Olen hankkimassa lasertulostinta jossa ethernetliitäntä. Minulla adsl-boksi, johon olen liittänyt AirPort Express Base Stationin, jonka kautta surffaan macilla. Nyt oen hankkimassa toista kannettavaa, ja olisi kaikkein helpointa, jos voisin molemmilta läppäreiltä tulostaa langattomasti. Extremellä tuo toimii, mutta onnistuuko tuo jotenkin expressillä?
Millaisia systeemejä tuohon olisi mahdollista rakentaa?
Lasermonitoimitulostin langattomaan tulostukseen
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Lasermonitoimitulostin langattomaan tulostukseen
Viesti Kirjoittaja Tape80 »
-
Re: Lasermonitoimitulostin langattomaan tulostukseen
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on aika vanha Express ja siinä ei ole mahdollisuutta käyttää sitä ethernet-porttia tulostukseen, uusimmista en ole varma.
Mutta kai siinä nyt USB-portti on, siinä tulostimessa. Sillähän saat tulostimen jaettua Expressistä.
Mutta kai siinä nyt USB-portti on, siinä tulostimessa. Sillähän saat tulostimen jaettua Expressistä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Tape80 »
Äsh. Enpähän taas ajatellut kaikkea loppuun asti. Tuosta usb:stahan minä sen saan sihen kiinni. Kiitos jälleen vastauksesta kysymykseen jota ei ihan loppuun asti oltu mietitty...MacFinn kirjoitti:Mulla on aika vanha Express ja siinä ei ole mahdollisuutta käyttää sitä ethernet-porttia tulostukseen, uusimmista en ole varma.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mirko »
Ethernet-porttia voi käyttää tulostukseen kaikissa Airport-malleissa. Tietenkin Airport Expressissä ja vanhemmissa malleissa on vain yksi Ethernet-portti, mutta useissa ADSL-purkeissa on neliporttinen Ethernet-kytkin (ja usein myös Internet-yhteyden jako päällä, jolloin Airport kannattaa laittaa siltaavaan tilaan.)MacFinn kirjoitti:Mulla on aika vanha Express ja siinä ei ole mahdollisuutta käyttää sitä ethernet-porttia tulostukseen, uusimmista en ole varma.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tässä kai tarkoitettiin sitä, että Expressin ethernet-porttiin laitettais se kirjoitin. Ja se ei kyllä Expressin kanssa toimi. Toki, jos se tulostin on ADLS-purkissa, niin langattomasti siihen voi tulostaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja mirko »
Tottakai toimii, kuten edellä kerroin. Ominaisuus on mainittu myös Applen FAQ:ssa. Lainauksessa oleva korostus on minun lisäämä. Myös Wireless Distribution Systemiä (WDS) voi käyttää, jos verkossa on useampia Applen tukiasemia.MacFinn kirjoitti:Tässä kai tarkoitettiin sitä, että Expressin ethernet-porttiin laitettais se kirjoitin. Ja se ei kyllä Expressin kanssa toimi.
http://support.apple.com/kb/HT1515 ”AirPort Express frequently asked questions (FAQ)”
Lopussa Apple toki suosittelee kalliimpaa Extremeä, koska jotkin palveluntarjoajat voivat antaa vain yhden IP-osoitteen eivätkä anna laittaa Internet-yhteyden jakoa päälle ADSL-purkkiin, kaapelimodeemiin tai vastaavaan päätelaitteeseen. Suomessa tällainen tilanne on varsin harvinainen (liittymiin kuuluu usein 5 IP-osoitetta ja päätelaitteen saa hankkia vapaasti).Question: Since AirPort Express only has one Ethernet port, does it act as a LAN port, WAN port, or both?
Answer: Ethernet port can function as a LAN port (defined as either simple bridging or sharing your Internet connection via network address translation) or a WAN port (connecting to your broadband Internet service provider or upstream router). However, it never acts as both simultaneously in the way that the original AirPort Base Station (Graphite) can. When the AirPort Express is using network address translation, the Ethernet port acts as a WAN port. When it is set up as a WDS remote station, it can act as a LAN port. Assuming that your Internet service provider only gives you one IP address (the most common scenario for homes), this means that AirPort Express can only accommodate wired clients when acting as a WDS remote base station or bridge. Therefore, if you need to support wired clients and only want to get one base station (or router, as it's the routing capacity of AirPort Express that is relevant here), you should get the AirPort Extreme Base Station instead.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka