos sitten kun ostin noi, edes karvalakkimallia tallentavissa digiboxeissa. Olen ollu äärimmäisen tyytyväinen yhdistelmään.
Kaalimato kirjoitti:paljoks maksaa toi paketti (49,95?) ja tulee softa mukana.. ei kai.. ja onks sil jälleenmyyjiä?
Noita saa vaikka Markantalosta tai esimerkiksi Verkkokauppa.comista. Toki voi tilata suoraan myös Elgaton verkkokaupasta (toimituskulut 7 euroa). Hybriditikku maksais siellä nyt muuten 129 euroa ja siinä tulee AKG:n nappikuulokkeet kaupan päälle sekä kuljetus ilmaseks.
Kaalimato kirjoitti:tarviiks noi antennit ja kaapelit ostaa eriksee?
Antenni (pieni, jonka saa imukupilla kiinni) seuraa mukana. Hybrid-malliin pitää ostaa kaapeli, jos ei ole kotona jo valmiiksi sellaista. Tolla pikkuantennilla saa niitä maanpäällisiä lähetyksiä, mutta niiden näkyvyys on täysin laitteen sijoituspaikasta riippuvainen. Saattaa olla tarvis hankkia vahvistin.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Kaalimato kirjoitti:entäs se kuva elgaton sivuil et iPhonee saa sen? tarviiks sen adapterin??
EyeTV-tallennukset saa siis muutettua iPhone-yhteensopivaan muotoon. Eli voit viedä TV-ohjelmat iTunesiin ja synkata ne sieltä iPhoneen. Livenä katsominen ei ainakaan suoraan onnistu.
Kaalimato kirjoitti:entäs se kuva elgaton sivuil et iPhonee saa sen? tarviiks sen adapterin??
EyeTV-tallennukset saa siis muutettua iPhone-yhteensopivaan muotoon. Eli voit viedä TV-ohjelmat iTunesiin ja synkata ne sieltä iPhoneen. Livenä katsominen ei ainakaan suoraan onnistu.
Olikos olemassa vielä joku streaming wifi:n yli suoraan EyeTv:lta iPhoneen?
Olikos olemassa vielä joku streaming wifi:n yli suoraan EyeTv:lta iPhoneen?
Totta tosiaan. Taitaahan jokin tommonenkin systeemi olla olemassa. Viisaammat kertokoon lisää...
Hirveästi hehkutetun EyeTVn kanssa elo ei kuitenkaan ole ollut ihan ongelmatonta. Olisikohan kenelläkään ollut samoja huolia.
- EyeTV jumiutuu itsestään. Joskus alkaessani reissuviikon jälkeen selata tallenuksia, niin totean että ohjelma on käynnissä mutta ei vastaa, eikä tallenuksia ole, Alkuviikko voi olla mutta loput sitten puttuvat. Missähän on vika?
- Tallennan verkkolevylle. Katsoessani jotain kovalevyltä samanaikaisesti kun sinne tallenetaan, niin kuva töksähtelee. Onko vika siis kovalevyssä ja minkälainen sen pitäisi olla että homma pelaisi? Tai vaihtoehtoisia parempia ideoita. Olen jo hankkinut kolme kovalevyä (Apple TM+USB+etherneGB) ja toivoisin että neljäs kerta toden sanoisi.
Systeeminä minulla on iMacci kiinteässä (Gb) verkossa levyn kanssa. Koneella on useita käyttäjiä joista peruskäyttäjä on aina päällä ja kone nukkuu kun sitä ei käytetä. Vehkeet on komerossa mutta lämpöhuolia ei PC:n kuoleman jälkeen ole ollut. Tikkuna Elgato-Diversity ja EyeTV 3.0.4.
Puoliso katsoo lastenhuoneessa Topfieldiltä ja olkkarissa projektori ja Genelecit seisovat liki nollakäytöllä. Pienistä asioista se on täydellisyys kiinni :-(
Enpa usko etta, varsinkaan, gigabitin verkossa oleva verkkolevy olisi liian hidas. Suomessa DVB-T:ssa bittivirta kuitennin pysyy alle 5Mbps joka on aika paljon vahemman kuin 1000Mbps... Vai onko verkkolevylla tekniikka niin /c:sta ettei edes 5Mbps menisi lapi?
luu5 kirjoitti:Enpa usko etta, varsinkaan, gigabitin verkossa oleva verkkolevy olisi liian hidas. Suomessa DVB-T:ssa bittivirta kuitennin pysyy alle 5Mbps joka on aika paljon vahemman kuin 1000Mbps... Vai onko verkkolevylla tekniikka niin /c:sta ettei edes 5Mbps menisi lapi?
Minulla tuli heti langaton verkko mieleen (WLAN), sori. Pitäisihän WLNA:kin olla kaistaa mutta olen ymmärtänyt että hidasta puuhaa on todellisuudessa?
Oliskohan kuitenkin kyse siitä, että koneen herätessä tallentamaan, verkkolevy ei ehdikkään mukaan, jolloin EyeTV-softa jymähtää. Tuon jälkeiset ajastukset eivät sitten tietenkään enää tallennu.
Onko "heräämisnopeus" jonkinlainen levyn omnaisuus? Ensin kokeilin TC:n verkkolevylle ja se on aika lasika käynnistymään ja sen levy tulee hitaasti näkyviin. Siihen kytketty usb-levy vielä hitaammin. Se TC kuitenkin jakaa verkko-osoitteita. Voiko se (TC) siinä jarruttaa? Periaatteessa TV-kone on kuitenkin koko ajan päällä (nukkuu välillä) ja levyt liitettynä ja näkyvissä koko ajan.
Langattomasti toimii katselu kyllä ihan hyvin eli ei se mahdottomia vaadi. MB:llä voi katsella verkkolevyltä nauhoituksia ilman ongelmia. Mutta sitten nk normaalikäytössä kun tallentaa ja katsoo yhtäaikaa niin silloin se alkaa askeltamaan...